Gå til innhold

Nei til pride 2024!


Anbefalte innlegg

Investigator224 skrev (1 minutt siden):

Så du syns med andre ord at det er bra å utrydde alle jøder verden over du da?

Nei, det synes jeg ikke. 

Jeg mener hva som var poenget med det du skrev. Du bruker det jeg skrev for å fremme et eller annet poeng, men siden det tydeligvis er vanskelig å finne på egne setninger, mistenker jeg at det ikke er noe poeng. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
33 minutes ago, frohmage said:

Hvordan barneskolepensum skal formes kan sikkert diskuteres, men da foreslår jeg at du starter en egen tråd om det.

Må være nokså blind om du ikke ser koblingen til temaet her.

Kjønnsideologi i barneskolebøker -> særdeles fornøyd Foreningen FRI -> organisator og eier av merkevaren Pride

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (4 minutter siden):

Nei, det synes jeg ikke. 

Hvis det er tilfellet, hvorfor støtter du Hamas, som har det som sitt overordnede mål å utrydde alle jøder verden over uansett hvor de befinner seg og befolkningen i Gaza som i all hovedsak støtter Hamas da?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Investigator224 skrev (6 minutter siden):

Hvis det er tilfellet, hvorfor støtter du Hamas, som har det som sitt overordnede mål å utrydde alle jøder verden over uansett hvor de befinner seg og befolkningen i Gaza som i all hovedsak støtter Hamas da?

Men det er ikke tilfellet.  Hvorfor skal jeg svare på ditt hypotetiske fantasi scenario som ikke har noe med trådens emne å gjøre. 

Poenget mitt var at religiøse konservative er bekymret for barns vel og ve ref. kjønnsidentitet debatten, men samtidig er fanatiske støttespillere til Israel sin krigføring som tar livet av tusenvis av barn..

 

Endret av Psykake
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (5 minutter siden):

Men det er ikke tilfellet.  Hvorfor skal jeg svare på ditt hypotetiske fantasi scenario som ikke har noe med trådens emne å gjøre. 

Poenget mitt var at religiøse konservative er bekymret for barns vel og ve ref. kjønnsidentitet debatten, men samtidig er fanatiske støttespillere til Israel sin krigføring som tar livet av tusenvis av barn..

Jo, det er nettopp det som er, dette er tilfellet.  I motsetning til ditt fantasi scenario, hvor bare man aksepterer at det fins 120 kjønn, eller hva det er nå og Palestina blir rent, fra kyst til kyst, så blir verden et utopia.

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Psykake said:

Meget objektivt, må jeg si. 

Du kan gjerne kommentere isolert på sitatene fra lærebøkene.

Det med at leger visstnok både gjetter og tildeler kjønn ved fødselen

 

Endret av Bing123
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (42 minutter siden):

Ja til Pride.

 

Nei til trangsynte som lager et oppkonstruert problem, basert på meningene til konservativt religiøse mennesker, pakket inn som " vi tenker på de stakkars barna".

Samtidig støtter de Israel sin bombing av Palestinske barn. 

 

Sirkelen er komplett. 

Jeg er kristen og ser på både kjønnsideologi og bombing av palestinske barn (og voksne) som ille.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Investigator224 skrev (3 minutter siden):

Jo, det er nettopp det som er, dette er tilfellet.  I motsetning til ditt fantasi scenario, hvor bare man aksepterer at det fins 120 kjønn, eller hva det er nå og Palestina blir rent, fra kyst til kyst, så blir verden et utopia.

 

Hva var mitt fantasi scenario? At det finnes konservative religiøse som er imot Pride fordi de er bekymret for barns vel og ve, men samtidig er fanatiske støttespillere til Israel?

Ikke har jeg antydet at Pride kun handler om 120 kjønn heller.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Psykake said:

Meget objektivt, må jeg si. 

En pastor som er pappa vil ikke at barn skal bli hjernevasket. Lurer på hvor gamle hans barn var når de fikk fylt hjernen sin med Guds ord.

Inte en speciellt objektiv kilde men det som står där verkar stämma. Finns andra citat och bilder fra bökerna hvis man letar. 

Tyckte också eksemplet med den kristna familjen var rätt drøyt och jag är absolut ikke kristen. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (4 minutter siden):

Du kan gjerne kommentere isolert på sitatene fra lærebøkene.

Jeg har ingen store meninger om disse lærebøkene. Det påvirker ikke meg eller samfunnet rundt meg på en negativ måte. Hvis det endrer seg, så er det fullt mulig jeg endrer mening. 

Poenget mitt var bare den herlige ironien av religiøse foreldre som er bekymret over at barna dere skal bli hjernevasket.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Psykake said:

Jeg har ingen store meninger om disse lærebøkene. Det påvirker ikke meg eller samfunnet rundt meg på en negativ måte. Hvis det endrer seg, så er det fullt mulig jeg endrer mening. 

Poenget mitt var bare den herlige ironien av religiøse foreldre som er bekymret over at barna dere skal bli hjernevasket.

