Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som har lav ned lastinghastinghet? , har spille på cd/dvd men steam MÅ jo laste ned hele greia. er på 67% , com on!!!

 

Nokon burde linka deg hit tidlegare... :c

 

Cursor lag og floaty mouse syndrome kan fiksast med ini-dilling.

Jepp jeg klaget nettop, men denne guiden er feil, du må ikke gjøre alt det der for og starte på nytt,

 

 

Bare start Skyrim stopp nedlasting, slett lokalt innhold , Lukk Steam Start instalering fra cdn igjen, gjør dette om igjen til det funker, den guiden bare kludret til hva jeg egentlig trengte og gjøre

 

(edit) Glemte og si at visst du har dypere problemer en jeg burde man følge etter guiden, men prøv hva jeg sier før du gjør hva guiden sier, så man slipper og gå gjennom så mye styr

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Lakus waits for no-one

Gå til C:\Users\***\Documents\My Games\Skyrim, åpen Skyrim.ini, og sett inn dette:

 

iPresentInterval=0

 

Det fjerner input lag i spillet, men ikke i menyene. Men det var faen meg så irriterende. Jeg har ikke hatt tid til å spille så mye, men det jeg har sett har vært utrolig bra. Grafikken var ikke helt som forventa, og er rimelig dårlig når man ser nærme. Men det flyter glatt på en litt eldre pc, så det er kanskje like greit?

 

jeg finner ikke den filen!:S

Lenke til kommentar

Helt forferdelige menyer og navigering i disse. Styring av figuren i kamp og til å plukke opp ting er også helt håpløst.

Bethesda har veldig mye å lære av Piranha Bytes når det gjelder dette ++. Ref. Gothic-spillene og Risen som har oversiktlige, gode menyer og en glimrende styring av helten både i kamp og når det gjelder å plukke opp gjenstander og planter etc.

 

Ja, menyen er knotete og konsollifisert. En burde slippe å bla på PC. Men dette var det mange som sa lenge før spillet kom ut, og offisielle videoer viste hvordan menyen så ut, så jeg var klar over problemet slik at det ikke plager meg så mye.

Du peker på det du skal plukke opp, og trykker 'E'. Hva er vanskelig med det? Ellers vil jeg bare si at jeg har alltid synes at inventory og quickslot-systemet på de tidlige Piranha Bytes-spillene har vært dårlig, så ser ikke helt den.

Problemet er at det er veldig upresist, du må stå akkurat perfekt, og justere musen perfekt i y og x akse for at E skal dukke opp, og det gjør det klønete og tidkrevende i motsetning til f.eks. Risen, der du kan plukke effektivt ting i hurtig rekkefølge uten å pirke så veldig (som i virkelighetens liv, greier du å bevege armene litt og er ikke en fjernstyrt robot med motorikkproblemer).

 

Men er blitt litt mer vant til å kjempe med helten nå, så den biten er noe bedre enn i starten selv om jeg fortsatt ikke får noe kampfølelse og opplever kampene som lite utfordrende. Det er latterlig enkelt å ta de fleste fiender og du kan gjøre det bare ved å klaske manisk på museknappen uten mål og mening. Tror jeg skal gå over til pil og bue og se om det virker mer interessant.

 

For øvrig er spillverden penere og mer variert enn i Oblivion heldigvis. Men modelleringen du kan gjøre av ansiktet til helten er faktisk dårligere enn i Oblivion. I skyrim er det et visst antall hakk på slideren fra høyre til venstre som påvirker de ulike aspekt ved utseendet. I Oblivion var det helt glidende velgere slik at du kunne forme nese, øyne osv mer eller mindre helt som de er i virkeligheten og lage en nesten kopi av seg selv. Her er det bare ferdige presets du kan velge mellom. Litt synd akkurat det, for den biten hadde Bethesda gjort bra forrige gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er andre som heile tida får spørsmål om "are you ok? You don't look so good" eller "You look ill" ?

 

What is going on?! D:

 

Du har antageligvis fått deg en sykdom fra en eller annen skapning. Tror de blir listet opp under Magic -> Active effects. Prøv en "Remove disease" potion.

 

Her er det bare ferdige presets du kan velge mellom. Litt synd akkurat det, for den biten hadde Bethesda gjort bra forrige gang.

 

Eh, nei? Jeg lagde min Orsimer helt fra scratch. Alt fra nesehår til ekstremt tettsittende øyne ble nøye plassert av meg selv. Plenty av slidere å leke seg med.

Endret av Tørriss
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om det er andre som heile tida får spørsmål om "are you ok? You don't look so good" eller "You look ill" ?

 

What is going on?! D:

 

Du har antageligvis fått deg en sykdom fra en eller annen skapning. Tror de blir listet opp under Magic -> Active effects. Prøv en "Remove disease" potion.

 

Woah! der var dei ja.

 

Ataxia og brain rot her i gården. Fun.

Ikkje løye bobby-pinen knakk så fort! :p

Lenke til kommentar

[quote name='Tørriss' timestamp='1321047873'

,

Eh, nei? Jeg lagde min Orsimer helt fra scratch. Alt fra nesehår til ekstremt tettsittende øyne ble nøye plassert av meg selv. Plenty av slidere å leke seg med.

Det er vel ikke mer avansert på konsoll enn på pc? Ta f.eks. neser, det er ca 8-10 hakk bortover slideren - ikke glidende overgang - og så kan du strekke den i lengden eller gjøre den kortere men du kan ikke fininstille på formen, ei heller kan du gjøre øyne større eller mindre eller finjustere skråstilling (du kan bare velge mellom et visst antall øyne bortovert slideren og så flytte dem opp og ned og avstand mellom dem. Ei heller kan du endre formen på øyenbryn, de er et visst antall ferdige bortover slider og så kan du heve, senke dem i hele sin form og ikke lokalt på øyenbrynet. Haken har også en spesiell hud og kløft som er der uansett om du prøver endre haken, det blir bare bredere eller smalere og kortere eller høyere osv. I tillegg er den nederste slideren helt uleselig på min pc-skjerm, men resultat av hva du gjør synes jo så uansett så det er ikke så plagsomt.

 

Hvis det er mulig å gjøre de ting jeg sier ikke er mulig, vil jeg gjerne vite hvordan.

Lenke til kommentar

Har startet meg en mage og tenkte og bare bruke magi, er nå level 4 og sliter veldig med og drepe fiender. Er dette taktikken min tro? eller ska det være så vanskelig? Har brukt poenga mine i "fire" under destruction og bruker bare flames til og drepe fiender.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg bedre kan spille denne klassen? Eventuelt en link til side med info om dette.

 

Takker for svar

Endret av Dobica
Lenke til kommentar

Har startet meg en mage og tenkte og bare bruke magi, er nå level 4 og sliter veldig med og drepe fiender. Er dette taktikken min tro? eller ska det være så vanskelig? Har brukt poenga mine i "fire" under destruction og bruker bare flames til og drepe fiender.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg bedre kan spille denne klassen? Eventuelt en link til side med info om dette.

 

Takker for svar

Bruker du ikke noe armor eller våpen i det heletatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...