Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herrejesus!

 

Tips: IKKE KØDD MED GIANTS

Måtte prøve :p

Fant ut at jeg kunne fly...

Dette er etter mitt første møte med en kjempe. Litt vanskelig å se, men litt bedre etter at jeg justerte litt på fargene og lyssettingen i bildet i etterkant. Bakken er langt der nede et sted...

Akkurat det som skjedde med meg :p

Lenke til kommentar

Hentet mitt Skyrim idag, hos Spaceworld på bystasjonen her i Bergen. Ikke det aller billigste stedet, men de har gitt meg så god service i alle år at jeg gjerne bruker dem lell. Fikk tilbud om en av de kjempeboksene med dilldall i, men jeg føler jeg er litt for gammel til slikt, så jeg tok standardversjonen.

 

Hadde egentlig satt av plass til det under Bootcamp på Mac'en, men skal på kurs i .net og måtte installere Visual Studio der. Og vips var den plassen borte. Så jeg installerte på en langsom ekstern USB-disk. Men etter å ha spilt litt synes jeg at det var for gæli, så jeg gikk gjennom den ikke helt trivielle prosessen med å lage en større Windows-partisjon og installere der. Når jeg startet opp så foreslo den ultra settings, noe jeg aksepterte med en smule skepsis, men jaggu virker det. Hvem skulle trodd at en iMac kunne kjøre Skyrim på Ultra i 2560x1440 oppløsning? Nå har jeg 3.4 GHz i7, 16 gig RAM og 2 gig 6970M da, så den er jo bra utstyrt.

 

Nå var jeg i et sidequest (jeg er blant de som ikke har det travelt med å "runde" mainquest) der jeg traff en fyr som tydeligvis hadde noe jeg trengte, og plutselig forsvant han for meg. Så nå tar jeg kvelden.

 

Har kjøpt Battlefield 3 også, men jeg vet hva som får mest spilletid fremover...

 

Geir :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Har startet meg en mage og tenkte og bare bruke magi, er nå level 4 og sliter veldig med og drepe fiender. Er dette taktikken min tro? eller ska det være så vanskelig? Har brukt poenga mine i "fire" under destruction og bruker bare flames til og drepe fiender.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg bedre kan spille denne klassen? Eventuelt en link til side med info om dette.

 

Takker for svar

Bruker du ikke noe armor eller våpen i det heletatt?

 

 

Har jo de klærne som jeg har skaffet, meg ikke noe skjold eller sverd. Klarer ikke kaste spells meg begge hendene vist jeg har sverd i den ene. burde jeg heller brukt det? eller hat et skjold i den ene handa? Trodde det skulle gå og bare bruke magi og.

 

Det er som oftest det vanskeligste. Skal prøve ren magiker som min neste karakter. Fant en som spiller gjennom som magiker på YouTube. Kanskje du får noen tips. Har ikke sett gjennom det selv ennå:

 

 

Edit: Jeg har kikka litt på alle delene (se spesielt del 3) og tror dette er hva du er ute etter. Han som spiller er veldig erfaren som magiker.

 

 

 

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Lastet ned spillet idag fra Steam, tok meg 4 timer med det super kjappe nettet mitt. (Ironi på sitt beste)

Jeg gjorde meg helt klar, var sikker på at jeg måtte kjøre all grafikk på low pga. min gamle laptop, men nei da! Vi kjører medium!

Uansett, gikk som Nord og nå er builden min (skal man kalle det "build"?) heavy armor, destruction, i venstre og øks i den andre (singel handed) så vi for se hvordan dette går.

Orker ikke bue, prøvde å gå dual-wield men det føles ikke like "kult" ut som å sprøyte flammer på sine fiender. Selv om Dual-Wield finish animation er sykt rå.

 

Er ikke noe flink i å picklocke, noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Gah! Da jeg endelig fikk starta spillet uten at det kræsja til desktop (gudene vet hva som skjedde, plutselig fungerte det bare), så spilte jeg i 10-15 minutter før hele PC-en min tok kvelden og ville ikke på igjen. Var en kjedelig og kald halvtime ute på trappa med støvsuger, lommelykt, hodelykt, pinsett og q-tips for å fjerne støvet som plutselig dekket alle viftene og det meste annet av maskinvare. :p

Lenke til kommentar

Har startet meg en mage og tenkte og bare bruke magi, er nå level 4 og sliter veldig med og drepe fiender. Er dette taktikken min tro? eller ska det være så vanskelig? Har brukt poenga mine i "fire" under destruction og bruker bare flames til og drepe fiender.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg bedre kan spille denne klassen? Eventuelt en link til side med info om dette.

 

Takker for svar

Bruker du ikke noe armor eller våpen i det heletatt?

 

 

Har jo de klærne som jeg har skaffet, meg ikke noe skjold eller sverd. Klarer ikke kaste spells meg begge hendene vist jeg har sverd i den ene. burde jeg heller brukt det? eller hat et skjold i den ene handa? Trodde det skulle gå og bare bruke magi og.

 

Det er som oftest det vanskeligste. Skal prøve ren magiker som min neste karakter. Fant en som spiller gjennom som magiker på YouTube. Kanskje du får noen tips. Har ikke sett gjennom det selv ennå:

 

 

Edit: Jeg har kikka litt på alle delene (se spesielt del 3) og tror dette er hva du er ute etter. Han som spiller er veldig erfaren som magiker.

 

 

Kjempe, akuratt det jeg så etter. Takker så mye for linken

Lenke til kommentar

Da var to timer spilling ferdig. Min vurdering hittil? Fallout med (hittil) bedre quests. Som forventet satt jeg meg fast i en kant etter 15 minutter spilling og måtte reloade, spillet har krasjet fire ganger til desktop i situasjoner hvor jeg har tatt gull til inventory og jeg har blitt drept av hver eneste felle i hittil med påfølgende load av autosave femten minutter bak. Jeg skal begynne å lagre hvert tredje minutt om dette fortsetter.

 

Og UI er forferdelig på PC. :)

Lenke til kommentar

Hvilken vanskelighetsgrad spiller folket på? Adept her, som er midt på treet, føler noen ganger at det er for lett og noen ganger er det alt for vanskelig, finner ikke balansen. Ice trolls *sukk* Alt i alt er jeg strålende fornøyd, har ikke kommet halveis på main questet en gang , ender alltid opp i en eller anna dungeon eller et annet quest, jeg mener 9 storbyer? 10 npcs med problemer i hver by? + så mye mye mer. Det her vil ta evigheter!

 

Glemte forøvrig å si happy skyrim day, håper alle hadde en bra skyrim day.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...