Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Vet det har vært 10 episoder pr sesong før. Men synes det bare er merkelig for det siden jeg bruker til å følge serier har bare oppgitt 7. Og når har vært andre serier som har hatt flere episoder så pleier det bare å stå TBA på dato for episoden og/eller på navnet for episoden. Var bare derfor jeg lurte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet det har vært 10 episoder pr sesong før. Men synes det bare er merkelig for det siden jeg bruker til å følge serier har bare oppgitt 7. Og når har vært andre serier som har hatt flere episoder så pleier det bare å stå TBA på dato for episoden og/eller på navnet for episoden. Var bare derfor jeg lurte.

 

Da bruker du en elendig side, evt. en side som ikke oppdaterer så fort. Kanskje siden også venter til tittelene har kommet ut, ettersom HBO har bare bekreftet til nettopp episode 7. Tror ikke det er plass til en ukes pause nå før True Detective/The Brink/Ballers har premiere 21. juni, så du vil nok få en episode hver uke fram til sesongen er slutt. 

 

Ikke noe større problem. 10 episoder er det uansett, det har både HBO bekreftet og det har alltid vært det. Kommer nesten garantert til å forsette å være 10 episoder hver sesong slik det alltid har vært ut seriens levetid. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Grei start på sesongen, litt rolig, men det er slik det bør være.

 

Littlefinger skulle vest, hvor kan det være. Ser man på kartet til som Thommesen la ut litt over så kan det virke som det er The Iron Islands og Greyjoy-gjengen. Med mindre det er noen andre spesielle steder rundt der?

Rolig start på sesongen, ja. Men vi har fremdeles fått sett mye interessant.

 

Jeg digget scenen hvor Robin Arryn øvde seg i sverdkamp. Littlefinger forsøker nok å flytte han bort fra Vale for å få større mulighet til å ta over makten selv. Jeg er spent på hvor Littlefinger reiser, men det er litt rart hvis de reiser til The Iron Islands. House Greyjoy er jo svorne fiender av Stark-familien. De må også krysse elven (The Trident), hvor de da må krysse ved The Twins - hvor House Frey holder til. De får sikkert ikke en varm velkomst.

 

Littlefinger eier nå Harrenhal, og det ligger litt vestover. Usikker på hvorfor de skulle ønske å reise dit, og det er kanskje ikke den tryggeste plassen.

 

Ellers blir det spennende å se hvordan folk nå reagerer på at Tywin Lannister er død. Noen vil ihvertfall ta over, og det blir neppe Cersei. Likte forøvrig Margaery Tyrells "perhaps" rundt hvorvidt Cersei kom til å bli værende rundt henne.

 

Godt å være i gang igjen!

Lenke til kommentar

Skulle se enern, har seff lastet ned de 4 jalla , men det var for dårlig kvalitet, iallefall på en swiftskjerm med den oppløsningen. 

Kornete tryner så jeg ikke ser hvem det er engang. 

 

Men nå ser jeg den så sent at jeg kan se den lovlig litt bedre håper jeg. 

Lenke til kommentar

Game of Thrones, for min egen del, må sees på kvelden, med best mulig kvalitet. 1080p. 720p går også an, men ikke noe lavere enn det. Serien fortjener å bli sett på ordentlig, er min mening. Ikke engang vurdert de lekkede versjonene. Jeg vil vente uken min. For meg er dette en kosestund.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Rolig start på sesongen, ja. Men vi har fremdeles fått sett mye interessant.

 

Jeg digget scenen hvor Robin Arryn øvde seg i sverdkamp. Littlefinger forsøker nok å flytte han bort fra Vale for å få større mulighet til å ta over makten selv. Jeg er spent på hvor Littlefinger reiser, men det er litt rart hvis de reiser til The Iron Islands. House Greyjoy er jo svorne fiender av Stark-familien. De må også krysse elven (The Trident), hvor de da må krysse ved The Twins - hvor House Frey holder til. De får sikkert ikke en varm velkomst.

 

Littlefinger eier nå Harrenhal, og det ligger litt vestover. Usikker på hvorfor de skulle ønske å reise dit, og det er kanskje ikke den tryggeste plassen.

 

Ellers blir det spennende å se hvordan folk nå reagerer på at Tywin Lannister er død. Noen vil ihvertfall ta over, og det blir neppe Cersei. Likte forøvrig Margaery Tyrells "perhaps" rundt hvorvidt Cersei kom til å bli værende rundt henne.

 

Godt å være i gang igjen!

 

 

Mente ikke noe negativt med at det var rolig, likte det jeg. (Men savner Ramsay, ble for lite av han i fjor også)

 

Irons Islands passer ikke helt nei, men var de jeg så passet med vestover ved første øyekast. Ellers er jo som du sier The Twins der, jeg husker ikke helt hva slags forhold Littlefinger har med Frey, men det kan umulig være ditt han skal. Sansa vil jo ikke akkurat være superkeen på et samarbeid med fyren som drepte broren og moren.

 

Harrenhal er vel nesten utelukkende en ruin? Ser ikke helt hvorfor det skal passe bedre å dra ditt enn å være der de var nei.

 

Martell-gjengen kommer sikker til å utnytte både Oberyn sin død og Tywin sin død. Bolton har jo vist før at han kan dolke folk i ryggen, mens Tyrell-gjengen føler jeg er litt for "snille" til å prøve å ta over makten med det første. De vil jo også få makten etterhvert uansett, så like greit å ikke starte en krig.

Lenke til kommentar

East now people :)

 

Noen er videofil når de ser media og setter begrensninger for seg selv med å se ting kun i 1080p da de konsumerer media på en stor tv mens andre er fornøyd å se det på en laptop.

