Gå til innhold

Dine 3 Beste Spilløyeblikk


Anbefalte innlegg

  1. Call of duty 4 Mange syns nok dette er lit rart men det får no bare vere. Mitt beste øyeblikk var da jeg tok siste achivmenten og hadde 1000/1000 g på mitt første spill (og så lang mitt eneste till tross for mine over 40 spill og 12220g) følelsen av å greie Mile High Club som går ut på å greie en oppdrag du får etter å ha spilt gjennom spillet var bare fantatisk
     
  2. Halo 3 Mitt andre beste øyeblikk må ha vert i halo 3 da du kommer ut på et stort åpent område og den en utrolig musikk begynner å spille. Like etter kom det to scaraber i en episk kamp.
     
  3. Elastomania Første gang jeg så det var jeg så fasinert av grafikken :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
]Elastomania Første gang jeg så det var jeg så fasinert av grafikken :p

 

Haha! :D På hvilken måte er den fasinerende? :) For all del, et bra og morsomt spill.

Vi hadde netopp fått vår første PC i hus som vist nok var helt syk men utrolig nett og elma var det første spillet jeg så (tror jeg) ihverfall det første jeg husker jeg var ikke serlig gammel da men jeg husker godt at broren min splte det ganske mye og var mye bedre en meg.

Lenke til kommentar

Jeg husker vi spilte Elastomania mye i 8.klasse. Han lærern vår bare: "Herregud, spiller dere det teite motorsykkelspillet nå igjen?".

 

1. Jeg spiller Final Fantasy VII, skjermen blir mørk og en sang starter i mørket. One Winged Angel. Så begynner den siste fighten mot tidenes badass, Sephiroth.

 

2. The Elder Scrolls IV: Oblivion. Sånn generelt sett hele spillet.

 

3. The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time. Musikken og stemningen i hele spillet er fylt med uforglemmelige øyeblikk.

Lenke til kommentar

1. Første gang jeg fyrte opp Super Mario 64. Episk!

 

2. Da jeg slo ligaen på Pokemon Silver første gang.

 

3. Første gang jeg spilte Uncharted. Var en fantastisk artig kveld! Husker også da disse monstrene dukket opp. Satt på hytta, midt ute på landsbygda i Sverige, var helt mørkt ute, midnatt, mørkt inne i hytta og et monster dukker opp på skjermen. Var av en elller annen grunn litt ekkelt.

Lenke til kommentar

1. The Curse of Monkey Island. Heile spelet eigenleg, men ingenting sler når du er komen på Blood Island.

 

Skjul
Når du blir kjend med historien av Goodsoup, når Guybrush dør, får spøkelset til å forelske seg, The Welshman, vindmølla, ildflugene, musikken... Wow. Fantastisk.

 

2. Heroes of Might and Magic III. Utallige timar saman med fetterane mine på multiplayer, sat oppe langt oppe på laurdagskvelden med godteriet vårt. Det var tider.

 

3. Super Mario 64. Når eg hoppa inn i Jolly Roger Bay bildet, høyrde musikken og såg havet. Får lyst å slå på spelet med ein gong!

Lenke til kommentar

1 Jeg var på besøk hos noen venner og de lot meg spille et rått spill. Jeg var vel kanskje 7-8 år gammel, husker ikke hva det heter, men man var to kaniner som hadde laser/plasma pistoler.. :p

 

2 Pokemon Silver: Jeg slo ligaen og slo deretter alle trenerne på kanto området og deretter kom jeg til Mt. Silver og slåss mot "Red" som han heter.. det ligner Ash så kanskje det er han :o

 

3 Første gang jeg så en kamerat spille WoW. Jeg fikk en følelse i meg som jeg ikke kan beskrive. Det noe helt magisk ved spillet og jeg sinnsykt glad når han lot meg prøvespille...Men den følelsen har jeg ikke nå som jeg har spilt ordentlig.. Alt jeg husker av den ubeskrivelige følelsen var at det var magisk :rolleyes:

Lenke til kommentar
Jeg har så mange, men dette er noen av de jeg husker best.

