Gå til innhold

Gamer.no: Mobilen.no-nyheter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aner ikke hva andelene er i norge, men vet at iPhone ligger langt under resten i USA. Men å ta fra personlige erfaringer blir vel ganske feil? I så tilfelle eier HTC 90% av markedet for min del, og iphone resten (såvidt jeg vet, ikke akkurat noe jeg bryr meg med å spørre folk om, men har sett endel HTC'er liggende rundt. Samt en som var ganske sur på ihponen sin og en annen som kjøpte en iphone for litt siden).

 

Ta gjerne med mobil spill, men ta da for all del fra alle. Eller skal vi kun begynne å ta nyheter fra det som er "hip"? Syns gamer.no har så langt vist seg å være svært dyktig i å ha nyheter fra ett ganske stort spekter, fra store utviklere til små indie team. Det hadde vært synd om det skulle ta slutt med mobiler.

Lenke til kommentar

I Mars 2010 var det ca. 300.000 aktive iPhone-er (uten å regne med iPod Touch) hos operatørene i Norge. Til sammenligning oppga NSM at det var ca. 318.000 solgte Nintendo DS pr. 31. desember 2009. Android-versjoner har jeg ikke funnet noen tall for, men noen må gjøre få bidra om de har noen som faktisk er halvveis kvalitetssikret iallfall :-)

 

Det er med andre ord ingen tvil om at mobiler endelig har utviklet seg til å bli gode plattformer for spill, og at spredningen av enheter er god nok til at det er helt på høyde som mer tradisjonelle, eksklusive spillplattformer.

 

For å svare på det andre; et sted må man starte. Det kan ikke være slik at man må dekke alt for å kunne dekke noe, og jeg er helt sikker på at vi skal følge opp og dekke mest mulig av det som er av interesse. Hvilken plattform det kommer på er i utgangspunktet irrelevant (og jeg mener vi har vært flinke til å dekke obskure og glemte plattformer fra tid til annen), men det er en selvfølge at de store plattformene er de som får mest oppmerksomhet i miljøet og hvor du som person blir eksponert for størst antall spill og konsepter.

 

Tips oss gjerne om du har noen gode tips til spill som fortjener omtale!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...