Gå til innhold

Darksiders (Diskusjonstråd)


Anbefalte innlegg

Jo mer jeg spiller dette spillet, jo større følelse får jeg av å spille en Devil May Cry 4 kopi.

 

Greit, hovedpersonen er "barskere" (noe som er saklig med tanke på at vesten tenner mer på muskuløse dunderdåser med mørk stemme og attityyyd, enn østlige spinkle nonchalante herredamer), men pengesystemet, menyene, oppgraderings-systemet, sjelene, og omgivelsene minner meg mer om DMC4 enn Zelda-serien som så mange påpeker.

 

Ok, du får nye våpen og vips så kan du dra til et dungeon og bruke det der, du har til og med kart(!) over dungeonet du er i, men hva ellers er det som gjør dette til et "voksent" Zelda-spill?

 

For all del, spillet er gøyalt, men jeg sliter litt med mange av sitatene fra anmeldere om Zelda-likheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Darksiders er ikke nærheten av DMC4.Jeg har spilt alle hack n slash spill som er tilgjengelig på ps3 og må ha et oppgraderings system av våpen. jeg synes ikke at darksider minner om dmc i det hele tatt.

 

Hvorfor tar ikke spillere et og et hack n slash spill og ser det som et eget spill,istedet for og sammenligne med alle andre. Hva er det som er så gæli i og bruke kart da?,eller få kart.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke å sitte å sammenligne spill i sine respektive sjangre, likhetene bare faller inn mens jeg spiller.

 

Det kan godt hende at det jeg tenker på som "DMC4" innflytelsen er en generell Hack N Slash innflytelse, men jeg er stor fan av sjangeren selv og kan ikke finne noen andre i farten som ligner såpass på Darksiders slåsse-system, Curse-Utfordringene ( de i tårnene, er litt vel lik de skjulte utfordringene i DMC4 for min del), pengesystemet osv osv.

 

Og jeg sier ikke at det er noe galt i å få kart eller å bruke kart, hvor i all verden fant du den uttalelsen i innlegget mitt?

Det du sikter til er et sarkastisk stikk over de få likhetene jeg mener spillet har til Zelda, noe mange anmeldere og spillere virker å være uenige med meg i.

 

Jeg spiller spill for å få en god opplevelse, men det går fortsatt an for meg å få følelsen av at jeg har sett/opplevd dette før uten å kalle produktet en kopi.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Jeg må si dette spillet var ett overaskende friskt pust. Mulig det er bare jeg som opplever det sånn, men jeg mener adventure sjangeren står rimelig svakt om dagen så dette var over all forventning. Har vel ærlig talt ikke spilt et skikkelig adventure spill på mange mange år siden ingenting har virket interessant.

Nå er jeg ikke helt ferdig enda men rimelig nære slutten regner jeg med. Virkelig minneverdig. Ser frem til Darksiders2 !

Lenke til kommentar

Ble ferdig nå nylig, tatt meg litt tid, men var totalt verdt det på alle punkter. Et spill som dette har sjangeren sultet etter, min mening. Kick ass combat blandet med veldig mye og gode puzzles, har aldri stresset så mye som i siste dungeon, puzzlene var helt syke.

 

Brukte 15 timer og er fornøyd med det, tok meg tid til å samle litt stuff før slutten, meget fornøyd med alt og historien var ufattelig stilig å bygger fint opp til neste, gleder meg.

Lenke til kommentar

Begynte nylig på spillet og har kommet et lite stykke. Jeg lurer på om det er noen som kan anbefale meg litt rundt hva jeg bør investere i av oppgraderinger/prioritere først, da jeg ikke har peiling på hvor effektive enkelte av tingene er. På forhånd takk til den som skulle si seg villig til å gi en noob noen tips :)

Lenke til kommentar

Testet demoen igår og det første som slår meg at her er grafikken vesentlig dårligere en endel andre trykk på 14 knapper for å slå ihjel noe spill. Men selve historien og settingen virker litt kul og det virker ganske stort med tanke på våpen og oppgradering for å ikke snakke om puzzle biten.

 

Men etter å ha lekt med Dantes Inferno,God of War 3 demoen og det sinsyke Heavy Rain (selv om det ikke er i samme sjanger) så virket det hele ganske blast og halvferdig...et slags B spill om en vil si.

 

Satse på at Play.com selger det for under 200kr om en stund...ellers er det alt for mange andre bedre spill der ute pr idag til at dette er verdt full pris.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Spilt demoen nå, og de løy ikke når de sa den varte i 90 minutter. Jeg stortrivdes som War, og likte måten spillet fungerte på. Har aldri spilt noe særlig av Zeldaspillene, derfor har jeg kun en vag anelse av hva alle snakker om når de sier det er en kopi. Passer meg bra, jeg liker oppgavene og brettdesignet. Slossinga er litt så som så, jeg er ikke en kjempefan av hack 'n slash, men det fungerer som underholdning.

