Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Det er fullt mulig at Syrio Forel er Jaqen H'ghar, bare for å nevne en teori som for en gangs skyld ikke har noe med bøkene å gjøre. De kommer fra samme by, et sted som er kjent for folk som kan skifte identitet - og begge to hjelper Arya.

Nei, Syrio Forel var First Sword of Braavos, ikke en av Faceless Men. :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skriver dere om The Hound som om han døde? Ingen dør off-screen i denne serien, det bør dere skjønne by now :)

 

Vi tror/håper vel at GoT ikke kjører det kjipe trikset som mange andre serier gjør. Det trikset med "haha, vi bare latet som, han døde" er et av de dårligste i film/tv-bransjen.

 

Om The Hound lever er plutselig den scenen mye svakere og endrer hva Arya gjorde. Jeg håper forøvrig at danselæreren også er død, men der jeg ikke like overbevist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er fullt mulig at Syrio Forel er Jaqen H'ghar, bare for å nevne en teori som for en gangs skyld ikke har noe med bøkene å gjøre. De kommer fra samme by, et sted som er kjent for folk som kan skifte identitet - og begge to hjelper Arya.

Nei, Syrio Forel var First Sword of Braavos, ikke en av Faceless Men. :)

 

Før han døde og noen tok plassen hans.

Lenke til kommentar

 

Når jeg skriver "på en måte litt ut av løse luften" så er det fordi det altså har vært ganske lite fokus på muren. Nå er det plutselig en hel episode bare om muren. At det har bygget seg sakte (veldig, veldig sakte) opp mot noe forandrer ikke denne oppfatningen jeg sitter med.

Serien STARTER med whitewalkers nord for muren.

For meg setter det premissene for HELE serien.

 

Problemet er at dette ikke egentlig følges opp, etter min oppfatning. Man åpner på en viss måte, og så er fokus helt andre steder etter det.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke sagt at tittelen nødvendigvis har noe å si, men jeg har påpekt at det er påfallende at serien heter nettopp det samtidig som fokusen stort sett har vært på alt annet enn veggen helt til denne sesongen. Grunnen til at jeg nevnte det i det hele tatt var at noen tok opp navnet på bokserien (A Song of Ice and Fire) for å vise at den tittelen viste at det handlet om noe annet enn spillet om tronen.

 

Jeg får litt vibber av Lost-fans her. Jeg husker godt hvordan mange Lost-elskere ikke taklet at det ble stilt spørsmål rundt seriens innhold der skaperne ikke samtidig ble opphøyd til å være nærmest ufeilbarlige. Det må gå an å ha forskjellige meninger om GoT uten at det skal fly angrep i øst og vest.

 

Når du ikke kan komme med forslag på hva som skulle vært gjort annerledes så konkluderer jeg med at du bare prøve å lage drama.

 

Dette er et diskusjonsforum så ikke bli overrasket over at folk diskuterer det du skriver her. Ønsker du ingen kommentarer så får du la være å skrive.

 

Du må jo være et troll...sammenligne GoT med lost...haha

 

Hvis du synes det å gi uttrykk for meningene sine er å lage drama så skal du få lov til å mene det. Jeg har egentlig foreslått hva som kunne vært gjort annerledes: De kunne ha utviklet historien ved veggen i større grad gjennom hele serien. Men det er ikke jeg som lever av å lage TV-serier. Litt som at selv om jeg ikke liker maten som kokken lager så betyr ikke det at jeg skal måtte fortelle ham hvordan han lager mat. Han er fagpersonen som lager maten. Jeg trenger ikke å kunne lage mat (eller si hva kokken skal gjøre) for å vite om jeg liker smaken eller ikke.

 

Jeg har ingen problemer med at folk diskuterer. Tvert imot, dette er jo nettopp et forum der man kan dele sine meninger og oppfatninger. Problemet blir når enkelte går over streken og begynner med personangrep fordi noen sier noe de ikke liker. Du har jo ganske konsekvent angrepet fremfor å faktisk diskutere.

 

Husk, det er bare en TV-serie. Det er ikke et angrep på deg personlig når noen mener noe annet enn deg om den. Derfor trenger du heller ikke å svare med angrep.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Når jeg skriver "på en måte litt ut av løse luften" så er det fordi det altså har vært ganske lite fokus på muren. Nå er det plutselig en hel episode bare om muren. At det har bygget seg sakte (veldig, veldig sakte) opp mot noe forandrer ikke denne oppfatningen jeg sitter med.

