Gå til innhold

Slutt på ubegrenset gratislytting i Spotify


Anbefalte innlegg

Har opplevd å ikke finne noe i Spotify, hva er det de har i Wimp som de ikke har i spotify?

Alt unttatt Rihanna? :p

 

Neida, men nær sagt de fleste små/spesialiserte labels finner du ikke i Spotify. ECM (European Classical Music) er et godt eksempel. Det fører til at flere artister bare har en delvis diskografi tilgjengelig, fordi de tidligere utgivelsene er på labels som ikke har avtaler med Spotify - det gjelder f.eks. Minor Majority, Falconer, m.fl.

 

De ha vel insett at flertallet bryr seg mest om å høre Rihanna og Bruno Mars i fylla, og at man ikke tjener pener på det. At de fjernet 24timers premium var vel et tegn på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slapp av folkens, dette er ikke noe å si opp Spotify-premium abonnementet for. Det er fortsatt gratis å lytte på Spotify, det er bare lagt inn en begrensing på 10 timer i måneden. De som bruker gratisversjonen og lytter mer enn 10 timer i dag kan enten begrense seg til 10 timer, betale 49 kr (eller 99 kr for mobilbruk og bedre lyd) i måneden eller slutte å bruke Spotify. Og de fleste som bruker mer enn 10 timer i måneden liker programmet og konseptet såpass godt at jeg synes de bør ta seg råd til å spandere de 49 kronene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slapp av folkens, dette er ikke noe å si opp Spotify-premium abonnementet for. Det er fortsatt gratis å lytte på Spotify, det er bare lagt inn en begrensing på 10 timer i måneden. De som bruker gratisversjonen og lytter mer enn 10 timer i dag kan enten begrense seg til 10 timer, betale 49 kr (eller 99 kr for mobilbruk og bedre lyd) i måneden eller slutte å bruke Spotify. Og de fleste som bruker mer enn 10 timer i måneden liker programmet og konseptet såpass godt at jeg synes de bør ta seg råd til å spandere de 49 kronene.

Nå kan man vel heller ikke høre på samme låt mer enn 5 ganger (totalt sett etter det jeg har forstått) som jo er en helt på trynet begrensning og som i praksis gjør tjenesten ubrukelig dersom man har laget egne spillelister(som jo alle har).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vice: Dette gjør det mulig for nye brukere å teste Spotify for å se om det er noe de liker, for så å betale for Unlimited/Premium account dersom de er fornøyde med tjenesten.

 

Hvorfor er det "helt på trynet"?

Det skrev jeg jo i innlegget: Den gjør tjenesten nærmest ubrukelig med mindre man kun er ute etter ny musikk hele tiden. Allerede idag har man jo en tjeneste som gjør det mulig for nye brukere å teste først og så evt. oppgradere. Men om du mener at den "nye" versjonen ikke skal være reklamefinansiert og faktisk gratis i ordets rette forstand, så gir det hvertfall litt mening. Men slik jeg har forstått det vil denne tjenesten fortsatt være reklamefinansiert, eneste forskjellen er at den vil være nærmest ubrukelig i forhold til dagens gode løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå kan man vel heller ikke høre på samme låt mer enn 5 ganger (totalt sett etter det jeg har forstått) som jo er en helt på trynet begrensning og som i praksis gjør tjenesten ubrukelig dersom man har laget egne spillelister(som jo alle har).

 

Den begrensningen kommer først etter 6 mnd. fri bruk. Nye brukere kan altså bruke Spotify akkurat like mye og like gratis som i dag det første halve året. Det er først etter prøveperioden på 6 mnd man må betale for å unngå maks 5 ganger pr. låt osv.

 

Kilde:

 

http://www.spotify.com/no/blog/archives/2011/04/14/upcoming-changes-to-spotify-free-open/

Endret av Ruben1987
Lenke til kommentar

Kjiper'n :(

Men da har jeg jo en grunn til å betale for det, noe jeg egentlig har tenkt på ganske lenge nå, bare ikke fått rota meg til å gjøre det :!:

Om du har Canal Digital får du Wimp gratis med på kjøpet slik at du slipper å kaste bort pengene dine på Spotify.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjiper'n :(

Men da har jeg jo en grunn til å betale for det, noe jeg egentlig har tenkt på ganske lenge nå, bare ikke fått rota meg til å gjøre det :!:

Om du har Canal Digital får du Wimp gratis med på kjøpet slik at du slipper å kaste bort pengene dine på Spotify.

Skjønner at du ikke liker Spotify, men det er andre som kansje liker den :mad:

Og om jeg kaster bort pengene mine på det er nå vel min egen sak.

Ikke har jeg Canal digital heller!!

Syns egentlig Spotify er mye bedre enn Wimp :) (har prøvd Wimp ja, og etter min mening så suger den)

Lenke til kommentar

Elsker mennesker som klager på at Spotify vil ta betalt for tjenesten. Som om 99 kroner i måneden er mer enn hva de bruker på musikken de hører på ellers. Greit nok om man er en pirat, men da kan man ikke klage uansett da man har all verdens musikk liggende i nærmeste torrentport.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...