Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et dusin nye castings har lekket ut på nettet, ikke klikk på linken om du ikke vil se hvilke karakterer som er castet for sesong 5

 

http://www.ign.com/articles/2014/06/04/game-of-thrones-new-characters-being-cast-for-season-5

 

Vil ikke se selv, men er det noen nye re-castings til neste sesong? Greit å vite på forhånd, tok jo nesten to episoder før jeg visste hvem Daario var igjen.

Lenke til kommentar

 

Et dusin nye castings har lekket ut på nettet, ikke klikk på linken om du ikke vil se hvilke karakterer som er castet for sesong 5

 

http://www.ign.com/articles/2014/06/04/game-of-thrones-new-characters-being-cast-for-season-5

 

Vil ikke se selv, men er det noen nye re-castings til neste sesong? Greit å vite på forhånd, tok jo nesten to episoder før jeg visste hvem Daario var igjen.

 

 

Det er ikke nevnt i artikkelen, men ryktene sier Myrcella.

Endret av Henrik B
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han drepte jo kvinnen han selv elsket, så hadde han truffet på henne hadde hun nok møtt samme skjebne som deres far

Synes det var litt selfish av han å drepe Tywin. Han vet jo at Cersi er gal og dum, og at Jaime ikke er noen politiker, de er jo helt screwed uten Tywin.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Litt spoilerish den kommentaren der Henrik B?

På hvilken måte? Vi kjenner jo til karakterene, er jo greit å vite på forhånd hvem som eventuelt blir spilt av nye personer. Så opp igjen alle sesongene for litt siden og når jeg så igjen sesong 3 så kunne jeg ikke Beric Dondarrion til sesong 1 i det hele tatt siden det var en helt annen person.

 

Endte med at jeg måtte Google det. Er jo bedre at man vet det på forhånd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Han drepte jo kvinnen han selv elsket, så hadde han truffet på henne hadde hun nok møtt samme skjebne som deres far

Synes det var litt selfish av han å drepe Tywin. Han vet jo at Cersi er gal og dum, og at Jaime ikke er noen politiker, de er jo helt screwed uten Tywin.

 

Etter talen under rettsaken tror jeg det er rimelig tydelig at Tyrion gir ganske faen i hva som skjer med familien hans, og resten av King's Landing forøvrig. Unntatt Jaime, kanskje.

Lenke til kommentar

Ja, var det jeg tenkte på Shruggie. (Tar hvem det gjelder og grunn i spoilertags, just in case):

Hun har ikke vært med i de to siste sesongene og er i tillegg så og si fange hos familien til en som ble drept av Lannister-gjengen. I tillegg på et sted vi aldri har sett. Det åpner for spekulasjoner, men ikke verdens største deal.

 

 

Føler bare at det ikke er samme som å si at Daario blir recasta for han var med på slutten av forrige sesong så helt klart at han blir med videre. Blir litt mer som å si at Jaqen H'ghar er reacasta (ok, ikke så ille, men dere skjønner sikkert poenget :) )

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

 

Et dusin nye castings har lekket ut på nettet, ikke klikk på linken om du ikke vil se hvilke karakterer som er castet for sesong 5

 

http://www.ign.com/articles/2014/06/04/game-of-thrones-new-characters-being-cast-for-season-5

 

Vil ikke se selv, men er det noen nye re-castings til neste sesong? Greit å vite på forhånd, tok jo nesten to episoder før jeg visste hvem Daario var igjen.

 

Det er helt nye karakterer. Ingen recastings på denne listen.

Endret av Woody_97
Lenke til kommentar

Jupp, utifra hva trollmannen Thoros of Myr sa i fjor har Beric død 6 ganger totalt.

 

1. Drept av The Mountain i Riverlands.

2. Knivstukket i magen.

3. Skutt i ryggen med en pil.

4. Øks i sida på han.

5. Stukket i øye med en dolk og hengt av Lannisters-soldater.

6. Drept av The Hound under Trial By Combat i sesong 3 hvor Arya o.s.v. også var øyenvitner.

 

Hver gang gjenopplives han av Thoros of Myr med mindre og har mindre hukommelse enn forrige gang.

Trollmannen Thoros of Myr ? :wee: " I'm just a lucky drunk who says the words."-Thoros of Myr :tease:

Endret av Woody_97
Lenke til kommentar

 

Dette hadde vel vært mer effektivt kommunisert med en bedre fokus på veggen gjennom hele serien.