 

Angrepet var sikkert en stor hendelse, men:

 

1) Det var plutselig veldig mye fokus på veggen når det har vært hovedfokus andre steder gjennom omtrent hele serien så langt

 

2) De trengte ikke å kaste bort en hel episode på slåssing.

 

Det nytter ikke å spørre meg hva de skulle ha gjort for å utbrodere det som skjer ved veggen. Det er ikke jeg som står bak serien, og kan derfor bare dele mine personlige meninger om det som skjer.

Det har ikke vært så mye fokus på muren, men angrepet har vært ventet i lang tid. At angrepet, når det kom, ville bli veldig stort (og dermed veldig viktig) kunne neppe bli sagt klarere. Raidene til Tormund og gjengen viste tydelig at angrepet ikke var langt unna. Hvordan kunne de i det hele tatt gjøre det mindre åpenbart?

 

At muren ikke er et samtaleemne lenger sør er da ikke rart i det hele tatt, de vet jo ikke hva som kommer!

 

Det var selvsagt ikke uventet at det ville komme et angrep. Men når det som skjer ved veggen skal være omtrent det viktigste som skjer i serien og så er hovedfokus helt andre steder, så blir det et feilforhold mellom hva man mener å legge vekt på og hva som faktisk utgjør hovedtyngden av innholdet.

 

Når det som ikke skjer ved veggen er såpass velutviklet og det er så mange interessante ting som skjer i forhold til spillet om tronen(e), samtidig som veggen utgjør en mindre del av alt som skjer, så syntes jeg det var frustrerende å få en hel episode om ting jeg ikke hadde noe voldsomt forhold til, samtidig som det stort sett bare var slåssing.

Lenke til kommentar

Dragen over kings landing var jo med den. Men det var i en av drømmene til Bran. rundt episode 3, 4 eller 5 tror jeg

Den "sanndrømte" drømmer om en flyvende drage, samtidig som en drage fortsatt er løs, samtidig som han nå vet at han nå skal fly... Tilfeldighet?

 

Bare så det er sagt: Jeg har ikke lest bøkene, og aner ikke hva som vil skje videre.

Lenke til kommentar

 

 

Når jeg skriver "på en måte litt ut av løse luften" så er det fordi det altså har vært ganske lite fokus på muren. Nå er det plutselig en hel episode bare om muren. At det har bygget seg sakte (veldig, veldig sakte) opp mot noe forandrer ikke denne oppfatningen jeg sitter med.

Serien STARTER med whitewalkers nord for muren.

For meg setter det premissene for HELE serien.

 

Problemet er at dette ikke egentlig følges opp, etter min oppfatning. Man åpner på en viss måte, og så er fokus helt andre steder etter det.

 

Ja, men det er jo poenget. Som Osha sier til Bran: "Your father is marching the wrong way!" Hele riket er opptatt av det meningsløse "game of thrones" samtidig som verdens ende kommer neste vinter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Når jeg skriver "på en måte litt ut av løse luften" så er det fordi det altså har vært ganske lite fokus på muren. Nå er det plutselig en hel episode bare om muren. At det har bygget seg sakte (veldig, veldig sakte) opp mot noe forandrer ikke denne oppfatningen jeg sitter med.

Serien STARTER med whitewalkers nord for muren.

For meg setter det premissene for HELE serien.

 

Problemet er at dette ikke egentlig følges opp, etter min oppfatning. Man åpner på en viss måte, og så er fokus helt andre steder etter det.

 

 

Ja, men det er jo poenget. Som Osha sier til Bran: "Your father is marching the wrong way!" Hele riket er opptatt av det meningsløse "game of thrones" samtidig som verdens ende kommer neste vinter.

 

Dette hadde vel vært mer effektivt kommunisert med en bedre fokus på veggen gjennom hele serien.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Når jeg skriver "på en måte litt ut av løse luften" så er det fordi det altså har vært ganske lite fokus på muren. Nå er det plutselig en hel episode bare om muren. At det har bygget seg sakte (veldig, veldig sakte) opp mot noe forandrer ikke denne oppfatningen jeg sitter med.

Serien STARTER med whitewalkers nord for muren.

For meg setter det premissene for HELE serien.

 

Problemet er at dette ikke egentlig følges opp, etter min oppfatning. Man åpner på en viss måte, og så er fokus helt andre steder etter det.

 

 

Ja, men det er jo poenget. Som Osha sier til Bran: "Your father is marching the wrong way!" Hele riket er opptatt av det meningsløse "game of thrones" samtidig som verdens ende kommer neste vinter.