 

2. World of Warcraft - Mitt første "PvP-raid". Jeg og en gruppe på 30-40 alliance skulle raide crossroads. Det verste var jo at vi bare hadde med oss en lvl 60, resten var noobs fra lvl 1-30. Husker at jeg spilte på den første charen min, en gnome warlock og dette er vel 3-4 år siden. Men det øyeblikket jeg husker best var når raidet ble totalt knust av hordes og npc-vakter, slik at vi alle rømte. Det endte med at jeg flykta og prøvde å gjemme meg i en busk i The Barrens. Det som gjør dette så minnerverdig var at jeg møtte på en shadowmelda nelf som allerede hadde gjemt seg der.

I tillegg har jeg endel minner fra instances i WoW, hovedsaklig fra MC. Dessuten husker jeg en del kule folk fra guildet mitt, Immune.

 

No Name > Immune!

 

Alle mine beste spilløyeblikk er vel fra World of Warcraft.

 

1. Da vi tok Ragnaros på første forsøk.

2. Da vi tok Onyxia

3. Da jeg fikk Raptor mounten i ZG.

 

World of Warcraft var litt for artig en stund! :o

Lenke til kommentar

Ett av mine beste spilløyeblikk var da jeg slo min eldre brors Ski or Die rekord på freestyle en gang da jeg var liten.

 

Ellers var gleden stor da jeg fant ut at det gikk an å brenne folk inne på The Sims (også forholdsvis liten på det tidspunktet)

 

På en fin nr 3 husker jeg spenningen av å vokne opp første nyttårsdag å se hvor mye penger som hadde strømmet inn på Transport Tycoon Deluxe over natta!

 

 

Om dette var de tre beste vet jeg ikke helt, men gode spilløyeblikk var det uansett! :)

Lenke til kommentar

Å endelig få til en komplett jernbanelinje i Railroad Tycoon II da jeg var yngre var fantastisk husker jeg. Brenne hus og innbyggere i The Sims hadde en viss tendens til å ta litt av, og endte fort oppe med et titalls nedbrente hus - og simmer. Men den beste opplevelsen må vel nesten være Halo: Combat Evolved. Frem til det spillet kom hadde jeg ikke interessert meg noe særlig for skytespill, men det beviste for min del at skytespill kan være morsomme de og.

 

Hadde selvfølgelig spilt en del før dette også, men det var ikke før det kom ut at det virkelig tok av og jeg kunne kalle meg en skikkelig gamer. Har vært borte i mye rart av SNES, Commodore osv, men ettersom jeg er såpass ung har ikke disse gitt meg de sørste opplevelsene, fordi jeg var "for ung".

Lenke til kommentar
Jeg var på besøk hos noen venner og de lot meg spille et rått spill. Jeg var vel kanskje 7-8 år gammel, husker ikke hva det heter, men man var to kaniner som hadde laser/plasma pistoler..

 

Åh! Kan det vere Jazz Jackrabbit 2?

Det hadde eg heilt gløymt! Det var jo kjempe artig multipayer co-op! Spelte det mykje med fetterane mine!

Jazz_Jackrabbit_2.PNG

Lenke til kommentar

Kan jeg komme med tre til? Når jeg leste Jazz Jackrabbit lenger oppe her kom den virkelige nostalgien frem. N64 eraen var finfin den, men det var ikke den som introduserte meg for spill.

 

1. Å drepe superhitler i Wolfenstein 3D var en stor dag. Han var stor, var nazist og hadde maskingevær innebygd i armene. Legg til barten hans og du har stereotypen på ondskap. Og jeg drepte den. :ph34r:

 

2. Å få lov til å spille Jazz Jackrabbit av broren min. Det var en god dag! Det må jo være tidenes 2D-scroller, og jeg håper virkelig den blir lagt ut på XBLA/PSN/Wii-tingen. Det er faktisk Cliff Bleszinsky(riktig?) som har lagd det! :)

 

3. Å bli brukbar i tidenes beste kampspill. One Must Fall 2097 gir to spillere (eller en mot pc'n) kontroll over sin egen robot og de skal slåss i beste MC/Tekken/DOA/Whatever stil. Tøft fordi jeg spilte det for 12-13-14 år siden! :D

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Jeg var på besøk hos noen venner og de lot meg spille et rått spill. Jeg var vel kanskje 7-8 år gammel, husker ikke hva det heter, men man var to kaniner som hadde laser/plasma pistoler..

