Gå til innhold

– Spill hemmer talentutvikling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, spill er virkelig roten til alt ondt. Det er vel utøverens valg hvis han/hun vil spille tv-spill, isteden for å gjøre idrett? Det er jo det samme som om jeg ville vie livet mitt til å samle på ølglass, istedenfor å spille tennis?

 

Smak og behag sier jeg, dette var uansett en idiotisk uttalelse.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal alltid spill få gjennomgå og ikke tv? Joda, fedme er ett voksende problem, sammen med kols. Har tv og spill noe av skylden? Joda, for all del, er man mindre aktiv og fortsatt spiser godt legger man på seg. Det tror jeg de fleste fatter.

 

Å legge inn dårligere fotball derimot blir for søkt, de jeg kjenner som var virkelig god og interessert i fotball holdt på med det og heller lite spilling. Det har ikke forandret seg, tro det eller ei så spiller fotball interessert ungdom fortsatt fotball. Men det er vel greit å legge skylden på alt annet enn seg selv når det går dårligere...

Lenke til kommentar

Spill eller idrett er et valg alle tar selv. Hvis man tvinger barnet sitt til å drive med en idrett så vil barnet bare opparbeide et hat mot denne idretten og aldri gidde å prøve å bli god. Det eneste man kan gjøre er å vise barnet at det finnes andre idretter enn fotball og håndball. Ikke tving ungen til noe den ikke vil! Hvis barnet har lyst så kommer ferdigheter av seg selv gjennom trening fylt med glede og morro!

 

Det er jo en selvfølge at man var mere ute før i tiden når det ikke var noe å finne på hjemme! Det er et håpløst argument! Jeg sier ikke at det er bra å spille hele dagen men det blir for drøyt å gi spill skylden for alt vi ikke liker!

Lenke til kommentar

Alle dere som kommenterer snakker egentlig bare piss fordi dere hater å innse sannheten. Hadde det ikke vært for inne spillinga hadde dere tilbringt mye mer tid ute og sannsynligvis vært bedre i sport..

 

Sier ikke at dere alle er late eller dvaske, men mer sannsynlig er det enn før konsoll og pc spill ble så populært..

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at spill ikke har noe med at ungdom nå til dags er i mindre aktivitet eller at de blir overvektige.

Men da kan man like godt legge skylden på facebook, biip eller nettby for at så mange mennesker sitter der og chatter i timesvis.

 

Jeg spiller selv fotball aktivt, og jeg har faktisk spurt andre spillere på kretslag og eliteakademier om de spiller, og nesten alle spiller en eller annen type spill, f.eks fifa er det mange som driver med. Tiltross for at disse spiller kanskje en time eller to om dagen er dette gode fotballspillere som samkjører spillingen med idrett.

 

Selv om man har eller rører en kontroll, betyr ikke dette at man ikke driver med annen aktivitet. Det er forskjellige grader av avhengighet, og mange klarer å både spille og ha aktivitet. Jeg tror også at det er mye en kan lære via spill, og jeg har selv fått kunnskap etter å ha spilt fifa som jeg har brukt i fotballen selv.

 

Nå kan jeg ikke skrive mer, jeg må på fotballtrening. Man kan nemlig både spille fotball, være i aktivitet og spille dataspill.

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

FOTBALL HINDRER MULIGE SPILLTALENTER

 

Så er det sagt. Jeg ser virkelig ikke hvorfor det alltid skal blir rettet mot spill. Fotballforbundet burde heller se på hvorfor fotball har blitt så kjedelig. I min alder, 16/17, så spiller de som virkelig er gode, fotball. Vi som er sånn passe, som bare spiller fordi vi syntes det er morsomt, vi spiller ikke av den grunn at det ikke er morsomt lenger. Alt er altfor seriøst.

Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar

Alt for mange her som går i lufta med en gang det er snakk om spill på en negativ måte.

Olsen pressiserer at han ikke er ute etter å "ta" dem som spiller.

Personlig spiller jeg fast på et fotball-lag i juniorserie, og på fritiden kan MYE tid gå til spilling, minst 3-4 timer per dag, og det er klart jeg ville vært en bedre fotballspiller hvis jeg brukte alle de timene iløpet av alle disse årene på fotball.

Hvis man VIL bli god må man bruke ekstremt mye tid på trening, men det er jo et individuelt valg, Olsen prøver jo ikke å tvinge noen til å spille som ikke vil det.

Men igjen, det er ikke til å legge skjul på at en større andel barn og unge er mye latere i dagens samfunn.

Lenke til kommentar

Dette var noko av det dummaste eg har høyrt på lenge. Kven har gitt ein fotballekspert rett til å klage på speling? Eg likar å spele, og eg gir meg rassen i fotball, så kvifor skal eg i bry meg over hovudet om kva han tullingen der seier?

Håper ikkje EA gir etter for den slags tull.

Edit: Koffeinkanin for president.

Endret av Halvspenn
Lenke til kommentar

For de som faktisk har lest selve blogginnlegget, og ikke bare de bitene som er gjengitt her på gamer.no, handler blogginnlegget i all hovedsak om at aldersbestemte lag bør styre unna foreldrestyrt trening, og om hvordan man kan gi et tilbud til de som ønsker å trene ekstra. Kun ett eneste avsnitt handler om inaktivitet i hverdagen, hvor han tar et oppgjør med pc/spillmaskiner og tv. Dessverre ser Frode Olsen ut til å være smertelig klar over at spill er i vinden om dagen, og bruker derfor den misvisende overskriften "Man blir ikke landslagsspiller av å spille FIFA 09" for å skape blest om egen artikkel, samt å tiltrekke seg den yngre lesergarde. I tillegg handler jo innlegget i all hovedsak om de "beste", noe som ser ut til å være forsøkt kamuflert av en påtatt bekymring for ungdom generelt.

 

Jeg føler han blander kortene rimelig bra i denne artikkelen, og skjønner ærlig talt ikke alt oppstyret. Jeg skjønner enda mindre hvorfor EA skal være nødt til å svare på dette, selv om jeg har forståelse for at de føler de må gå til aksjon når det er fare for negativ PR.

 

Fra revolver til spøk(mhm): Her kan man se Alexander Tettey forklare hvordan han har overført ferdighetene sine fra Fifa til det virkelige liv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...