 

Dette hadde vel vært mer effektivt kommunisert med en bedre fokus på veggen gjennom hele serien.

 

Det har vært fokus på veggen, men vi har sett den gjennom øynene til Jon Snow, og han har ikke vært der, han har vært lenger nord! Det er ikke mitt poeng at du ikke skjønner hva serieskaperne driver med.

 

Det er tre hovedområder for serien: Dany i Essos, Jon i Nord, og nesten alle de andre i Kings Landing. Nå har nesten alle dratt fra Kings Landing - hva tror du det betyr?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Når det som ikke skjer ved veggen er såpass velutviklet og det er så mange interessante ting som skjer i forhold til spillet om tronen(e), samtidig som veggen utgjør en mindre del av alt som skjer, så syntes jeg det var frustrerende å få en hel episode om ting jeg ikke hadde noe voldsomt forhold til, samtidig som det stort sett bare var slåssing.

 

Herre min hatt. Det var én jævla episode. Er dette noe å grine over, uker etterpå?

Endret av Mala
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke sagt at tittelen nødvendigvis har noe å si, men jeg har påpekt at det er påfallende at serien heter nettopp det samtidig som fokusen stort sett har vært på alt annet enn veggen helt til denne sesongen. Grunnen til at jeg nevnte det i det hele tatt var at noen tok opp navnet på bokserien (A Song of Ice and Fire) for å vise at den tittelen viste at det handlet om noe annet enn spillet om tronen.

 

Jeg får litt vibber av Lost-fans her. Jeg husker godt hvordan mange Lost-elskere ikke taklet at det ble stilt spørsmål rundt seriens innhold der skaperne ikke samtidig ble opphøyd til å være nærmest ufeilbarlige. Det må gå an å ha forskjellige meninger om GoT uten at det skal fly angrep i øst og vest.

 

Når du ikke kan komme med forslag på hva som skulle vært gjort annerledes så konkluderer jeg med at du bare prøve å lage drama.

 

Dette er et diskusjonsforum så ikke bli overrasket over at folk diskuterer det du skriver her. Ønsker du ingen kommentarer så får du la være å skrive.

 

Du må jo være et troll...sammenligne GoT med lost...haha

 

Hvis du synes det å gi uttrykk for meningene sine er å lage drama så skal du få lov til å mene det. Jeg har egentlig foreslått hva som kunne vært gjort annerledes: De kunne ha utviklet historien ved veggen i større grad gjennom hele serien. Men det er ikke jeg som lever av å lage TV-serier. Litt som at selv om jeg ikke liker maten som kokken lager så betyr ikke det at jeg skal måtte fortelle ham hvordan han lager mat. Han er fagpersonen som lager maten. Jeg trenger ikke å kunne lage mat (eller si hva kokken skal gjøre) for å vite om jeg liker smaken eller ikke.

 

Jeg har ingen problemer med at folk diskuterer. Tvert imot, dette er jo nettopp et forum der man kan dele sine meninger og oppfatninger. Problemet blir når enkelte går over streken og begynner med personangrep fordi noen sier noe de ikke liker. Du har jo ganske konsekvent angrepet fremfor å faktisk diskutere.

 

Husk, det er bare en TV-serie. Det er ikke et angrep på deg personlig når noen mener noe annet enn deg om den. Derfor trenger du heller ikke å svare med angrep.

 

Du repeterer deg selv nå. Det som skjer i nord har i STOR grad blitt utviklet gjennom serien, men du følger vel ikke med.

 

Ja husk, det er bare en TV-serie. Det kom jo fra rette person...

 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and beat you with experience." Håpløst å diskutere med deg, du roper angrep når du er tom for argumenter.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skriver dere om The Hound som om han døde? Ingen dør off-screen i denne serien, det bør dere skjønne by now :)

 

Vi tror/håper vel at GoT ikke kjører det kjipe trikset som mange andre serier gjør. Det trikset med "haha, vi bare latet som, han døde" er et av de dårligste i film/tv-bransjen.

The Mountain er fortsatt i live, mer eller mindre, til tross for at han "døde" i den kampen med Oberyn. Det igjen gjør det nesten garantert at han vil dukke opp igjen i en eller annen form i neste sesong. Med andre ord har de brukt det kjipe trikset allerede minst en gang. To hvis vi tar med Bran som ramlet ut av tårnet i den første episoden og "døde". ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...