Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Andre som ikke har stor makt men som definitivt er "rakrygget" og sterke av personlighet:

Arya, Catelyn, Brienne, Melisandre, m.fl.

Endret av Achylles
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Martin har også blitt kritisert veldig for at han ikke forstår kvinner; at karakterene hans er en av to forskjellige arketyper, svak og sterk kvinne, hvorav sterk kvinne er som en typisk mann, og svak kvinne er som en typisk kvinne i andre fantasybøker.

• Liker 1
Skrevet

Alle forfattere har sine styrker og svakheter, og det er utrolig vanskelig å skildre følelseslivet til det motsatte kjønn på en måte som det motsatte kjønn kan kjenne seg igjen i. Jeg synes Martin klarer det dette rimelig bra sammenlignet med de aller fleste mannlige fantasy-forfattere; han skildrer veldig forskjellige kvinnetyper som i hvertfall var overbevisende nok for meg som mann.

• Liker 1
Skrevet

Hvem er det som forstår kvinner da, really?

*hehehehehehe*

Ble faktisk litt latter her av det innlegget.. :p

Syns forøvrig at Martin gjør en bra jobb, GoT har alt fra svake til sterke kvinner som blir skildra på ulikt vis. At ei feminist mener noe annet er særdeles lite overraskende, og noe jeg fint kan ignorere.

• Liker 1
Gjest Slettet+130498
Skrevet

Synd det bare er et cam opptak,

Skrevet

Tenk at det er sesong 5 allerede... Jeg husker fremdeles å aldri ha hørt om serien en gang, og nå har jeg lest bøkene 3-4 ganger og surfer jevnlig rumour sites for å finne ut om casting osv. Tid er en rar greie...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...