Gå til innhold

Dine 3 Beste Spilløyeblikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har allerede postet her, men denne tråden fortjener flere. Har så mange minner. Ta noen litt nyere denne gangen.

 

1. Da jeg fullførte The Witcher første gang. Virkelig et klassespill, det beste spillet i nyere tid spør du meg. Mer er det ikke nødvendig å si.

 

2. Første gangen jeg spillte Den Lengste Reisen (den første, ikke Drømmefall). Beste norke spillet som er laget. Funcom burde absolutt fokusere på oppfølgeren til denne serien i stedet for disse MMOene de bare taper penger på.

 

3. Første kampen til hest i Mount & Blade. Følelsen av å storme mot fienden i full galopp til du kræsjer rett inn i rekkene deres og slakter ned så mange du kan, for deretter å komme på dem igjen fra baksiden. Dette gjentar du helt til 100 mann ligger nedslaktet igjen på slagmarken med bare deg seirende igjen.

 

Ah for noen minner. Elsker dem alle. :love:

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

1. Final Fantasy 7: Mitt tristeste, dypeste spilløyeblikk var når Aeris blir drept av Seppiroth. Hvor trist var det ikke når Aeris som jeg hadde investert så mye materie i, ble brutalt hugget ned av Seppiroth's Katana midt i ryggen.

 

2. World of Warcraft: Starten, som alv, verdenen, mulighetene... sukk..

 

3. Half Life 1: Revelusjonerte hele mitt syn på Single player FPS

Lenke til kommentar

Mine tre favoritter så langt:

 

1. God of War I og II (PS2)

Vannvittig action som bare leverer og leverer. Slenger med begge spillene, begge ga meg omtrent den sammen opplevelsen.

 

2. Mafia (PC, ikke konsoll)

Stemningen i dette spillet er utrolig god. Musikk, dialog, grafisk uttrykk kommer sammen til et unikt spill som EA og «Godfather»-spillene kan se langt etter. Kanskje litt mye kjøring hit og dit, men «Mafia» viser hva lineære spill kan være gode for.

 

3. Uncharted: Drake's Fortune

Det er få spill jeg har tid til å fullføre, men «Uncharted» hører til eliten. Dialogen, animasjoner, gameplay og spillbarhet - det bare funker!

Lenke til kommentar

Dette er både vanskelig og lett å svare på.

 

1. Følelsen av å ha sett "future of gaming" da jeg første gangen spilte Ultima Underworld - det første spillet som virkelig leverte 3D fantasy og RPG.

 

2. Mario 64 som på samme måte som Ultima Underworld viste hvor utrolig godt 3D kan fungere på konsoll.

 

3. Everquest som etter killer-grief-festen Ultima Online pekte vei frem til World of Warcraft og det kommende Old Republic.

 

Dette er ikke bare mine 3 største spilløyeblikk - det er også 3 av de viktigste titlene som er lansert de siste 20 årene.

Lenke til kommentar

Denne generasjonen:

 

1. Uncharted Drake's Fortune: Dette er spillet man kan dagdrømme om, alt klaffer med gameplay, animasjon, grafikk og når Drake har humor i sin egen klasse så vil jeg kalle dette som en av mine beste øyeblikk denne generasjonen.

 

2. Metal Gear Solid 4: Måtte kjempe mot Liquid på et tak i slutten ga meg både frysninger og wow øyeblikk. Og når Solid Snake måtte krype i det kammeret der han mister mer og mer armor og ble bare svakere og svakere. Hele spillet ville jeg si ga meg frysninger, tårer, gleder osv. Cutscene og storyen er det beste der ute, grafikken er upåklagelig.

 

3. Killzone 2: Felte noen tårer når en så god fellow mann som Dante Garza var med Sev omtrent hele spillet ble KIA, damn jeg gråt faktisk

 

Sist generasjon:

 

1. God Of War 1/2: Disse har gitt meg mangen WOW øyeblikk, fra digre monstre til heftig gameplay som alt klaffer. Historien er også konge skrevet, og simpelhet elsker noe fra gresk mytologi. Og når jeg drepte Hydra i GOW for første gang, helt magisk!! Har også øyeblikk når du kjempet mot Ares :D, helt rått

 

2. Zelda Wind Waker: Helt herlig spill som jeg husker enda ifra, mangen momenter der er helt konge å få oppleve

 

3. Ratchet And Clank: Når jeg spilte ferdig spillet med masse våpen og utstyr og følte jess dette spillet var helt konge. Humoren fra duoen Ratchet And Clank lo jeg mye av, og dem andre "heltene" Captain Quark var også helt genial!!!

