Gå til innhold

Gamer.no: Mobilen.no-nyheter?


Anbefalte innlegg

Hersketeknikker fungerer ikke bedre med smilefjes enn uten, dessverre. Poenget er at gamer.no allerede skriver om disse gode og interessante spillene - de bare skriver om dem mens de fremdeles er aktuelle, altså ikke om billige porter til en alt annet enn dedikert spillmaskin to år senere: Anmeldelse av Chinatown Wars, Q1 2009.

 

Utenom monopol, scrabble og tetris er iPhone er håndholdtkonsollenes Zeebo rent spillkvalitetsmessig, med nedstrippede og forsinkede versjoner ("remakes") av kjente spilltitler - og jeg har så langt ikke sett gamer.no nevne bl.a. Zeebo utenom en rask annonsering. Hvis man skal argumentere med at iphone og ipod touch har så brede bruksområder at de burde være av allmenn interesse for den jevne gamer (som sannsynligvis også er teknologiinteressert), burde man ikke da også ta for seg andre plattformer innenfor samme kategori? I tillegg til konkurrerende systemer som Android, kan det for eksempel også nevnes GP2X - som tross alt er rimelig overlegen iphone som alt annet enn nettopp en telefon - men likevel ikke har blitt omtalt i det hele tatt av gamer.no. Å tenke at iOS-spill og plattformene deres rent redaksjonelt skal likestilles med spill til dedikerte spillplattformer (og selve plattformene) blir dermed ulogisk, og ønsket om det urimelig. Det som kan da forklare gamer.nos plutselige redaksjonelle interesse for en mobiltelefon, er enten ønsket om å sende trafikk videre til mobilen.no, eller at noen hvis hjerte brenner for Apple satt med ansvar for Facebookdelen av redaksjonen den aktuelle kvelden. Ingen av alternativene er videre tillitvekkende.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slike "utvidelser av den redaksjonelle spennvidden for å nå et bredere publikum" representerer en type usmaklige markedsstunt som jeg primært assosierer med Edda Media, ikke gamer.no og Mediehuset Digital. Jeg håper det kan forbli sånn i framtiden også.

Siden du ikke gjør det selv, så får jeg presisere at dette er en uttalelse du har fantasert frem. Det er ikke nødvendig å spekulere i hvorfor vi trekker frem iPhone, når du i steden kan spørre oss direkte. Jeg gav et svar tidligere i tråden. Si fra hvis noe er uklart.

Lenke til kommentar

Altså, Zealuu, om du ikke har oppdaget det enda, så har gamer.no skrevet om iphone-spill tidligere. Klikk deg inn her for en omtale av iphone-vesjonen av chinatown wars. Og til min store overraskelse lå det også en iphone-nyhet på forsiden i dag også. I og med apple står så dypt i spillmarkedet som de gjør, noe som ikke er tilfelle med alle andre mobile dingser du nevner, er det ikke urimelig å forvente at en spillside skal dekke iphone også. Men gamer.nos dekning virker fortsatt noe halvhjertet og sporadisk i mine øyner, derfor håper jeg på mer.

Lenke til kommentar

Omtalen av Chinatown Wars i den artikkelen faller inn under samleartiklene jeg nevnte noen poster tilbake, så joda, jeg har nok oppdaget det. Slike artikler - og frekvensen de publiseres med - er strålende, fordi de vier mobilformatet akkurat like mye oppmerksomhet som det fortjener.

 

Siden du ikke gjør det selv, så får jeg presisere at dette er en uttalelse du har fantasert frem.

 

Det gikk vel rimelig klart fram av posten at sitatet var fullstendig hypotetisk, og ikke basert på faktiske uttalelser herfra?

Lenke til kommentar

Og jeg mener gamer.no kunne gjort bedre enn hva de har vist hittil (tre samleartikler og en vanlig omtale), til tross for hva du skulle tro og mene skjer det mye mer spennende saker og ting i spillmarkedet til iphone enn hva som gamer.no har dekket hittil. Greit at man kan være uenig, men jeg skjønner fortsatt ikke at det skulle være noe å reagere så mye over, liker man ikke slike artikler er det ingen som tvinges til å lese dem, så vil tiden vise om det er marked for slikt lesestoff i norge.

Endret av Camrot
Lenke til kommentar

Er glad for at Gamer.no ikke dekker AppStore like mye som enkelte ønsker. Folk som liker søppel kan lese om spill på nettsider som dekker søppel. Gamer.no har hittill vært den beste spillartikkel-nettsiden jeg har funnet, og håper de ikke begynner å skrive om sånt tull..

 

Satser på at Gamer.no fortsetter sitt gode arbeid! :)

 

Påstander om at iOS er en "ledende spillplattform" er noe av det latterligste jeg har lest på lenge, men jeg fikk meg iværtfall en god latter. B)

Lenke til kommentar

Hva er det som gjør at iOS ikke er blant de tre ledene spillpattformene vi har på håndholdtmarkedet, om jeg kan få lov til å spørre?

 

Fordi det er en fuckings telefon, innse det. Ingen som faktisk kan kalle seg selv for en "gamer" stiter og spiller på en jævla Iphone, det er kun disse hipster-faggotene som spiller fordi de synes det er kult og annerledes. At spill til Iphone blir dekket kan jeg skjønne, og da kan gamer.no skrive en artikkel om de nye spillmulighetene i den nye Iphone, istedet for å linke direkte til en mobilen.no-artikkel som tar for seg hvorfor Steve Jobs er kongen over verden og at Iphone er deres nye høydepunkt i en ellers grå dag og sånt. Faen heller, hele jævla verden er oversvømt av Apple og deres faens faggotry, kan ikke gamer.no heve seg over dette istedet for å bare følge flyten og bli en flokk med sauer slik som mobilen.no, vg, dagbladet og alle de andre jævla massemediene er?

