Gå til innhold

Spill ID - Finn navnet på et glemt spill (Fra Innlegg.no)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg leter etter et spill som jeg prøvde demo av på PS2 i sin tid. demoen begynte som et fly som skulle beskytte to store andre romship. Når man hadde beskyttet de så kom det fiendlige ship som landet og det kom tanks of folk ut av dem. Nå beskyttet du en liten by.

 

Noen andre fakta er:

-Det er langt inn i fremtiden

-Du kunne transformere fra fly til mech når du ville.

-Våpnene du har innebærer plasma prosjektiler

-Troppene til fiendene er for det meste røde mens dine er hvite/blå.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Etter å ha lest litt rundt på Retro-trådene her så begynner jeg å øyne håp for at det finnes folk der ute som vet hva det er jeg har vært på jakt etter en god stund. Begge var for enten DOS eller Win9x.

 

Det er to spill som jeg husker elementer av, men ikke er kar om å finne ut hva heter.

 

1) Gameplaymessig er dette et spill i Descent-stilen, men det jeg husker best her er intro-videoen:

Kameraet glir mot en fyr sittendes i en stol mens han ser på TV. I handa har en øl-boks e.l og ut av denne boksen kommer det så en rød flytende masse som med litt tid dekker alt du ser og tar over verden.

Når spillet da starter så flyr du rundt i en rød-dekt verden inne i noen korridorer/grotter osv.

 

2) Dette tror jeg er litt i adventure-sjangeren mtp hvordan det spilles - du styrer en kar som skal oppklare et mysterie av noe slag (husker ikke hva). Grafikken på spillet har jeg for meg at var relativt realistisk til den tiden å være (mulig det var litt alá Phantasmagoria men ikke ta det for gitt). Det jeg derimot husker ganske godt er at tidlig i spillet så går du inn på en bule og blir sendt videre til et bakrom e.l hvor det sitter en gjeng folk rundt et bord og spiller. Om det de spiller er poker og at en blir skutt for å fuske - eller om det var russisk rulett er litt usikkert.

 

Jeg ser for meg at jeg spilte de begge rundt midten av 90-tallet.

 

Håper dette gir en aha-opplevelse for noen da jeg har grubla på dette til og fra veldig lenge. Saumfart en drøss DOS- og W95-spillsider samt utallige youtube-klipp

Endret av michaelo
Lenke til kommentar

Husker ikke helt hvordan spillet var men kan skrive litt om det.

 

Det var i 3d

Gamlere en 2000

Og det var til PC

 

 

Det var egentlig et extremsport spill der hvor du kunne stå på snowboard,Fly med hangglider,Sykkle ned fjell (eller noe sånt) og mye annet,Kommer bare ikke på det :p

 

Skulle man også kjøre firhjuling?

 

Ikke som jeg kan huske, men kan godt stemme ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Husker ikke helt hvordan spillet var men kan skrive litt om det.

 

Det var i 3d

Gamlere en 2000

Og det var til PC

 

 

Det var egentlig et extremsport spill der hvor du kunne stå på snowboard,Fly med hangglider,Sykkle ned fjell (eller noe sånt) og mye annet,Kommer bare ikke på det :p

 

Xtreme sports kanskje?

xtreme-sports-52755.376341.jpg

 

EDIT: Nei, det var jo ikke til PC, sorry

Endret av proffloff
Lenke til kommentar

Leter etter et gammelt bilspill til windows 3.x med startmeny bestående av veiskilt.

Man kunne kjøre hvor som helst, tilogmed igjennom en låve full av kuer.

 

Hadde vært moro å teste det igjen ^^

 

*EDIT*

 

Kan nevne at dette var så lite at det fikk plass på en diskett. Husker ikke hvordan det var med perspektivet, men tror det var tredjepersons-vinklet. Tror ikke det var racing i fokus, men heller kjøre hvor man vil type spill. Det er fra før 1990 vil jeg tro eller rundt der ett sted.

Endret av NightReaper
Lenke til kommentar

Leter etter et gammelt bilspill til windows 3.x med startmeny bestående av veiskilt.

Man kunne kjøre hvor som helst, tilogmed igjennom en låve full av kuer.

 

Hadde vært moro å teste det igjen ^^

 

*EDIT*

 

Kan nevne at dette var så lite at det fikk plass på en diskett. Husker ikke hvordan det var med perspektivet, men tror det var tredjepersons-vinklet. Tror ikke det var racing i fokus, men heller kjøre hvor man vil type spill. Det er fra før 1990 vil jeg tro eller rundt der ett sted.

 

Jeg mener at "Stunts" hadde en meny som bestod av bilskilt.

 

stunts1.gif

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Leter etter et gammelt bilspill til windows 3.x med startmeny bestående av veiskilt.

Man kunne kjøre hvor som helst, tilogmed igjennom en låve full av kuer.

 

Hadde vært moro å teste det igjen ^^

 

*EDIT*

 

Kan nevne at dette var så lite at det fikk plass på en diskett. Husker ikke hvordan det var med perspektivet, men tror det var tredjepersons-vinklet. Tror ikke det var racing i fokus, men heller kjøre hvor man vil type spill. Det er fra før 1990 vil jeg tro eller rundt der ett sted.

 

Høres ut som CARMAGEDDON...husker det godt ja.hehe.Dette kjøpte vi utelukkende fordi det var bilde av fronten på en bil bak på coveret med en gåstol under det ene forhjulet...det MÅTTE vi ha.Syke småjævlene som vi var.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Etter å ha lest litt rundt på Retro-trådene her så begynner jeg å øyne håp for at det finnes folk der ute som vet hva det er jeg har vært på jakt etter en god stund. Begge var for enten DOS eller Win9x.

