Jump to content

carnilio

Medlemmer
  • Content Count

    110
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

4088 profile views
  1. "It just works" ja... forøvrig en bra illustrasjon av poenget som forsøkes å gjøres her, men usikker på om alle har fått den med seg.
  2. Jeg kan godt bli med på en slik ordning, om det betyr dere kan komme emd mer -IKKE-E-SPORT- innhold. Missforstå meg rett. Jeg er ikke motstander av E-sport, og prinsipiellt er jeg for at miljøet vokser frem og blir anerkjent av "alle andre". E-sport er jo akkurat det. En sport. Og etter alle målemerker fortjener den og sidestilles annen sport, også her på berget. Men da kommer vi til poenget. Jeg bryr meg like mye om E-sport som jeg bryr meg om fotball eller ski. Altså ikke en tørka tøddel. Jeg styrer elegant unna sportskanaler og sportsaviser. OG E-sport. De som liker det skal få lov til det, og jeg vil ingen sport til livs. Men jeg bryr meg ikke om sport generellt. Og som beskrevet i artikkelen har Gamer.no blitt tyngre og tyngre på E-sport, og jeg forstår problemet og årsaken til dette også. Men om jeg skal støtte, -og det gjør jeg gjerne- må jeg vite det gangner meg og alle andre spill interesserte spm ikke spiller for konkurranse og PVP, i hvertfall i form av fler ikke-e-sport relaterte artikler. Jeg er glad i Gamer.no, både for perspektivene og erfaringene deres. Men kan jeg regne med flere artikler pm tema som ikke handler (bare) om e-sport hvis dere får nokk støtte? P.S. -jeg ber dere for all del ikke stoppe eller redusere e-sport artiklene deres. Jeg undres bare om støtte kan hjelpe til med ikke bare holde dere gående, men også resultere i fler artikkler om andre ting enn e-sport? P.S.2 -ja, jeg har funnet filteret "uten e-sport" og bruker det flittig. Det er der for jeg fortsatt er her, siden dagene med hw.no.
  3. Gøy å se litt av hva det kunne ha vært. Dog like trist at et siste prosjektet og ikke ble noe av. Hadde i utgangspunktet vært interessert i ett spill fra starcraft-universet som ikke var ett RTS spill. Når det er sagt, så frykter jeg litt for Blizzard og deres fremtid med Activision ved spakene. Mobilspill, remakes, og rinse-and-repeat er ikke min favorit. Sant noe av dette -kan- være bra. Men jeg tviler basert på det jeg har sett fra Activisions visjoner så langt.
  4. Ser dere har riktig navn i hele artikkelen, men dere kaller det Boston Robotics i overskriften? Skulle det ikke vært Boston Dynamics der også?
  5. Kul liten el-bil. Desværre for liten for meg personlig, men detner gøy å se teknologiene som kommer som standard her. Håper vi ser mer av det fremover og.
  6. Hadde vært bra for PC om spillet var skalert ned til å kunne kjøres på sub-par masseprodusert hardware i konsoller? Det er bra for salget kanskje. Og bra for konsollspillere. Det er jeg med på. Men ikke for PC, eller gamere som foretrekker PC. Om noe tilpasses til å kjøre på systemer med dårligere hardware, så er det de med nraftig hardware som sitter igjen med svarteper. Og den kraftigste hardwaren er alltid i PCer. Ikke at jeg er noen "PC-master-race" fan, men det er jo fakta. Så kan i diskutere opplevelse og optimalisering til vi blir blå. Men det er skjelden bra for opplevelsen på PC (grafikk/kontroller/menyer) om noe spill lages til også å kjøre på konsoller.
  7. Ok. Ser i hvertfall lovende ut da. Så lenge Obsidian holder ved like standarden sin kan dette bli bra.
