Gå til innhold

Spill ID - Finn navnet på et glemt spill (Fra Innlegg.no)


Anbefalte innlegg

Har et spill jeg har lett etter en stund.

 

Er et puzzle/plattform spill, der du er en strek. Man starter på kanten i en firkant, med "fiender" som beveger seg rundt inne i firkanten. Målet med spillet er å stenge av en viss størrelse av firkanten uten at "fienden" treffer deg.

Husker jeg spilte dette på Windows 95 for lenge siden... Husker ikke hva det heter jeg heller...

Dette er et konsept som har hatt mange navn opp gjennom årene, men Stix og Qix som ble nevnt over her er vanlige navn. Eller variasjoner rundt dette temaet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For mange år siden, da jeg var liten kid og arkademaskiner var konge, jobbet faren min med å reparere og leie ut arkademaskiner. Hadde en hel haug av de nedi kjelleren, og det var awesome! Men da spilte jeg et arkadespill som jeg har tenkt på mye i det siste, men ikke klart å finne:

 

Det er et plattformspill, i all hovedsak beveger man seg oppover. Grafikken var ganske ok mener jeg å huske. Man spiller 1 av 2 eller 3 karakterer, en nerdete type, og en krafig plugg er de jeg husker hvertfall, når man dør med den ene fortsetter man med den andre (tror jeg, dette er lenge siden). Som våpen husker jeg hvertfall en klubbe eller slegge, og fiendene var husholdningsartikler (hverfall på en bane) som paraplyer og brødristere og slikt. Husker ikke så veldig mye mer, men håper noen klarer å plassere dette, for det vil jeg gjerne spille igjen! Good times :)

Endret av -=nibbler=-
Lenke til kommentar

Det var også et gammelt spill til NES/SNES som jeg ikke husker navnet på. Husker ikke helt hva det handlet om heller, men det var et sidescrollende spill, der du hadde muligheten til å spille med dinosaurer. Og disse dinosaurene hadde forskjellige egenskaper ettersom hva du plukket opp. Det var en blå, en grønn og rød/rosa om jeg ikke husker riktig. Hva heter dette?

Lenke til kommentar

Det var også et gammelt spill til SNES som jeg ikke husker navnet på. Husker ikke helt hva det handlet om heller, men det var et sidescrollende spill, der du hadde muligheten til å spille med dinosaurer. Og disse dinosaurene hadde forskjellige egenskaper ettersom hva du plukket opp. Det var en blå, en grønn og rød/rosa om jeg ikke husker riktig. Hva heter dette?

Eneste jeg kan komme på for NES/SNES er Youshi's Island. Han skifter vel farge en del ganger underveis.

 

Et spill på 90-tallet hvor du er en detektiv, og må dra rundt i ulike byer og søke etter forbrytere. Husker at det var i 2d, og du får premier/penger av å ta de du leter etter.

Det første jeg tenker på er Where in the World Is Carmen Sandiego, men husker ikke om en fikk noen belønning for å finne skurkene.

Lenke til kommentar

Bra emne dette her!

 

Savner et spill jeg spilte hos en kompis.

Det var på pc, kanskje windows 98... Spilte det sånn rundt 2000-2001 men er nok gamlere enn dette. Det fantes mange utgaver og fortsettelser. Man var en gutt med en slags laser-pistol eller noe. Det er ikke megaman, men det likner uhyrlig. For eksempel, noen ganger gikk man rundt i grotter eller noe. Det eneste navnet jeg kommer på var noe med hero eller heroicboy... xD Heter kanskje ikke det i det hele tatt.

Man kunne finne liv på banene, og forskjellige power-ups. Fiendene var nesten som de i megaman og mario...

 

Noen som kanskje vet dette? Hadde vært kjempefint! For disse spilla var så gøy på den tiden xD

Lenke til kommentar

Bra emne dette her!

 

Savner et spill jeg spilte hos en kompis.

Det var på pc, kanskje windows 98... Spilte det sånn rundt 2000-2001 men er nok gamlere enn dette. Det fantes mange utgaver og fortsettelser. Man var en gutt med en slags laser-pistol eller noe. Det er ikke megaman, men det likner uhyrlig. For eksempel, noen ganger gikk man rundt i grotter eller noe. Det eneste navnet jeg kommer på var noe med hero eller heroicboy... xD Heter kanskje ikke det i det hele tatt.

Man kunne finne liv på banene, og forskjellige power-ups. Fiendene var nesten som de i megaman og mario...

 

Noen som kanskje vet dette? Hadde vært kjempefint! For disse spilla var så gøy på den tiden xD

 

Høres da veldig ut som Commander Keen.

http://www.commander-keen.com/game-screenshots.php

Lenke til kommentar

Leter etter ett spill som jeg spillte mye når jeg var liten.

 

Det gikk ut på at du var en "fange" som skulle sprenge deg ut av fengsel. Du hadde politi etter deg. Du brukte dynamitt til å sprenge vekk deler av banen. Spillet var 2d

 

Det het noe slikt som Dynamite.........

Spillte det mye på Windows 98/95

Lenke til kommentar

Husker for lenge siden, det var vel midten av 90-tallet tenker jeg. Da spilte jeg et spill på pc hvor man skulle ta livet av rotter/mus. Det var en stor gressplen som du så oven i fra, med mange veier. Det var massse forskjellig utstyr og våpen man kunne bruke.

 

Kill the rats eller no. hadde det på PC'en jeg og

Lenke til kommentar

Det var også et gammelt spill til NES/SNES som jeg ikke husker navnet på. Husker ikke helt hva det handlet om heller, men det var et sidescrollende spill, der du hadde muligheten til å spille med dinosaurer. Og disse dinosaurene hadde forskjellige egenskaper ettersom hva du plukket opp. Det var en blå, en grønn og rød/rosa om jeg ikke husker riktig. Hva heter dette?

