Gå til innhold

Spill ID - Finn navnet på et glemt spill (Fra Innlegg.no)


Anbefalte innlegg

Det hadde hjulpet betraktelig hvis du hadde giddet å si nok om spillet til at man ihvertfall kunne visst hva slags sjanger det er snakk om.

 

Er det 2D-platform, et ørneøyeperspektiv RPG? Noe helt annet?

 

Tror ikke jeg kan hjelpe, men hvis du gidder gi mer info er det betydelig større sjanser for at du får et nttig svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Spilte et spill hos en kamerat (tror det var N64 eller SNES) for mange år siden hvor man var et dyr (husker ikke hva slags) som gikk inni et hus og ble angrepet av mennesker (tror det var mennesker :-S), spillet var i 2-D, og så mye mer enn det husker jeg ikke. Noen tips til tross for lite info? Regner med jeg gjenkjenner spillet hvis jeg ser noen screenshots.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har en litt annerledes spørsmål for dere, vet ikke om det passer helt inn, men jeg prøver.

 

For en del år tilbake, når IRC var på toppen, var det en kanal på Undernet som het #Virrvarr

Der det var konstant med gjettekonkurranser.

Moderatoren/bot'en kom f.eks med et spørsmål: "Nevn hovedstader i Europa", så var det om å svare først med så mange hovedstader som mulig, og etter 60sek, endte den runden, og de som hadde flest riktige svar fikk mer poeng.

 

Kjeda meg ganske bra, og tenkte å ta en tur innom Virrvarr og gjette litt, men den kanalen er visst borte, uoverraskende nok, ellers er jeg på feil server...

 

Anyway, noen som vet om noe lignende greier på nett/irc/facebook?

Lenke til kommentar

Har en litt annerledes spørsmål for dere, vet ikke om det passer helt inn, men jeg prøver.

 

For en del år tilbake, når IRC var på toppen, var det en kanal på Undernet som het #Virrvarr

Der det var konstant med gjettekonkurranser.

Moderatoren/bot'en kom f.eks med et spørsmål: "Nevn hovedstader i Europa", så var det om å svare først med så mange hovedstader som mulig, og etter 60sek, endte den runden, og de som hadde flest riktige svar fikk mer poeng.

 

Kjeda meg ganske bra, og tenkte å ta en tur innom Virrvarr og gjette litt, men den kanalen er visst borte, uoverraskende nok, ellers er jeg på feil server...

 

Anyway, noen som vet om noe lignende greier på nett/irc/facebook?

 

Ja, det husker jeg og! Jeg brukte masse timer på #virrvarr på ungdomsskolen:) Slenger på meg denne jeg også.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei. Leitar etter eit spel (kanskje ti år gammalt) som eg spelte når eg var liten. Det var eit liknande mariospel der du skulle gå rundt å samle saker og ting og komme i mål. Det var i 2d og det var mange ulike levlar.

 

- Huskar ikkje korleis "fyren du styrte" såg ut, men han kunne skyte

- Det var noken dyr/robotar ein måtte skyte, og eg hugsar sånne små heisar ein tok for å komme seg opp

- Nokre levlar var opp ned, altså at ein hoppa nedover på skjermen

- Meinar at ein måtte finne nøklar for å kunne låse opp diverse dører for å klarer levelen, eller for å komme vidare

- Trur det var slik at når ein starta opp spelet så var det på ein måte eit område med "dører" til alle levelane. Huskar at det var mykje brunfarge der, mest sannsynleg golv og greier som var laga av tre. Dette kan vere frå eit anna spel men trur det er det same.

 

Hugsar ikkje så mykje meir, men det var eit særs artig spel, håpar på hjelp :)

 

I tillegg spelte eg eit anna spel som og var eit plattformspel berre litt meir avansert grafikk der ein styrte ein fyr (trur han hadde ei slags samehue eller noke på :p). Navnet pandora kjem inn i hodet, men veit ikkje om det har noke med spelet å gjere.. Det var vertfall mange levlar, og eg hugsar at mange av levlane hadde sager ein måtte passe opp for og sager som ein kunne hoppe på og sprette oppover. Kanskje litt diffust men kjem ikkje på så mykje meir.. Hugsar at spelet kom i ei stor kvit øskje (med bilete på) om det skulle hjelpe.

 

Begge desse var altså til pc på rundt år 2000 :)

Endret av Ribagorza
Lenke til kommentar

Kjeda meg ganske bra, og tenkte å ta en tur innom Virrvarr og gjette litt, men den kanalen er visst borte, uoverraskende nok, ellers er jeg på feil server...

 

Anyway, noen som vet om noe lignende greier på nett/irc/facebook?

 

Ja, det husker jeg og! Jeg brukte masse timer på #virrvarr på ungdomsskolen:) Slenger på meg denne jeg også.

 

#virrvarr eksisterer fortsatt på EFnet, så det er bare til å stikke innom. Sikkert en grei idé om noen lager en tilsvarende sak for facebook - burde ikke være verdens største utfordring :-)

Lenke til kommentar

Leter etter navnet på et PSX-spill jeg spilte på en demo-disc som fulgte med maskinen da jeg fikk den i 1999/2000.

 

Et slags slåssespill i 3D, der kameravinkelen var skrått ovenfra. På denne demoen var det bare èn bane, som besto av gress og steiner.

Man hadde også forskjellige typer magiske spells man kunne kaste mot motstanderen på avstand. Jeg ser for meg at spillet er utviklet i Japan, siden det hadde et slags østlig preg over seg.