Det samme sier jeg om flat earth teorien, det påvirker ikke meg eller samfunnet. Men så er det med god grunn ikke i lærebøker

Religion er også i skolen, men presenterer ikke at Jesus gikk på vannet som fakta.

Etc etc

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (14 timer siden):

Jason Stanley, forfatter av boka "How Fascism Works", beskrev projisering som følgende: "Always accuse your opponents of what yourself are planning to do". Noe som samsvarer perfekt med disse forsøkene på å fremstille skeive bevegelser som en slags allmektig undertrykkende tilstedeværelse. Spesielt setningen "di derre aktivistene, de har en sånn derre 'enten er du med oss, eller så er du imot oss'-holdning" blir projisert i det uendelige. Den artikkelen noen poster ovenfor var ingenting annet enn de samme kulturkrig-høyre talking points klippet og limt inn for n-te gang.

Bedrifter som faktisk flagger for pride blir kritisert for det støtt og stadig. Særlig i forhold til om de samtidig gir donasjoner til politiske organisasjoner som skader rettigheter til minoriteter. Og i den tv debatten for litt siden, ble selve organisasjonen Fri kritisert for å ha forbindelser med organisasjoner som finansierer krigføringen i Gaza. Så ja, både Fri og pride-flagg blir kritisert på legitime grunnlag. Kulturkrig-høyres forestillinger om at Fri og skeives bevegelser er en "urørlig" undertrykkende makt, er ikke et legitimt grunnlag, det er rett og slett ingenting annet enn rekrutterings-propaganda. Og det er ingen tilfeldighet at det skjøt fart samtidig med DeSantis og Libs Of TikTok i Florida for to år siden.

Pride er "overalt og hele tiden"? Ja, det ser sånn ut. På grunn av reaksjonæres konstante klagesang om det, og hvordan algoritmen sprer reaksjonæres klagesang til gud og hvermansen.

Nå var det vel Pride København som prøvde å presse sine sponsorer til å ta et propalestinsk syn offentlig, som medførte at store sponsorer trakk seg i protest. Så politisk er det, om enn i noen merkelige konstellasjoner 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (25 minutter siden):

Det samme sier jeg om flat earth teorien, det påvirker ikke meg eller samfunnet. Men så er det med god grunn ikke i lærebøker

Religion er også i skolen, men presenterer ikke at Jesus gikk på vannet som fakta.

Etc etc

Nå er heller ikke flat earth teorien og kjønnsidentitet sammenlignbart på noen helst måte, og da refererer jeg til kommentaren om hvorfor flat earth ikke er med i lærebøker.

Det er forskjell på å si til noen at jorden er rund og underbygge det med fakta enn det er så si at den du er ikke hører hjemme i et moderne samfunn basert på egen overbevisning.

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Psykake said:

Nå er heller ikke flat earth teorien og kjønnsidentitet sammenlignbart

Men så snakker jeg om kjønnsideologi og mer spesifikt disse sitatene om at leger "gjetter" og "tildeler" kjønn.

Dette er sprøyt, akkurat som flat earth.

Det er ikke en eneste kjeft utenom kanskje disse under 1 promille av Norges befolkning, altså Foreningen Fri, som tror på det.

Alle vet jo at både leger og alle andre mennesker med sansen syn intakt observerer hvilket kjønn det er!

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (18 minutter siden):

Men så snakker jeg om kjønnsideologi og mer spesifikt disse sitatene om at leger "gjetter" og "tildeler" kjønn.

Dette er sprøyt, akkurat som flat earth.

Det er ikke en eneste kjeft utenom kanskje disse under 1 promille av Norges befolkning, altså Foreningen Fri, som tror på det.

Alle vet jo at både leger og alle andre mennesker med sansen syn intakt observerer hvilket kjønn det er!

Fikk ikke intrykk av at historien om leger som gjetter kjønn ble presentert som fakta? 

 

Nei, jeg tenker at de foreldrene som er redde for at barna deres skal bli skeive eller usikre på egen kjønnsidentitet må gjøre en særdeles dårlig jobb i å bygge trygge barn. 

Og vica versa hvis man har et barn som identifiserer seg som et buttplug.

 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (4 timer siden):

Legger merke til at hverken du eller andre forkjempere for Pride ønsker overhode å snakke om dette med lærebøkene som nå inneholder kjønnsideologi.

Informasjon er ikke automatisk idelogi bare fordi man ikke liker informasjonen.  

 

Bing123 skrev (2 timer siden):

Les litt mer utfyllende om de nye lærebøkene for barneskoler her da vel

Det er en kristenkonservativ avis, det i seg selv sier vel noe. Jeg ser at de fokuserer veldig på ordet tildeler, som noe de velger å kritisere, i tillegg drar de offerkortet pga at kristne blir fremstilt på en realistisk måte , kristne liker sin overtro å enkelte kan finne på og mislike det som ikke bekrefter deres overtro. Ellers ser jeg egentlig ikke noen problemer med disse tekstene, jeg skjønner at de er problematiske for enkelte med et visst syn, men det ser ikke ut til å være noe så altfor gærent her av det jeg vet om emnet, som tross alt er begrenset.   

Endret av skaftetryne32
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...