Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Handler litt mer om kvinner i film og TV, men Maisie Williams (Arya) og Natalie Dormer (Margery) var også med i panelet Women Who Kick Ass på Comic-Con i år. De var sammen med Katey Segal (Sons of Anarchy), Tatiana Maslany (Orphan Black), Sarah Paulson (American Horror Story) og Nicole Baharie (Sleepy Hollow).

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Omsider, tre år etter resten av verden, kjøpte jeg Sesong 1 på Blu-Ray. Etter en usedvanlig tiltaksløs og ufornuftig søndag kjøpte jeg to sesonger til påfølgende mandag.

 

Denne serien har blitt lovprist opp og ned i mente nesten overalt, og internett-hypen har vært enorm. Jeg har vært utrolig skeptisk iom at handlinga befinner seg i en setting jeg ikke har mye tålmodighet med (medieval fantasy).

Jeg tok feil. Skammelig feil.

 

Jeg ser nå at min største generaltabbe var egentlig å begynne . Jeg skulle ha venta til Sesong 4 kom på Blu-Ray. Ikke bare hadde ventetida til sesong 5 blitt kortere, men jeg hadde også slippi og lide meg igjennom det horrible lavmålet som er hbonordic.com. Så to episoder på nett før jeg fant veien til bukta for å finne en kvalitet det var mulig å se på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var på en sånn guidet tur i Kroatia selv for noen uker siden. Det var i Dubrovnik da, selv om vi var mest i Split. Ironisk nok så dro vi tre dager på slutten av ferien til Dubrovnik for å se steder fra serien (og andre grunner ofc. FANTASTISK by), og dagen vi dro fra Split fikk vi nyheten om at de hadde begynt å rigge opp for filming like ved der vi bodde.

 

Dagene i Dubrovnik var uansett helt strålende. Akkurat som Split er byen gammel og stappfull av historie og kultur. Og siden veldig mye hadde blitt filmet der så fikk vi sett veldig mye.

 

Utenfor leilighetsvinduet hadde vi utsikt utover Blackwater Bay der hvor slaget i sesong 2 skjedde. Bodde rett og slett på Blackwater Beach :p Vi kunne se rett opp på der hvor The Red Keep ruver over Kings Landing, over på trappene der Kong Roberts løsunger ble druknet, tusle ned til brygga hvor Littlefinger og Sansa møttes og gå på murene og rundt The Tower of the Undying.

 

Tok som sagt ikke noe lignende tur i Split og fikk ikke vite at de hadde filmet eller skulle filme der før det var for sent. Men nyt stedet. Deilig der.

 

Og om du ikke har gjort det enda, bestill en "meat platter" for to pers og et deg stappet :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bare siden vi er inne på HBO Nordic.. Snakket med kundebehandler der i dag, av en helt annen grunn, men i samme slengen så spurte jeg om det med engelske undertekster.

 

Dette var faktisk pga kostnader at de ikke støttet engelske tekster. Kanskje litt dumt, men det var aldri grunnen jeg trodde skulle komme opp. Tekster trodde jeg var tilnærmet gratis å "legge til", trodde de bare var sære, eller ikke gadd, eller noe, eller ikke forvirre oss brukere med enda flere tekstvalg å forholde oss til.

 

Men ja, dessverre.. Og, siden det er snakk om ekstra kostnader for en liten(?) gruppe særinger som oss(?) så er jeg stygt redda at vi blir nedprioritert en stund til.. :(

 

 

Sorry for off-topic ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...