Lenke til kommentar

Kilde har jeg allerede postet.

-Iphone/ipod touch er på på samme liga som Sony og Nintendo i hånholdtmarkedet, og har allerede passert psp i spillomsetning i USA(Link).

At iphone er en telefon først og fremst gjør den ikke til noen dårligere spillplattform, så jeg ser ikke relevansen ved å dra det frem. Ipod touch er jo ikke en telefon, og kjører de samme spilla. Ellers får jeg inntrykk av noen sitter på noen fordommer, jeg er hardcore gamer og har funnet plenty med underholdning på App Store, spillene jeg bruker tid på kan uten problemer beskrives som "hardcore-spill", og jeg er langt fra den eneste som kjøper disse spillene.

Endret av Camrot
Lenke til kommentar

Og Playstation 3 er en spillmaskin. Betyr det da at jeg er en dust om jeg ser film på den?

 

Tja, om det hadde vært en dårlig blueray spiller kunne man hakke på deg for å kjøpe den utelukkende for den del. Xbox som dvd spiller blir kanskje bedre sammenligning?

 

Det jeg lurer på er hvorfor android og blackberry ikke er med. Begge har mye større markedsandeler enn iphone, jeg vet ikke om blackberry mobiler har noe særlig med spill, men jeg spiller daglig på min HTC Legend og skulle satt pris på om det ble litt omtalt av spill fra android market. Har gamer dette i siktene eller vil dere vente til betalings mulighet kommer på banen før dere ser det ann?

Lenke til kommentar

Artikkelen som ble postet på forsiden til gamer.no handlet overhodet ikke om noe spill til Iphone, den handlet om hvorfor mobilen.no synes Iphone er så utrolig fantastisk og om dens "nye" funksjoner som videosamtaler og +140% faggotry. Det handler overhodet ikke om spill, det handler om en mobiltelefon.

Lenke til kommentar

Den var da innom de fleste funksjonene til telefonen, også de som berører spillinga som gyroskop, batteritid, skjermsoppløsning og annen hardware i telefonen. Og som jeg har begrunnet tidligere er iphone en spillmaskin i tillegg til å primært være en mobiltelefon uansett hvor mye noen misliker det. Men jeg har forståelse for at noen misliker artikkelen og ikke liker videresendinga til mobilen.no. Apple har forandret det håndholdte spillmarekdet, det er ikke unaturlig at det også skaper forandringer i spillpressen. Mitt intrykk er at mange fortsatt føler seg forsiktig frem i mørket, da dette er et nytt område for de fleste spillsider. Så jeg har full forståelse for hvorfor gamer valgte å legge ut artikkelen på forsiden og synes det var helt greit. Andre seriøse spillsider, for eksempel eurogamer.net, skrev også om iphone 4-lanseringa.

 

EDIT: reformulering

Endret av Camrot
Lenke til kommentar

Der tror jeg vi alle er enige. Uansett om Gamer.no og Mobilen.no er søstersider eller ei er det fremdeles like lite interessant å lese om en mobiltelefon på en spillside. Når det kommer til det diskusjonen har utviklet seg til - hvorvidt iPhone-spill er interessant eller ikke - må jeg si at jeg er iallefall interessert i det. Jeg har flere spill på telefonen jeg spiller ganske ofte. Men om man skal dekke iPhone-spill er jeg også enig i at man må dekke noen av de andre plattformene også. Android og iPhone er vel de to mest utbredte plattformene for spill på mobiltelefoner for tiden og å bare teste spill fra den ene siden synes jeg blir litt rart.

Lenke til kommentar

Artikkelen som ble postet på forsiden til gamer.no handlet overhodet ikke om noe spill til Iphone, den handlet om hvorfor mobilen.no synes Iphone er så utrolig fantastisk og om dens "nye" funksjoner som videosamtaler og +140% faggotry. Det handler overhodet ikke om spill, det handler om en mobiltelefon.

 

Hva synes du om denne artikkelen da?

 

Begge er like relevante, men iPhone artikkelen blir "hakket på" og ikke DS-artikkelen.

 

iPhone er en håndholdt konsoll på lik linje med PSP og DS, aksepter det. Jeg ser argumentet med Android og Windows mobiler som ble presentert litt tidligere i tråden, men disse er enda ikke etablerte nok etter min mening.

Lenke til kommentar

Artikkelen som ble postet på forsiden til gamer.no handlet overhodet ikke om noe spill til Iphone, den handlet om hvorfor mobilen.no synes Iphone er så utrolig fantastisk og om dens "nye" funksjoner som videosamtaler og +140% faggotry. Det handler overhodet ikke om spill, det handler om en mobiltelefon.

 

Hva synes du om denne artikkelen da?

 

Begge er like relevante, men iPhone artikkelen blir "hakket på" og ikke DS-artikkelen.

 

iPhone er en håndholdt konsoll på lik linje med PSP og DS, aksepter det. Jeg ser argumentet med Android og Windows mobiler som ble presentert litt tidligere i tråden, men disse er enda ikke etablerte nok etter min mening.

 

Den artikkelen forteller om de nye mulighetene til spill på spillkonsollen Nintendo 3DS. På Iphone-artikkelen sto det om de nye mulighetene for å ringe, filme, redigere o.l. på "spillkonsollen" Iphone. Om det er en spillkonsoll kan i det minste gamer.no skrive egne artikkel som legger fokus på spill, istedet for å linke til en artikkel som skriver om Iphone som mobiltelefon og faggotmaskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...