  8. Kjenner meg igjen i mye av artikkelen her. Godt tema og. Det første spillet jeg spilte som ligner ett spill var nok "Jetpack", på en sort-hvit packard (uten Bell) laptop. Men det første spillet jeg spillte med noen nevneverdig historie var "The Jungle Book", på 4(!) Floppy disketter. Ganske uskyldig spill for en ung gutt, som sådan. Senere gikk det i Baldurs Gate, og jeg og var innom Nox, men den største favoritten ble Fallout, som jeg som 16-åring fikk igjennom en "spillklubb" med aboment på spill, som jeg hadde mast meg til tidlig. Litt som du også sier, må jeg inrømme att rollespill som Fallout (og Baldurs Gate også), forbedret engelsken min mange hakk etter att jeg fannt interessen for PC-rollespill. Det har blitt mange spill (og pc'er) siden den gang, men jeg og har kontakt med mange gamle kjenninger fortsatt, via spill og dertil kommunikasjonsplattformer. Tilogmed folk jeg aldri har truffet, fra andre steder i verden, som jeg har møtt igjennom spill, diskusjoner, og felles interesse. Så på den måten vil jeg si att spill, om enn de kan ha sine mørke sider, har tilført livet mitt mye positivt og.
  9. Ja. Jeg stusset også over det. Nå er sikkert "emneknagg" en populær fornorsking i media, men jeg har og hørt skigard bli presentert som det norske navnet. Når det er sagt er jeg usikker på hvem som kom med det forslaget, men det kan jo fort ha vært Norsk Språkråd eller noe slikt, ett godt stykke tilbake. Evt før bruken som "hashtag", som ett bedre navn enn "firkant-tast" ved bruk i HTML/IRC osv.
  10. Hmm. Husker jeg hadde the Jungle Book på fire floppy disketter da vi fikk den første stasjonære i hus. Så det er ikke første gang den kommer for PC Like vel morsomt å se de gamle spillene komme tilbake.
  11. Slik jeg ser det, er problemet att disse markedsføres og selges som rollespill med egen-komponerte hovedpersoner. Dette innebærer for de fleste å lage seg en karakter, med tilhørende personlighet og forhistorie, og da ønsker de også å beholde dette særpreget. I F4 kan dette bli ødelagt av stemmen som blir påtvunget hovedkarakteren, der hvor det blir total krasj mellom personlighet/karakteren til hovedpersonen, og stemmen til voiceactor som representerer hovedkarakteren. Tydligere blir kanskje dette om vi flytter oss til TES og Skyrim. Hva om stemmen til the Dragonborn var en grov stemme med Nordisk aksent? Så lenge the Dragonborn er en Nord, så passer jo dette stort sett greit. Men om vi lager oss en Khajiit, så blir dennstemmen straks feil... Da ødelegger raskt stemme på hovedpersonen mye av innlevelsen og karakteren vi har laget, og det hadde strengt tatt vært bedre om hovedpersonen var stum, så vi heller måtte brukt fantasien i dialoger. Ett annet alternativ måtte vært å ha flere alternativer å velge imellom på stemmeskuespillet. Men da koster det fort mye mer å lage, så jeg ser neppe dette for meg med det første.
  12. Ja, GyldeN. Ser ut til att frierier ikke akkurat er ett hett tema for målgruppen til tek. Tilogmed når det er ett VR frieri.
  13. Dette er ikke en problemstilling jeg er borte i ofte. Men det som fallt meg inn som den beste løsningen umiddelbart, var og CD/DVD/Bluray. Så om problemet her er oksidering, så handler det i såfall om å fjerne problemet, dvs oksygenet, når du legger disse i bankboksen. Sett att vi gikk utifra att den som ville låse inn dataene her er hvermansen, har vi straks forskjellige alternativer. Noen har (eller kjenner noen som har) maskiner for å vakumpakke mat, eller andre ting. Det er selvfølgelig ikke perfekt, men vil i de fleste tilfeller være mye bedre enn å bare legge platen i coveret før du låser det inn i bankboksen. Andre har kanskje tilgjengelig andre værktøy eller utstyr hjemme. Alt ifra voks og leire til oppbevaring for andre ting, som og kan brukes her. Om bare viljen, og kreativiteten er der, så kan en komme langt med mye av det en har liggende rundt hjemme
  14. Disse + google glass? Siden en ikke må ha briller for å bruke google glass, så kan de jo brukes sammen? Ser i allefall for meg att det ville vært mye bedre enn en LED på øyeeplet...
×
×
  • Create New...