Gå til innhold

Slutt på ubegrenset gratislytting i Spotify


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En del norsk musikk finnes ikke på Spotify. Wimp samarbeider med Platekompaniet og har en god del.

I tillegg har Spotify ofte bare et par låter fra større artister, mens Wimp har hele porteføljen.

Også mangler Spotify store band som Pink Floyd, Bob Dylan mf. som Wimp har.

 

Jeg søkte på både Pink Floyd og Bob Dylan. Jeg fikk opp massevis av sanger. har du i det hele tatt sjekket spotify?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Jeg søkte på både Pink Floyd og Bob Dylan. Jeg fikk opp massevis av sanger. har du i det hele tatt sjekket spotify?

Men hvilke låter fikk du? Ingen folk har lyst til å høre på regner jeg med.

Lenke til kommentar

Rart hvordan samfunnet har blitt. Før betalte man 100+ kr for én CD, og nå kan man få nesten alle album man vil for 49 kr måneden, som i tillegg har 'nettlagring' inkludert i prisen. Likevel synes folk det er for dyrt.

Hallelujah!

 

Dette handler ikke om kroner, alle har råd til 49 kr/mnd. Eller en 50-lapp ekstra for mulighet til et sykt digert musikkbibliotek på mobilen, uten å måtte tenke på å laste ned album, overføre dem til telefonen, kjøpe større minnekort etc.

 

Koser meg meg Spotify, og kommer til å fortsette med det.

 

Ang. Pink Floyd og andre artister er det mye sære meninger. All respekt til PF & gjengen, men David Gilmour sa noe i nærheten av at "Pink Floyd album skal høres i sammenheng, ikke som enkeltspor". Ikke akkurat Spotify sin skyld. Nå skal det nevnes at flere PF album er importert til min Spotify konto, og synkronisert til mobil, så det er ikke et stort problem :) Digg å ha alt i én avspiller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

  • En gratiskunde var i realiteten ikke en kunde Spotify tjente penger på, da de antakeligvis brukte mer penger på å selge reklame enn de fikk inn.

 

Akkurat her er det litt feil, fordet om resten av poengene dine sikkert holder vann. For gratis kundene var finansiert ved reklame. Lydreklame mellom hvert klipp, og bildereklame i brukergrensesnittet. Dette var og kun for gratisbrukere, noe som Spotify unektelig har tjent penger på "gratis brukere" igjenom.

 

Om de nå beholder reklamen men samtidig kutter ned på tilbudet tror jeg dette dog blir dårligere butikk med reklamen, siden færre vil bruke dette uansett om de drar eller blir medlem (og da slipper reklamen), så her kan Spotify lett skyte seg selv i foten, om enn det bare er med salt-børse

Lenke til kommentar

Dette har jeg ventet på lenge! :)

Bra at man nå må betale. Nå får nok forbrukerne MYE bedre brukeropplevelse med spotify.

Nå vil nok mange av artistene som tidligere ikke har vert og finne, bli tiljengelig!

Får man bedre betalt, så kommer nokk flere artister! Og med et bedre produkt, så blir flere villig til og betale for seg!

 

Har brukt premium en god stund. Kjekt på mobilen!

Endret av Lakshore
Lenke til kommentar

Jeg søkte på både Pink Floyd og Bob Dylan. Jeg fikk opp massevis av sanger. har du i det hele tatt sjekket spotify?

Ja, men det har tydeligvis ikke du. Pink Floyd har nøyaktig fire låter på Spotify, og de er alle konsertopptak. Dylan er litt bedre, med en god del spor fra diverse soundtracks og ett livealbum, men fortsatt ikke et eneste studioalbum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wimp har en del mer norske sanger og artister ettersom Wimp er norskt. Liker klienten til Spotify bedre enn Wimp og Spotify har alt jeg trenger av musikk så derfor bruker jeg det.

Så lenge Spotify har Kaizers er jeg glad :)

 

Bryr meg svært lite da jeg fikk gratis Wimp av Canal Digital. Faktisk finner jeg mer av "min" musikk på Wimp.

Hvordan fikk du det?

 

Hadde de tatt halvårsabonnement for kun 149 kr, kunne de fått mange betalende abonnenter.

Skulle de og artistene liksom tjent noe særlig på det? Det hadde vært å skyte seg selv i foten.

 

 

Edit: Er det veldig stor forskjell på premium og unlimited når det gjelder lydkvaliteten, som man merker?

Endret av handerrre
Lenke til kommentar

Vell det de har gjort lurt i her, er å gjøre folk nærmest avhengige av Spotify, i mitt miljø er det utrolig mange som bruker gratis versjonen som alternativ til å kjøpe/laste ned musikk og sette opp spillelister. Så tror de vil tjene på det til å begynne med, men i lengden kommer de til å tape på det.

Lenke til kommentar
For gratis kundene var finansiert ved reklame. Lydreklame mellom hvert klipp, og bildereklame i brukergrensesnittet. Dette var og kun for gratisbrukere, noe som Spotify unektelig har tjent penger på "gratis brukere" igjenom.

Hvor mye tror du de tjener på reklame, egentlig? Finnes det tall på det? For tror det er forsvinnende lite, og grunnen til artister har klaget på utbetalingene.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...