 

 

Hvis det er til noe hjelp, så husker jeg at disken også inneholdt demoer av Bugs Bunny: Lost In Time og det første Tony Hawk-spillet.

Lenke til kommentar

Er et ganske gammelt spill. Hørte om at det ble abandonware og at det var til download, men husker ikke hva det heter. Du spilte en slags mester og styrte en creepy hånd mens du hakka deg gjennom en dungeon. Du levla creepsa dine i forskjellige rom du bygde med imps. Man skulle alltid drepe den andre fiendens mester, hvertfall i historiedelen. Any ideas?

Lenke til kommentar

Er et ganske gammelt spill. Hørte om at det ble abandonware og at det var til download, men husker ikke hva det heter. Du spilte en slags mester og styrte en creepy hånd mens du hakka deg gjennom en dungeon. Du levla creepsa dine i forskjellige rom du bygde med imps. Man skulle alltid drepe den andre fiendens mester, hvertfall i historiedelen. Any ideas?

 

Dungeon Keeper.

Lenke til kommentar

Spilte en demo av et spill til Playstation en eller annen gang seint på 90-tallet. Det hele var i 3. person. Det eneste jeg husker var at man måtte snike seg forbi noen vakter eller lignende og at man kunne gjemme seg i en søppelbil og på den måten komme seg forbi vakten. Mer husker jeg dessverre ikke :p

 

Noen som kan ha en eller annen idè om hvilket spill dette kan være?

Lenke til kommentar

Spilte en demo av et spill til Playstation en eller annen gang seint på 90-tallet. Det hele var i 3. person. Det eneste jeg husker var at man måtte snike seg forbi noen vakter eller lignende og at man kunne gjemme seg i en søppelbil og på den måten komme seg forbi vakten. Mer husker jeg dessverre ikke :p

 

Noen som kan ha en eller annen idè om hvilket spill dette kan være?

 

Høres ut som Little Big Adventure.

 

http://www.snesorama.us/board/showthread.php?t=3460

Lenke til kommentar

Er et ganske gammelt spill. Hørte om at det ble abandonware og at det var til download, men husker ikke hva det heter. Du spilte en slags mester og styrte en creepy hånd mens du hakka deg gjennom en dungeon. Du levla creepsa dine i forskjellige rom du bygde med imps. Man skulle alltid drepe den andre fiendens mester, hvertfall i historiedelen. Any ideas?

 

Dungeon Keeper.

 

Tusen takk:D Hvis noen vil ha download link til 2ern så si ifra. Er gratis=)

Lenke til kommentar

Spilte en demo av et spill til Playstation en eller annen gang seint på 90-tallet. Det hele var i 3. person. Det eneste jeg husker var at man måtte snike seg forbi noen vakter eller lignende og at man kunne gjemme seg i en søppelbil og på den måten komme seg forbi vakten. Mer husker jeg dessverre ikke :p

 

Noen som kan ha en eller annen idè om hvilket spill dette kan være?

 

Høres ut som Little Big Adventure.

 

http://www.snesorama.us/board/showthread.php?t=3460

 

Kan så absolutt være dette ja!

Lenke til kommentar

I tillegg spelte eg eit anna spel som og var eit plattformspel berre litt meir avansert grafikk der ein styrte ein fyr (trur han hadde ei slags samehue eller noke på :p). Navnet pandora kjem inn i hodet, men veit ikkje om det har noke med spelet å gjere.. Det var vertfall mange levlar, og eg hugsar at mange av levlane hadde sager ein måtte passe opp for og sager som ein kunne hoppe på og sprette oppover. Kanskje litt diffust men kjem ikkje på så mykje meir.. Hugsar at spelet kom i ei stor kvit øskje (med bilete på) om det skulle hjelpe.

Vet ikke hvordan esken så ut, men høres egentlig litt ut som Pandemonium. Characteren der har gjøglerkostyme - med en hatt som kan minne om en samelue :p

 

Jeg husker vår første pc. Det var vel Windows 95 på den elns. Da pleide jeg å spille et spill hvor man kunne reise rundt i verdensrommet, blant annet Mars osv. Eller var det månen? Jeg dro også til Pluto. Tror det var noe ala pek og klikk. Husker ikke. Noen som vet?

En wild stab in the dark her, men kan det være Magic School Bus Explores the Solar System? http://pc.ign.com/objects/142/14212954.html

Endret av Nivlheim
Lenke til kommentar

Det kan også nevnes at Pandemonium nå finnes på AppStore for 11 kroner. Det er en kopi av originalspillet. Ut i fra forskjellige anmeldelser har jeg lest at kontrollene er gode, og de har med suksess gjenskapt originalspillet, men problemet er at originalspillet ikke er bra nok (mener de). Shush, jeg elsket Pandemonium :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

Husker dessverre veldig lite av det, men skal prøve så langt jeg husker.

 

Rpg / adventure i 2d, point and click, PC, laget på tidlig 90 tallet mener jeg å si. Man er en person, ulikt nyere spill hvor man kan være drage eller ha en drage venn ;). Utforker huler, gamle byer og møter monstre. Mener å huske at det var en drageboss her også. Får nye utstyr og blir sterkere.

 

TROR navnet inneholdt noe på "dragon" eller noe, men da er jeg redd for å vill lede noen. Spillet er ikke flash.

 

Rimelig tynn beskrivelse dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...