Lenke til kommentar

Å herreminhatt, jeg har alt for mange minner til å kunne ramse opp 3 favoritter, men jeg kan iallefall skrive 3 stykker jeg husker veldig godt akkurat nå.

 

1: Den første gangen jeg gikk gjennom den tåkelagte gata i Silent Hill, for så å høre knitringen i radion som indikerer at det er fare på ferde.

Husker jeg alltid fikk panikk og begynte å løpe mot nærmeste skjul da det skjedde.

 

2: Å spille Stunts på MSDOS var jo utrolig morsomt husker jeg!

Ikke like så morsomt å nesten alltid kræsje i en loop, men å kunne lage baner selv veide opp for det meste av min egen mangel på dyktighet i spillet.

 

3: Å spille mot flere spillere på Circuit Breakers, Vigilante 8(?), Goldeneye, Perfect Dark, Counter-Strike og Warcraft var det som virkelig åpnet flerspiller-verdenen for meg, og jeg har aldri tenkt å forlate den.

Moroa og lykken er størst når den deles med andre!

Lenke til kommentar

Når jeg satte i gang og spilte warblade for første gang, jeg var 4 år gammel, spiller spillet fortsatt innemellom, hele 13 år senere.

 

Ellers har jeg da jeg spilte FFVII det åpnet en ny verden av spill utenom bilspill og mario.

 

Til slutt var det da jeg kunne spille CS med brødrene mine og venner for første gang, en utrolig følelse selvom jeg sugde på det tidspunktet, men spillet satt seg fast i hjernebarken min.

Lenke til kommentar

Ble forundret over at ingen har nevnt de gamle Metroid spillene. Da mener jeg Metroid II til gameboy og super Metroid på snes.

 

herregud for en glede det var å spille de to spillene. Husker jeg og en kompis satt i mange timer, dager, uker kanskje for å finne alle de sjulte gjenstander. Og bare hvilken fryd det var å drepe alle de mega monstrene av noen bosser!

 

I nyere tid må Orange box nevnes. det er en pakke spill jeg ikke glemmer for en deilig følese det var å fryde seg igjennom Half-life 2 serien og ikke minst Portal. håper valve kommer med noen nye spill snart...

 

Golden eye split-screen med 4 kontroller. "hihi" jeg har golden gun!

Lenke til kommentar

1: Første gang guilden min Heroes of the North ridde for å lete etter the horde i World of Warcraft.

 

2: Når jeg for første gang så grafikken på Ridge Racer til Playstation 1...et episkt øyeblikk.

 

3: Når jeg datt av stolen samtidig som jeg kjørte fingrene ned i tastaturet og knuste et par taster på tastaturet pga jeg ble skremt noe så inn i gamperæva i FEAR.

Lenke til kommentar

1) Da jeg runda Eye of the Beholder 1 med en kamerat. Vi hadde faen meg gått rundt i noen korridorer i ett par uker etter skoletid (barneskolen), og lett etter fortsettelsen, uten å skjønne at det var en kompassfelle i en korridor som gjorde at du snudde deg 180 grader rundt. Faen så frustrerende, og så deilig når jeg ble ferdig med det.

 

Var stor D&D nerd på den tiden!

 

2) Da jeg spilte Starcraft etter skoletid i 7-8 måneder på VGS: Faen så peiling jeg fikk på det spillet etter hvert. Selvfølgelig, enhver amatør av de som fortsatt spiller nå er 100 ganger bedre enn jeg var da, men det var sinnsykt kult. Følger faktisk fortsatt med på

.

 

3) EverQuest, og årene med det. Alt for mange dager innlogget på barden min aebriol the minstrel /sigh.

Lenke til kommentar

Elasto Mania

En vintersnatt for en tre års tid siden satte jeg 8. plass på verdensrankinga på bane 52. fjeew! Min største prestasjon til dags dato :p fikk forresten vannforgiftning den natta og, så kanskje det gjorde øyeblikket større.

 

Goldeneye 64

Det er vanskelig å beskrive hvor mektig man føler seg, når man som tiåring slår alle gutta i klassen i skytespill. Dere har vel en peiling.

 

Empire: Total War

Mitt aller beste øyeblikk var i går, faktisk. Hadde gått og sikla etter dette spillet i månedsvis da anledningen endelig bøy seg. Kamerat spurte om jeg kunne mate katta hans, så da flytta jeg like gjerne inn over helga og spilte meg rød i øya. DIGG!!!

Lenke til kommentar

Elasto Mania. Husker den dagen jeg hadde klart alle banene, episk!

 

Heroes 2. Hotseat med min fetter og bror da jeg var mindre, fy så gøy det var!.

 

HL 1 2, ep 1 2. For noen uker siden runda jeg alle hl spilla (lost coast var unntak :p) på relativt kort tid, det var gøy det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...