 

Det er to spill som jeg husker elementer av, men ikke er kar om å finne ut hva heter.

 

1) Gameplaymessig er dette et spill i Descent-stilen, men det jeg husker best her er intro-videoen:

Kameraet glir mot en fyr sittendes i en stol mens han ser på TV. I handa har en øl-boks e.l og ut av denne boksen kommer det så en rød flytende masse som med litt tid dekker alt du ser og tar over verden.

Når spillet da starter så flyr du rundt i en rød-dekt verden inne i noen korridorer/grotter osv.

 

2) Dette tror jeg er litt i adventure-sjangeren mtp hvordan det spilles - du styrer en kar som skal oppklare et mysterie av noe slag (husker ikke hva). Grafikken på spillet har jeg for meg at var relativt realistisk til den tiden å være (mulig det var litt alá Phantasmagoria men ikke ta det for gitt). Det jeg derimot husker ganske godt er at tidlig i spillet så går du inn på en bule og blir sendt videre til et bakrom e.l hvor det sitter en gjeng folk rundt et bord og spiller. Om det de spiller er poker og at en blir skutt for å fuske - eller om det var russisk rulett er litt usikkert.

 

Jeg ser for meg at jeg spilte de begge rundt midten av 90-tallet.

 

Håper dette gir en aha-opplevelse for noen da jeg har grubla på dette til og fra veldig lenge. Saumfart en drøss DOS- og W95-spillsider samt utallige youtube-klipp

 

 

#1 Forsaken?

 

s_3.jpg

 

Vanskelig å finne et skikkelig bilde av, men søk litt på det, rimelig sikker på at det er riktig.

 

#2 Gabriel Knight?

 

gk1.jpg

Lenke til kommentar

Jeg leste for lenge siden om et spill som handlet om ei jente som var på en eller annen institusjon for gale mennesker. Jeg tror poenget med spillet var å komme seg ut av denne institusjonen. Hun var der for en grunn, siden hun hadde med seg en kosebamse hun snakket med og den snakket tilbake tror jeg. Mulig spillet ble laget av noen tyske folk, uten at jeg skal si det for sikkert.

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

...

 

#1 Forsaken?

 

s_3.jpg

 

Vanskelig å finne et skikkelig bilde av, men søk litt på det, rimelig sikker på at det er riktig.

 

#2 Gabriel Knight?

 

gk1.jpg

 

Takk for svar =)

 

#1 Forsaken hadde forbausende mange likhetstrekk ihvertfall - men klarer ikke helt å finne igjen den intro-videoen/teaseren jeg faktisk husker. Skal uansett grave litt mer rundt denne :)

 

#2 Nei, var nok ikke Gabriel Knight desverre. Det ringer ingen bjeller, og etter litt sporadisk spoling i longplay-videoer (vil jo ikke ødelegge en evt fremtidig spillopplevelse :) ) så fant jeg ingen spesielle kjennetegn. Jeg har for meg at det spillet jeg tenker på hadde en mer ren realistisk tråd... Men takk for forslaget!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

First post!

 

Leter etter et spill jeg pleide å spille på min gamle bowling hall..

 

Tema er western/cowboy shooter fra tidlig 90-tall, typsik 10 kr for 2 credits eller noe, dette var rett før SF2 æran

 

2-player cooperative

 

en blå cowboy og en rød cowboy som går sammen nede på skjermen, så dukker det motsandere opp over og på sidene og så blir det bare guns blazin'!

 

Tror spillet kom i en lignende utgave til SNES, da med en cowboy og ei dame i rosa bordellkjole-sak.

 

Er interresrt i navn på begge spill og bonus om noen som vet om noen ROMs/simulatorer som kan lastses ned.

 

Spillet må nok nytes med joy stick :p

 

Edit: Etter litt googling fant jeg ut at snes spillet heter "Wild Guns".. det må anskaffes.. sliter med å finne den "originale" arkade versjonen tho.

 

Edit 2: Fant det jeg letet etter. Spillet heter Blood Bros.

Endret av harrycane
Lenke til kommentar

Hmm, det er et spill jeg har spillt et par ganger bare, og husker at jeg likte veldig godt, men som jeg har nesten helt glemt.

 

Temaet var i fremtiden, med romskip og det hele. Spillet var i fugleperspektiv og man kunne spille det i 2 player cooperative. Spillet var på PC, og jeg tror det var på slutten av 90-tallet.

 

Handlingen husker jeg ikke 100%, men vi skulle komme oss gjennom baner med enten aliens eller andre soldater. Husker ikke desverre. Tror vi kunne finne våpenoppgraderinger slik at vi fikk enten spray skudd, rett linje skudd eller laser (eller noe).

 

Er veldig usikker, men håper at noen har prøvd det før og husker/kjenner seg igjen med de få opplysningene jeg har gitt dere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser det dreier seg mest om eldre spill i denne tråden, men jeg har altså klart å glemme navnet på et spill jeg tror er helt nytt.

 

Innbilder meg at det er et rollespill, hvor man i tillegg til å vase rundt i gruver og kjempe med monstre,har sin egen butikk hvor man kan selge ting man har funnet, til kunder som man så kan rekruttere med seg på eventyr... noen som kan hjelpe meg med navnet på dette spillet?

 

Edit: Fant det sjøl - Recettear - a must buy :-)

Endret av XE800
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...