Gå til innhold

Slutt på ubegrenset gratislytting i Spotify


Anbefalte innlegg

Ikke glem at de tjener en god del på reklame. Om det er mange som forlater så kan det godt hende at de mister sponsorer.

De tjener ikke en dritt på reklame, og om alle betaler trenger de heller ingen sponsorer.

 

Sa opp Spotify premium som jeg har hatt i 8mnd tvert da nyheten kom.

Ja, gjorde du sikkert :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trist at de nå skyver fra seg en såpass stor kundemasse. Det som gjorde Spotify genialt & unik var at den tilbød en betalingstjeneste som var reklamefinansiert. Uten den er de kun en vanlig tjeneste som leier ut ting. Om dette blir begynnelsen på slutten for Spotify så er det litt trist, men kan ikke se at de har noe spesielt unikt å tilby lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utvalget til Spotify er elendig i forhold til Wimp, noe som for meg betyr at om jeg må betale for noe så velger jeg Wimp over Spotify.

Tror jeg aldri har opplevd å ikke finne noe i Spotify, hva er det de har i Wimp som de ikke har i spotify?

 

En del norsk musikk finnes ikke på Spotify. Wimp samarbeider med Platekompaniet og har en god del.

I tillegg har Spotify ofte bare et par låter fra større artister, mens Wimp har hele porteføljen.

Også mangler Spotify store band som Pink Floyd, Bob Dylan mf. som Wimp har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!

 

 

Jeg har brukt Spotify Invite bruker daglig siden det kom. Må innrømme at jeg er dritt lei av reklamer og kommer til å kjøpe 12 måneders Spotify Premium uansett :)

 

EDIT: ... Eller så går jeg over til gode norske Wimp som har vist at de kan konkurrere med Spotify!

Endret av iNtensimilla
Lenke til kommentar

sant det Mr. A

Men dem kommer til å tjene mer nå uansett.

gamle brukere som har premium kommer til å fortsette å betale. og noen kunder som bruker gratisversjonen vil kjøpe det. (meg f.eks :D)

 

Sa opp Spotify premium som jeg har hatt i 8mnd tvert da nyheten kom.

 

Hvorfor? Tror du at du får en dårligere tjeneste av at de begrenser muligheten til å lytte gratis? Jeg tror tvert imot du får en bedre tjeneste.

 

Jeg kan se flere grunner til å si opp sitt spotify abb, men jeg kan ikke se at denne endringen er en av dem...

 

/Espen

 

Grunnen til at jeg ville støtte spotify langt tilbake var jo pga gratisversjonen som ingen av konkurrentene deres hadde, er også det som har gjort spotify så stort (husk på at det fantes/finnes mange andre 100kr/måneden musikk tjenester, helt tilbake til 2000, men ingen av dem hadde like stor suksess eller freemium versjon som spotify).

 

 

Ikke glem at de tjener en god del på reklame. Om det er mange som forlater så kan det godt hende at de mister sponsorer.

De tjener ikke en dritt på reklame, og om alle betaler trenger de heller ingen sponsorer.

 

Sa opp Spotify premium som jeg har hatt i 8mnd tvert da nyheten kom.

Ja, gjorde du sikkert :roll:

Ntåå du er en søt en

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men nå som Spotify skal kaste bort gratisbrukerne, har ikke Wimp en stor sjanse å stjele en stor del av brukermassen? Det er vel kjent at WIMP har mange flere sanger og artister enn Spotify. Dersom man må betale for begge, går man selvsagt for det beste alternativet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

dårligere? utvalget er vel det samme? (noen artister da.. som har "forsvunnet)

 

 

Jeg hører lite på listepop og slikt, og da plateselskap på plateselskap trekker seg ut ifra Spotify så blir utvalget etterhvert ganske så labert. For ikke å glemme at mesteparten av musikken jeg hører på overhodet aldri har vært innom Spotify.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Har selv brukt Spotify Unlimited/Premium en god stund nå, mest pågrunn av den slitsomme reklamen, og har ingen problemer med å fortsette. 49 kr i måneden er lommerusk, og absolutt verdt det.

 

Rart hvordan samfunnet har blitt. Før betalte man 100+ kr for én CD, og nå kan man få nesten alle album man vil for 49 kr måneden, som i tillegg har 'nettlagring' inkludert i prisen. Likevel synes folk det er for dyrt.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

støtter vi også musikkbransjen litt mer enn det vi gjør. (pluss at jeg får bedre samvitighet)

Musikkbransjen tjener vel ikke så mye på spotify, gjør de det da? Artistene gjør hvertfall ikke det tror jeg..

 

Men selv har jeg premium, fordi jeg hater reklamen, også får jeg spottern på telefonen. Det er jo genialt!

Flere av de store plateselskapene har faktisk aksjer i spotify, så de tjener vel en del som går utenom artistene.

Om jeg må betale går jeg nok heller for WIMP jeg også.

Lenke til kommentar

På tide egentlig. Har irritert meg kraftig over at stadig mer og mer musikk forsvinner fra Spotify. Det har faktisk kommet til et punkt at musikktjenesten er kraftig forringet. Irriterende at det "alltid" mangler noen spor fra en jazz/rock/pop CD. Forhåpentligvis vil dette blidgjøre plateselskapene, og få igang en bedre tjeneste. (WIMP har aldri manglende spor fra et album så vidt jeg vet)

Endret av Mac_31
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...