 

Har lyst på mer!

Lenke til kommentar

Prøvde å fyre opp Darksiders i dag, men maktet ikke å spille det. Jeg spilte det i tre timer samme dagen som jeg kjøpte det og da synes jeg det var kult, men i dag synes jeg det var skikkelig meh. Utsatte det pga blant andre Mass Effect 2 og lurer nå på om jeg ikke skulle ha fullført det når det var nytt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fantastisk spill ja. Brukte 26 timer på Normal for å samle alle artifacts, abyssal armour, wrath cores, life cores, alle våpen på maks lvl, alle enhancments (war's glory er helt klart en vinner), alle batle skills og alle wrath skills på maks. Mangler bare platinum og apocalyptic trophy

Endret av Oorgs
Lenke til kommentar

Nett ferdig med dette spelet. Terningkast 5/6:

 

Spelet er rett og slett jævlig bra!!! Hack 'n slash-Zelda på sitt beste.

 

Håpar på oppfølgar!

 

Darksiders 2 kommer http://www.gamingtarget.com/article.php?artid=10900.

 

Bestillte det igår fra play.com siden det var så billigt. Likte demoen godt men det var ikke helt et spill jeg ville gi fullt pris får.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

rundet spillet igår på normal og var stort sett fornøyd.Mislikte alle puzzles på The Dark Throne.Ble bare så altfor mange etter hverandre for min del, og savet du i tilfelle du dreit deg ut fikk ikke begynne der du stod når du savet.Tenker da spesiellt på det stedet hvor du skal komme deg opp ved hjelp av 3 heiser og etpar "vektlodd" etc.Savet når jeg kom til topps(bare til å gå av taket på heisen gjenstod),da jeg i min iver/glede over å kommet meg opp til topps falt ned og døde.Heldigvis tenkte jeg at jeg nettopp hadde savet.Så jeg loadet game og ble mildt sagt forbannet da jeg måtte begynne nede på gulvet under heisene,mens de j...la heisene var langt over hodet på meg og ikke stod i utgangsposisjon.Noe som gjorde det enda verre.Minst 3 timer brukte jeg totalt bare på dette ene puzzlet.Men som nevnt tidligere var det meste av detandre bra,en sterk 4/6 fra meg.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Darksiders finnes også til PC. Tråden er derfor flyttet til Generell spilldiskusjon.

 

Har begynt på dette selv nå og jeg liker det veldig godt. Historien henger på greip og er fint fortalt men jeg må innrømme at kontrolloppsettet til PC-versjonen virkelig er på trynet. For å bruke spesialangrep og items må man holde caps-lock inne og så trykke på talltastene fra 1 til 4. Man bruker venstre alt for å bevege seg fort i en retning og stift for å fokusere på en fiende. Sikter med Q og kaster med musehjulet.

 

Kjøpte samlerutgaven av PC-versjonen men tror jeg fort kjøper det til konsoll i stedet - det er et par hakk lettere å spille det der.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det er lagt opp for å bruke Xbox 360 kontroll på PC versjonen men jeg vil tro det, så istedefor og kjøpe det på konsoll så kan du kjøpe en xbox 360 kontroll med ledning. Har det selv og det fungerer utmerket på mange spill :)

 

Edit: Du får kjøpt en sånn kontroll her http://www.play.com/Games/Xbox360/4-/719734/Official-Xbox-360-Wired-Controller/Product.html for 17.99 GBP.

 

Har lagt merke til at det er faktisk litt vanskelig og finne kontroll med kabel i norske butikker merkelig nok...

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar

testet ut dette spillet(på pc) hos en kompis.

 

dette spillet traff ikke meg i det hele tatt, kan være mye fordi det sikkert er "lagt" over til pc fra konsoll-versjon.

makan til dårlig spill er det lenge siden jeg har spilt, da med tanke på kameraføring(fikk ikke til å stille på kameraet) som største bakdel.

på pc var jeg heller ikke overimponert av rimelig trist grafikk(grafikk er ikke alt, men det har en del å si alikavel i 2010)

 

spilte ikke lengre en den første sjefen(flammedude som kaster taxier etter deg) før jeg ga opp.

kan hende spillet blir en del bedre med typ ps3/360 kontroller, men det er alikavel ikke nok for at jeg bruker penger på det.

 

det jeg sitter igjen med (sikkert etter alt for kort spilletid) på pc versjonen er at det er penger bortkastet for min del i allefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...