Gå til innhold

Slutt på ubegrenset gratislytting i Spotify


Anbefalte innlegg

Dette er da helt forventet. Det har lenge vært snakk om at de har tapt ganske kraftig med gratismodellen så er ikke spesielt overrasket.

 

Gjelder dette invite greia også. Altså vis jeg har fått invite, har jeg uansett 20 min max?

 

Ja det er nettopp dem det gjelder.

 

Ikke glem at de tjener en god del på reklame. Om det er mange som forlater så kan det godt hende at de mister sponsorer.

 

De vil nok sannsynligvis tjene mer uansett om de mister sponsorer. Om 10 millioner betaler 50-100 kroner i måneden så er det ganske gode penger det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper dette bidrar til at de slutter å miste så ekstremt mange artister. Etter at ECm ble borte, har jeg seriøst vurdert å kutte ut Premium. Det blir "dyrt" med både Spotify og Wimp. Bare synd Wimp-klienten suger balle både på pc og mobil, (og at spotifylinker noen deler ikke kan åpnes i Wimp) ellers kunne man jo brukt bare wimp.

Lenke til kommentar

sant det Mr. A

Men dem kommer til å tjene mer nå uansett.

gamle brukere som har premium kommer til å fortsette å betale. og noen kunder som bruker gratisversjonen vil kjøpe det. (meg f.eks :D)

 

Sa opp Spotify premium som jeg har hatt i 8mnd tvert da nyheten kom.

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Når de sier 20 minutter, mener de 20 minutter med eller uten Jonathan iberegnet? :)

 

Med regner jeg med.

 

Nye brukere vil få bruke gratistjenesten som den er i dag i en periode på seks måneder. Etter dette reduseres altså vilkårene for bruk til en gjennomsnittlig lyttetid på 20 minutter per dag.
Lenke til kommentar

sant det Mr. A

Men dem kommer til å tjene mer nå uansett.

gamle brukere som har premium kommer til å fortsette å betale. og noen kunder som bruker gratisversjonen vil kjøpe det. (meg f.eks :D)

 

Sa opp Spotify premium som jeg har hatt i 8mnd tvert da nyheten kom.

 

Hvorfor? Tror du at du får en dårligere tjeneste av at de begrenser muligheten til å lytte gratis? Jeg tror tvert imot du får en bedre tjeneste.

 

Jeg kan se flere grunner til å si opp sitt spotify abb, men jeg kan ikke se at denne endringen er en av dem...

 

/Espen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer garantert til å kjøpe unlimited hadde faktisk tenkt til det denne uken, premium kommer jeg ikke til å kjøpe (bruker ikke offline eller på mobil, hvertfall ikke enda).

 

Well, back to piracy.

:!: Er jo mye bedre/lettere med spotify klienten da :wee:

 

Utvalget til Spotify er elendig i forhold til Wimp, noe som for meg betyr at om jeg må betale for noe så velger jeg Wimp over Spotify.

Tror jeg aldri har opplevd å ikke finne noe i Spotify, hva er det de har i Wimp som de ikke har i spotify?

Lenke til kommentar

Jeg har iallefall opplevd å finne musikk på Wimp som ikke finnes på Spotify, hovedsakelig norsk musikk. :)

 

Samtidig er dette som ventet, Spotify er uansett nødt til å ha en driftsmodell som kan holde i det lange løp. At enkelte folk som venter seg å få alt servert på en sølvfat blir snurt, er bare å vente.

 

For oss forbrukere er Spotify/Wimp-modellen helt genial, da vi kan få all verdens musikk for mindre enn prisen av en CD i måneden. De fleste musikkelskere brukte garantert mer penger i måneden på musikk (justert for prisvekst og lønnsnivå) i tiden før Internett kom, enn det Spotify eller Wimp koster i dag.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...