Gå til innhold

Spill ID - Finn navnet på et glemt spill (Fra Innlegg.no)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JO!! :D

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Image_Works : ZX Spectrum, Amstrad CPC, C64, Amiga

 

Skulle likt å sett noen screenshots fra amiga-versjonen, jeg mener den var en del vakrere, men dette stemmer nok definitivt.

 

Tittelen ligner også svært på det som stod på disketten min: Fox Try Back. Meningen blir vel omtrent den samme :)

 

Spank ju very much!

Endret av krifos
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm, noe som irriterer meg litt..

Jeg husker et spill hvor du skulle overleve på en øy (som Castaway?) og måtte hugge trær, drepe aper, plukke frukt, bygge hus, brønn osv osv. Det var ikke veldig god grafikk, og jeg tror det var gratis.

Minner ganske mye, om ikke veldig på GMStranded en finner på noen Garrys Mod-servere.

 

Takk på forhånd :) .

Lenke til kommentar
Basert på det at du nevner GMStranded, så kan det jo være originalen:

 

Stranded

Heh, er nok det, tenkte aldri på at Stranded kunne være navnet :p .

Var Stranded II jeg tenkte på :) . Kjempestort takk.

 

Det finnes ikke noen oppdaterte utgaver av denne spilltypen? Bortsett fra GMStranded? Er ikke helt fan av at hver bit må settes opp manuelt.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Leter etter et gammelt dillespill.

Spillet var i 2d.

Man får en stor flate hvor en ball spretter mellom veggene, så skal man selv bygge nye venner på flaten slik at ballen får mindre og mindre plass å bevege seg på.

Når du klarer nivå 1, så kommer neste nivå hvor det kanskje er 2 baller. Slik fortsetter det.

 

Var utrolig avhengig av det før.

Lenke til kommentar

Heh, er nok det, tenkte aldri på at Stranded kunne være navnet :p .

Var Stranded II jeg tenkte på :) . Kjempestort takk.

 

Det finnes ikke noen oppdaterte utgaver av denne spilltypen? Bortsett fra GMStranded? Er ikke helt fan av at hver bit må settes opp manuelt.

 

Lost in Blue 1/2/3 på Nintendo DS bygger på samme konseptet, og er helt ok.

Lenke til kommentar

-Spillet er fra rundt 1990

-Det var et sidescrollende "shmup" (flytte fra venstre mot høyre, tror skjermen bevegde seg av seg selv)

-Jeg er ganske sikker på at jeg spilte det på amiga/c64

 

Du kunne styre enten en jeep som kjørte langs bakken, eller et helikopter som fløy i lufta

2 personer kunne spille samtidig, tror noe av poenget med spillet var at man skulle spille jeep og helikopter sammen, og antakeligvis utfylle hverandres svakheter (dette er noe jeg har resonert meg fram til nå som jeg er litt eldre, er ikke det jeg tenkte da jeg spilte dette spillet som et lite barn :) )

Endret av Pyth
Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter et spill. Har vært på jakt etter det lenge, og om jeg ikke har spurt i denne tråden før, så har jeg spurt på Diskusjon.no i en tilsvarende tråd.

 

Spillet var et tanks-spill. Jeg er ganske sikker på at det var en demo jeg hadde, som fulgte med Komputer, PC-World eller lignende. Jeg har dog godt igjennom alle de gamle demo-diskene jeg kan finne uten å finne spillet.

 

Er ikke så flink til å beskrive, men jeg kan prøve:

Spillet foregår i en fremtid er tanksene har fått laserkanoner.

Demoen startet med at tanksen sto på lasteplanet på en lastebil, men den ble raskt sprengt. Da var man på en strand, og man ble angrepet. Man ble angrepet av jeeper eller lastebiler eller noe lignende med en person bakpå, som var utstyrt med en laserkanon som skøyt rød laser.

For å kunne fortsette videre fra stranden var man nødt til å ødelegge et elektrisk gjerde eller noe slikt. Dette gjorde man med å komme seg inn i en hule, også ødelegge en slags generator. Da slokket gjerdet.

 

Da man hadde kommet seg forbi det, kom man, etter som jeg husker, til en bensinstasjon. Den kunne man sprenge, og lage et slags hopp med, slik at man kom seg videre. Etter hvert kom man til en stor by eller lignende, der det blandt annet var fire (tror det var fire) turrets oppe i hvert hjørne av "byen". Man fikk også oppgraderinger på tanksen, slik at man fikk rakett-kaster, mine-legger og flammekaster som man kunne bruke. I den "byen" møtte man også større tankser, som tålte mye. Da man kom seg videre, måtte man ødelegge noen rakett-utskytningsposter.

 

Jeg tror det er sånn ca det som foregikk i demoen. Har letet meg gal etter dette spillet uten å finne det igjen. Håper virkelig noen her har en ide om hva det kan være.

 

Jeg er ganske sikker (ikke 100%, såklart), på at jeg spilte det på 90-tallet. (med tanke på at jeg er født da, så tipper jeg rundt 1995-2000).

Siterer meg selv, i håp om at noen nye leser dette, og vet hvilke spill det er.

 

 

Hmm. Kan du si litt om åssen type spill d r snakk om? Sjanger? Høres ut som et sidescrolling-spill dog.

Det er et 3. persons (tanks, ikke person) 3D-spill, ikke sidescrolling..

Lenke til kommentar

Jeg sitter å leser artikkelen om gamle spill så kommer jeg på et spill jeg spilte for lenge siden. Dette var en demo, men det gikk ut på at du var snut, og oppdraget var å finne spor i en kidnappingssak. Det var en bank som ble ranet (tror jeg) og skurkene stakk av i et helikopter. Du måtte desarmere bomber og sånt. Spillet startet i leiligheten din og du måtte finne bilnøklene dine i sofaen. Det var tegnet stil. point and click, type Larry spillene. VELDIG voldelig! Husker ikke navnet på dette spillet! Anyone?

Lenke til kommentar

Leter etter et gammelt dillespill.

Spillet var i 2d.

Man får en stor flate hvor en ball spretter mellom veggene, så skal man selv bygge nye venner på flaten slik at ballen får mindre og mindre plass å bevege seg på.

Når du klarer nivå 1, så kommer neste nivå hvor det kanskje er 2 baller. Slik fortsetter det.

 

Var utrolig avhengig av det før.

Høres ut som en variant av Qix

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sitter å leser artikkelen om gamle spill så kommer jeg på et spill jeg spilte for lenge siden. Dette var en demo, men det gikk ut på at du var snut, og oppdraget var å finne spor i en kidnappingssak. Det var en bank som ble ranet (tror jeg) og skurkene stakk av i et helikopter. Du måtte desarmere bomber og sånt. Spillet startet i leiligheten din og du måtte finne bilnøklene dine i sofaen. Det var tegnet stil. point and click, type Larry spillene. VELDIG voldelig! Husker ikke navnet på dette spillet! Anyone?

 

Måtte du desarmere en bombe i en blomsterpotte under bankranet?

 

Jess, tittet litt rundt og det var det jeg tenkte på. Spillet heter "Hopkins FBI" :)

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Har et spill jeg har lett etter en stund.

 

Er et puzzle/plattform spill, der du er en strek. Man starter på kanten i en firkant, med "fiender" som beveger seg rundt inne i firkanten. Målet med spillet er å stenge av en viss størrelse av firkanten uten at "fienden" treffer deg.

Husker jeg spilte dette på Windows 95 for lenge siden... Husker ikke hva det heter jeg heller...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...