 

Kan det være Dino City? Mulig jeg er på jordet menmen

http://www.youtube.com/watch?v=lBOEvLBsgSY

 

Kom til å tenke på et spill jeg selv har tenkt litt på nå og da. Man styrte en kule/ball som skulle komme seg fra start til mål og for å klare det kunne man bytte mellom 3-4 forskjellige farger som representerte egenskaper.

*Snes

*Puzzle/platform

*Ser det fra siden

*Komme seg fra start til mål

*Maks antall farge/egenskap bytter per brett

*3-4 farger/egenskaper

Svart (tung)

Hvit (lett/luft?)

Rød (sprette/hoppe?)

Blå?

 

Husker ikke stort mer enn det og at det var overraskende morsomt og utfordrende. I allefall på det tidspunktet jeg spilte det. Har irritert meg at jeg ikke har funnet ut hvilket spill det er siden jeg spilte det hjemme og faktisk lette etter det også, men var rett og slett for mye å lete igjennom :p

Lenke til kommentar

Leter etter ett spill som jeg spillte mye når jeg var liten.

 

Det gikk ut på at du var en "fange" som skulle sprenge deg ut av fengsel. Du hadde politi etter deg. Du brukte dynamitt til å sprenge vekk deler av banen. Spillet var 2d

 

Det het noe slikt som Dynamite.........

Spillte det mye på Windows 98/95

 

Om jeg ikke tar feil snakker du om Dynamite Joe, som drev å ble forfulgt av politikonstabler som du kunne slippe steiner på eller kaste dynamitt på i et 2d-plan :)

 

http://www.softlookup.com/display.asp?ID=16366

Endret av MrDonutSeeker
Lenke til kommentar

Bra emne dette her!

 

Savner et spill jeg spilte hos en kompis.

Det var på pc, kanskje windows 98... Spilte det sånn rundt 2000-2001 men er nok gamlere enn dette. Det fantes mange utgaver og fortsettelser. Man var en gutt med en slags laser-pistol eller noe. Det er ikke megaman, men det likner uhyrlig. For eksempel, noen ganger gikk man rundt i grotter eller noe. Det eneste navnet jeg kommer på var noe med hero eller heroicboy... xD Heter kanskje ikke det i det hele tatt.

Man kunne finne liv på banene, og forskjellige power-ups. Fiendene var nesten som de i megaman og mario...

 

Noen som kanskje vet dette? Hadde vært kjempefint! For disse spilla var så gøy på den tiden xD

 

Høres da veldig ut som Commander Keen.

http://www.commander-keen.com/game-screenshots.php

 

TAKKER OG BUKKER =D

Lenke til kommentar

Et spill på 90-tallet hvor du er en detektiv, og må dra rundt i ulike byer og søke etter forbrytere. Husker at det var i 2d, og du får premier/penger av å ta de du leter etter.

Det første jeg tenker på er Where in the World Is Carmen Sandiego, men husker ikke om en fikk noen belønning for å finne skurkene.

Er ikke det. Det var enkle figurer. Husker at det kunne gå f. eks en hest eller et skip forbi når du var i en by. Du måtte også kjenne igjen enkelte trekk i personer, som var forkledd. Demoen til spillet var med på en cd fra Komputer for alle.

 

(Det er mulig at spillet ikke er fra 90-tallet)

Endret av krazy6446
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Leter etter et spill jeg spilte på PSone i gode gamle dager. Spillet fulgte med et spill-magasin der man fikk en disk med masse spill-demoer. Spillet var i 2D og i oververdensperspektiv. Omtrent hele brettet var dekket av jord, steiner og diamanter. Hvis man gikk på et felt med jord under en stein, falt steinen ned. Falt den ned på deg døde du. Målet var å få tak i alle diamantene på banen. Jeg tror det innebærte dynamitter også.. Kjempemorsomt spill.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er et pc spill.

Spillet går ut på at du kjører radiostyrte biler på mange forskjellige maps, blant annet et map inne på en leketøy butikk og et ute i et nabolag. Du kan plukke opp våpen, blant annet der du slipper ut en stor ball rett bak bilen din, olje flekker og muligens raketter, husker ikke helt.. Husker jeg hadde det mye morro med dette spillet, men husker bare ikke hva det heter.. Heter noe med rc tror jeg..

 

NVM, fant det ut - Re-volt heter det :D

Endret av Continum
Lenke til kommentar

Det var også et gammelt spill til NES/SNES som jeg ikke husker navnet på. Husker ikke helt hva det handlet om heller, men det var et sidescrollende spill, der du hadde muligheten til å spille med dinosaurer. Og disse dinosaurene hadde forskjellige egenskaper ettersom hva du plukket opp. Det var en blå, en grønn og rød/rosa om jeg ikke husker riktig. Hva heter dette?

Kan ha vært Adventure Island det heter? jeg husker det der var morsomt og det er ikke så lenge siden jeg testa d faktisk på Rom. Tror det var dette?
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg leter etter et gammelt spill jeg spilte da jeg var mindre.

Var en jente, som bodde på isen. Hun hadde et kjæledyr, og man kunne hoppe i en båt å dra i ishulen.

Og han var eskimo tror jeg. Hun hadde i allfall sånne klær. Og det var oppgaver og masse tull.

 

Tror det var 3D. Hvis ikke noe annet.

 

Første persons spill.

 

Barne spill tror jeg. Og det var eventyr eller pusle

 

Og ho hadde oransje jakke

Endret av lindaatk
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...