Det har vært fokus på veggen, men vi har sett den gjennom øynene til Jon Snow, og han har ikke vært der, han har vært lenger nord! Det er ikke mitt poeng at du ikke skjønner hva serieskaperne driver med.

 

Det er tre hovedområder for serien: Dany i Essos, Jon i Nord, og nesten alle de andre i Kings Landing. Nå har nesten alle dratt fra Kings Landing - hva tror du det betyr?

 

Jeg vil ikke si at det har vært fokus på veggen. Snarere tvert imot, den har vært nevnt nå og da, men hovedfokus i historien har vært på andre ting. Etter min oppfatninga, altså.

 

Dette handler ikke om å skjønne eller ikke skjønne hva serieskaperne driver med, men at man kan ha ulike oppfatninger av serien. Det må være lov uten at det stadig skal komme personangrep.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har ikke sagt at tittelen nødvendigvis har noe å si, men jeg har påpekt at det er påfallende at serien heter nettopp det samtidig som fokusen stort sett har vært på alt annet enn veggen helt til denne sesongen. Grunnen til at jeg nevnte det i det hele tatt var at noen tok opp navnet på bokserien (A Song of Ice and Fire) for å vise at den tittelen viste at det handlet om noe annet enn spillet om tronen.

 

Jeg får litt vibber av Lost-fans her. Jeg husker godt hvordan mange Lost-elskere ikke taklet at det ble stilt spørsmål rundt seriens innhold der skaperne ikke samtidig ble opphøyd til å være nærmest ufeilbarlige. Det må gå an å ha forskjellige meninger om GoT uten at det skal fly angrep i øst og vest.

 

Når du ikke kan komme med forslag på hva som skulle vært gjort annerledes så konkluderer jeg med at du bare prøve å lage drama.

 

Dette er et diskusjonsforum så ikke bli overrasket over at folk diskuterer det du skriver her. Ønsker du ingen kommentarer så får du la være å skrive.

 

Du må jo være et troll...sammenligne GoT med lost...haha

 

Hvis du synes det å gi uttrykk for meningene sine er å lage drama så skal du få lov til å mene det. Jeg har egentlig foreslått hva som kunne vært gjort annerledes: De kunne ha utviklet historien ved veggen i større grad gjennom hele serien. Men det er ikke jeg som lever av å lage TV-serier. Litt som at selv om jeg ikke liker maten som kokken lager så betyr ikke det at jeg skal måtte fortelle ham hvordan han lager mat. Han er fagpersonen som lager maten. Jeg trenger ikke å kunne lage mat (eller si hva kokken skal gjøre) for å vite om jeg liker smaken eller ikke.

 

Jeg har ingen problemer med at folk diskuterer. Tvert imot, dette er jo nettopp et forum der man kan dele sine meninger og oppfatninger. Problemet blir når enkelte går over streken og begynner med personangrep fordi noen sier noe de ikke liker. Du har jo ganske konsekvent angrepet fremfor å faktisk diskutere.

 

Husk, det er bare en TV-serie. Det er ikke et angrep på deg personlig når noen mener noe annet enn deg om den. Derfor trenger du heller ikke å svare med angrep.

 

Du repeterer deg selv nå. Det som skjer i nord har i STOR grad blitt utviklet gjennom serien, men du følger vel ikke med.

 

Ja husk, det er bare en TV-serie. Det kom jo fra rette person...

 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and beat you with experience." Håpløst å diskutere med deg, du roper angrep når du er tom for argumenter.

 

Ja, det er bare en TV-serie. Du trenger ikke å forsvare den og skaperne med nebb og klør. Det er jo som om jeg har drept katten din. Det er faktisk lov å ha ulike meninger om noe.

 

Etter min mening, som det altså er lov å ha, har ikke historien rundt veggen blitt utviklet i stor grad. Hovedfokus har vært på andre ting.

Lenke til kommentar

 

Han drepte jo kvinnen han selv elsket, så hadde han truffet på henne hadde hun nok møtt samme skjebne som deres far

Synes det var litt selfish av han å drepe Tywin. Han vet jo at Cersi er gal og dum, og at Jaime ikke er noen politiker, de er jo helt screwed uten Tywin.

 

Kanskje det er poenget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har slettet personangrep fra tråden. Vennligst vær snille og greit med hverandre.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...