 

Folk er forskjellige, deal with it :)

 

Det ser like crappy ut på en laptop fra 0,5 meters hold som en 60" TV fra 2-3 meter. Dagens laptop'er har gjerne minst 1080p oppløsning. Men ja, folk er forskjellige når det gjelder sånne ting.

Lenke til kommentar

Jauda, folk er forskjellige osv. Men det eg finner mest snodig er at HBO sender såpass dårlig kvalitet til disse såkalte kritikerne. Hva er grunnen til det? Er det kun for å unngå at kvalitet blir lekket på nett?

 

Såpass rævva bilder som disse lekkede episodene er kan jo ikke akkurat være positivt for en anmeldelse....

Lenke til kommentar

Fordi de sendes på DVD-plater. Husker du dette formatet? Dessverre skal du se et par gode filmer fra både 80 og 90-tallet som ikke helt solgte bra nok så må du se filmene i dette format. Det er sjelden screenere sendes på bluray-plater, og platescreenere er vel over innen noen år uansett. 

 

Personlig skjønner jeg ikke hysteriet, greit nok at dere liker HD og 1080p, så gjør jeg og. Men det er virkelig ikke noe ødeleggende for opplevelsen min i det hele tatt. Jeg ser alt jeg trenger å se for å danne et inntrykk. Hører dialogen akkurat det samme, ingen skraping i lyden eller noe sånt hvis det ikke er noe produksjonsfeil.

 

Dette begynner nesten å bli en i-landsproblem diskusjon her. Litt mye kvining og mange som skriker en haug babyer som ikke får grøten sin med en gang. Hadde det virkelig vært et problem hadde jeg og andre kritikere ikke sett på screenerne uansett. Det er praktisk talt klaging over kvalitet på ting dere ikke lovlig skal kunne se enda. 

Lenke til kommentar

Hører ingen som klager? Hører derimot mange som vil vente å se det i skikkelig kvalitet.

 

Hvorfor de sender dette i dårlig kvalitet kan ikke forklares med DVD. Det fører isåfall bare til to nye spørsmål: Hvorfor bruke DVD, og hvorfor er det så dårlig bilde på DVD platene de sender? Eg satte det på på nettbrettet for eg var så nysgjerrig på alle frozen og ville se på kvaliteten. Venter uansett med episodene. Det var ikke så dårlig som eg hadde trodd, men var neimen ikke mye bra heller. Har sett DVD kvalitet som er vesentlig mye bedre enn dette.

 

I-lands problem. Ja det er jo et solid kort å komme med. Forøvrig den sedvanlige klassen over måten du svarer folk som ikke har kritisert deg på noen som helst måte, men kun sagt noe annet enn det du gjør. Da må det jo alltid komme billige kommenterer som den over her. Er det så farlig at noen mener noe annet i en sånn sak? Føles så unødvendig, da ingen her inne sammenlignet deg med, hva var det? Hvinende babyer?

 

Eg personlig synes det var snodig med kjipa kvalitet. Game of Thrones er ikke så kritisk da det ikke betyr all verdens hva dere kritikere mener, serien blir sett og vurdert av folket uansett om dere triller ener eller sekser.

 

Men samme kvalitet på en ny serie kan jo være veldig kritisk...... Ikke alle kritikere som er så balanserte og nyanserte som deg Maury, og da kan fort laber kvalitet være forskjellen på god og mindre god tilbakemelding. Uenig?

 

Ikke send pm, svar her i tråden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Så å henge ut meg som person er bedre? Slik du har gjort stadig støtt, som å mobbe sykdommen min? Jeg må si jeg blir flau over måten du hele tiden skal henge deg ut som en bedre person. Og bastant gå etter meg fordi du er uenig med meg. 

 

Jeg sier ingenting om at folk ikke skal ha lov til å mene hva de vil. Jeg bare sier at slik diskusjonen er så klager folk og diskuterer screenere som dette umulig å dømme et inntrykk av noe av. Noe som er helt feil. Dette er heller ikke noe folk skal ha tilgang på.  

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøst??

 

Blir bare trist av sånne svar. Og ikke noe eg gidder svare på før sitatene kommer.

 

Edit: til dere andre som ikke skjønner bæret: dette skjer på pm hver gang. Og hvis det var svaret så er jo diskusjonen like greit å avslutte.

Endret av Jotun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sier ingenting om at folk ikke skal ha lov til å mene hva de vil. Jeg bare sier at slik diskusjonen er så klager folk og diskuterer screenere som dette umulig å dømme et inntrykk av noe av. Noe som er helt feil. Dette er heller ikke noe folk skal ha tilgang på.

Ingen sier umulig.

 

Eg har bare lurt på hvorfor de ikke likså greit gir god kvalitet til folkene. Men skjønner jo at det fungerer siden mange velger det bort på grunn av dårlig kvalitet. Av en grunn.

 

Eg diskuterer ofte biler eg ikke har tilgang på i det daglige.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

 

 

Dette begynner nesten å bli en i-landsproblem diskusjon her. 

Kvaliteten blir enda mer laber nå som skjermene er bedre. 

På 2560 x 1440 måtte jeg trykke pause og klø meg i hue av "dvd-formatet" 

Så jo ikke hvem det var på skjermen. 

Tipper det er enda værre i 4k. 

Lenke til kommentar

Her kan dere se en sammenlignet mellom de lekkede episodene, og TV-sendingen. Dere som mener det er god nok kvalitet kan ta dere en bolle. En serie som GOT bør nytes i den beste kvaliteten som er tilgjengelig  :cool:

 

http://someimage.com/compare/JIqhtca/PDUEUQR

 

 

Det var forøvrig en fin start på sesongen, gleder meg til "the imp" kommer seg til Meereen :D

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...