Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvem var det egentlig som ønsket å drepe Bran?

Joffrey. Etter å ha overhørt Robert og Cersei snakke om å avslutte Brans lidelser

 

 

Ok, takk. I hvilken episode var det vi fikk vite dette, har ikke fått det med meg?

Edit: Faen hukommelsen min skranter for tiden. Carry on.

Endret av AnewZ
Lenke til kommentar

Var det ikke Cersei eller noen andre Lannisters som skravlet om å "end the boys suffering" eller noe slikt i serien, da? Akkurat hvem som leide inn morderen og prøvde å ta livet av Bran husker jeg ikke noe om i TV serien, kan godt hende det skjedde. Må ta meg en rewatch før S4 begynner påan igjen.

Lenke til kommentar

Hm. Jeg leste på GameofThrones.wikia og de følger jo serien uten spoilere. Av det jeg har funnet står dette på Tyrion sin side: "He is falsely accused of the attempted assassination", på fyren som prøvde å drepe Bran sin side står dette: Petyr "Littlefinger" Baelish falsely claims that the dagger belongs to Tyrion Lannister. og dette: Tyrion proves his innocence of the crime via a trial by combar at the Eyrie.

Eneste jeg kan huske er den samtalen om at det er slemt å la en krøpling leve, men ingen ting om at noen der planlegger å drepe han, heller ikke hvem. Mener også å huske en samtale mellom Jaime og Catelyn (eller Robb) der han innrømmer å ha dyttet Bran, men sier også at han (eller Lannister-klanen) ikke hadde noe med drapsforsøket å gjøre. Men ikke 100% om dette er bare noe jeg innbiller meg.

Kan det være sånn at "falsely accused" bare kommer av at han (Bronn) vant den duellen og dermed var uskyldig etter loven?

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Jeg valgte å fjerne et innlegg som omdiskuterer bok vs. serie. Det er ønskelig at vi holder bokprat til et absolutt minimalt nivå i denne tråden, selv om bokpraten ikke inneholder noen direkte spoilere.

 

Vi har en tråd for de som har lest bøkene. Det er derfor ønskelig at den blir brukt til all diskusjon rundt bøkene. Den finnes her: (SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene.

 

Kommentering av moderering tas på personlig melding, ikke i tråden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er artikkelen for de som lurte;

http://www.aftenposten.no/kultur/Blodig-gjensyn-med-Game-of-Thrones-7507862.html#.Uyngl_tgX0U

 

TL;DR:

Sesongene på TV kan ende opp med å ta igjen bøkene, da GRRM ikke er verdens raskeste forfatter.

Problemet blir da at skuespillerne(spesielt de unge) vokser kjappere enn rollefigurene.

Nordmenn elsker GoT, derfor kommer utstillinga hit.

Et lite intervju med Kristofer Hivju.

Lenke til kommentar

Slik jeg hørte det var det billigst å ha det i Oslo fremfor Stockholm og København med tanke på hvor stort areal utstilling har. Samtidig som det er ikke overraskende om de tenker på at nordmenn i Oslo vil legge igjen mer penger i giftshoppen enn de andre landene (ikke helt bekreftet om det vil være en giftshop nå).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...