 

Åh! Kan det vere Jazz Jackrabbit 2?

Det hadde eg heilt gløymt! Det var jo kjempe artig multipayer co-op! Spelte det mykje med fetterane mine!

Jazz_Jackrabbit_2.PNG

 

Åh, herregud! Det der spilte vi alltid på SFO når jeg var liten. :D Elsket det spillet.

 

anyways, mine største spilløyeblikk.

Vanskelig å si men....

 

1) Da jeg for første gang fikk et ordentlig spill, nemlig sim theme park. Familien hadde alltid hatt mac og for første gang kunne jeg boltre meg med min egen fornæyelsespark :rolleyes:

 

2) Første gang jeg fikk spille aoe2 på LAN med storebroren til en venn.

 

3) Sammen med grafikkortet til min nye pc fikk jeg med crysis :D Da jeg først kom ut i lyset fra jungelen hoppet jeg nærmest rundt i glede.

Lenke til kommentar

Wow Laland, den siste posten din, wow! Må si at jeg hadde et glis fra øre til øre i 8 minutter og 13 sekunder! Dette må være ett av de første dataspillene jeg spilte på den første hjemmepcen vi skaffa :D

 

Faktisk var jeg svært usikker igjennom videoen, musikken, robotene og scenen var veldig kjent, men spillnavnet var ikke så kjent. Mente å huske at det var noe som het ohm, eller noe i området der. Kanskje en av robotene. Men nei! Spillet heter jo One Must Fall 2097, eller OMF 2097!!!! Føtti faen, gjett om jeg skal vise brødrene mine det filmklippet der :D Så mange år sia, og så mange slåsskamper, grinete øyeblikk og selvfølgelig latter vi hadde med dette spillet!

 

Nei, uten tvil, det beste spilløyeblikket må nok ha vært her og nå, når jeg fikk gjensyn med OMF :)

 

Ellers sitter spillet lemmings godt i hodet mitt, det var nok det aller første dataspillet jeg fikk prøve. Mener å huske at en bekjent i Polen viste meg det spillet, og selvfølgelig lot han meg prøve :) Etter det var det om å gjøre å få tak i en datamaskin hjemme og! Lurer på om det var i 1991 eller 1992, hvor jeg var 5 år gammel :) Gode minner. Blir helt sentimental jeg, hehe.

 

Noen tredjeplass er jeg fremdeles usikker på. Det må jeg tenke meg om :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1. Heroes of Might and Magic III: Uendelige timer med både oppdrag og multiplayer med broren min, mitt favorittspill nr. 1 noen sinne. Jeg har aldri opplevd noe bedre x) fireren var skikkelig nedtur, men femmeren var ikke så værst.

 

2. Diablo II: EPIC! Dette ligger så nært perfekt som det er mulig å komme. Det å løpe rundt i helvete med en overdrevet stor Barbarian med to enorme sverd og hogge løs på alt som rører seg er "good times."

 

3. Commander Keen 4/Warcraft II: Delt tredjeplass. Da jeg fant ut hvordan jeg fløy med den enorme foten i CK 4 var rimelig fett. Men første gang jeg knuste storebroren min i Warcraft II var nokk muligens hakket bedre.

 

(Heroes var det første spillet jeg noen gang så, btw)

Lenke til kommentar
1. Å drepe superhitler i Wolfenstein 3D var en stor dag. Han var stor, var nazist og hadde maskingevær innebygd i armene. Legg til barten hans og du har stereotypen på ondskap. Og jeg drepte den. :ph34r:

Den og er min førsteplass. Spesielt i ettertid når jeg innså at jeg sugde såppas i engelsk at jeg hadde valgt det vanskeligste nivået i stedefor det letteste!

 

2.

I det jeg skled inn til en seier i en noe større Forza 2 Driftekonkuranse. Spesielt når jeg fikk beskjeden at jeg dominerte finala fra start til slutt!

 

3.

Første sekundet jeg spilte GTA SA. Følelsen var helt syk! Grafikken, mulighetene osv..

Ikke minst hvor gøy, og tidkrevende, det faktisk var å unlocke 3. øy og sykle rundt hele dritten KUN fordi jeg kunne gjøre det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...