Gå til innhold

Dine 3 Beste Spilløyeblikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Gode gamle Worms (2) i 2d på en PC med meg og 3 kamerater som må bytte stoler etter hvert som vi skal spille vår tur. Fantastisk morsomt, og mye mye mer collateral damage enn i de nye 3D-varantene. Ingenting slår å sende en sheep bomb på motstanderen, og se at han river med seg 3-5 andre worms ned bakken og ut i vannet :lol:

 

2. World of Warcraft og de første raids i MC og BWL i vanilla. Det var episk raiding med 40 mann og mobs 5 ganger størrelsen til oss spillere.

 

3. Å spille gjennom System Shock 2. Fantastisk spill med en creepy atmosfære og veldig bra historie.

Lenke til kommentar

Hmm.. Alle 3 er fra BF2 faktisk :p

 

1: Skjøt et heli på mapet Dragon Valley som fløy forbi de tre rørene med veldig tynt space imellom seg. Jeg hoppet ut av stolen min da, for å si det sånn :p

 

2. Da jeg reddet en inf_only kamp (5 on 5, Karkand) alene ved å ta ut 4 MECs mens resten av teamet mitt var dødt.

 

3. Da jeg rapa Chopper Mayhem og tok noen av Nordens og Europas beste i heli på egenhånd uten å dø. Tror jeg hadde puls på 180+ akkurat da.

 

Og generelt sett hver eneste klanmatch med esports.no var uvurderlig flott, da :)

Lenke til kommentar

FF VII, fikk kjøpt det på dagen det kom ut i Norge og ble sittende, hittil er det inget spill som kan måle seg med følelsen å komme seg ut av Midgar, levle levle levle levle levle, og så gå for å ta slangen i sanden. (FF7 start-filmen må også nevnes.)

Chocobo racing, ubåt under vannet for å ta (farge?) weapon, følelsen av å se timeren min klokke 99:59:59 var en fornøyelse.

Knights of the round table, Ifrit, Behemoth, alle de sinnsykt NYE fete tingene som kom ut av skjermen min på den tiden.

Også da helt klart, Aeris, Sephiroth, alle de utrolig livlige filmene som var på den tiden, til tross for veldig klumpete design out of combat. ( firkantet armer? <3)

Fly rundt til far-away mountains for å få tak i en materia fra han weapon smith'n i hytta.:D

 

Zelda, a link to the past.

Husker fortsatt musikken i hodet mitt, den plinglinglinglingling(!) lyden når du finner en hemmelig ingang eller åpner en kiste, episk musikk helt klart.

Har ikke så mye å si OM spillet, men det er helt klart et av de meste spente øyeblikk i min gamer-tid da jeg fikk sjangsen til å endelig ta ned Gannon og fullføre the tri-force. <3

Skulle ønske jeg fortsatt hadde dette spillet, elsk på.

 

Megaman på gameboy 'back in the day', det var så utrolig gøy å se den lille pixel-karen min sende plasma-kuler på fienden, hoppe ( var ikke så mye hopping på den tiden.P) og skli igjennom trange plasser hvor du nesten kunne se døden i hvit-øyet.

Alle kodene,(!!!!!!!!) spilte dere Megaman på den tiden vet du hva jeg snakker om :D

Husker ikke nøyaktig hvilke nummer i serien jeg eide, men jeg vet jeg fortsatt har kodene til flere av de.

Utrolig utrolig utrolig gøyale spill, tror jeg fortsatt hadde satt meg ned en god stund for å spille igjennom, bare fordi jeg vil ha frem hunden som fikk meg til å hoppe høyt om jeg ikke husker feil, artig artig. :D

 

Nostalgi for alt i verden, gi meg tilbake tiden da STORY var mer viktig en 'SE PÅ DEN GRAFIKKEN Æ!!!!! ser bra ut'.

Ser kanskje bra ut ja, men de gode gamle banker fortsatt en hel bråte av nye spill som fokuserer litt for mye på grafikk, igjen ser jeg til de digre firkantete armene i FF7 og også 2D designet til Zelda, a link to the past.

Uvurderlig tider for min del i hvertfall.:)

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Dette blir en dårlig liste fordi jeg nepppe husker alt sånn akkurat nå, og dessuten har alt for mange minner til å egentlig sortere ut bare 3. Det blir også litt for vidt til å kunne kalles "øyeblikk" men here goes:

 

Final Fantasy VII - Første gangen jeg silte igjennom det og falt pladask for hele greia. Karakterene, historien, musikken og resten er bare noe jeg drømmer om å oppleve igjen. Og når jeg spilte gjennom det for ett år siden med guide til hvordan jeg skulle gjøre alt for å få med meg alt ble det enda bedre - gull chocobo, samtlige weapons nede for telling (med egen save før hver av dem skulle jeg få lyst til å prøve meg på nytt), alt av limit breaks, våpen og summons.

 

Resident Evil 2 - Spillet jeg spilte og spilte og spilte igjen til jeg viste hvor hver lille minste ting lå, hvor hver eneste zombie sto og hva hver eneste karakter sa. Til slutt kunne jeg runne det på litt over èn time uten å save og uten å bruke first aid spray. Desverre kom jeg meg aldri så langt til at jeg fikk de to hemmelige karakterene, uten at jeg egentlig vet hvorfor nå.

 

Metal Gear Solid - Jeg ble ikke solgt til å begynne med. Det var vanskelig for en stressa sjel, det var snodig og det tok tid. Men en eller annen gang sa det knips, og jeg spilte og spilte, Snake løp rundt i smoking, ninjaen skiftet farge for hver gang jeg spilte og jeg lekte meg med spillet som har fått oppfølgere jeg også har kost meg grenseløst med, men ikke på samme måte.

Lenke til kommentar

Skal vi se her da.

 

1. Første gang jeg spilte MGS 2. Grafikken var sinnsyk, gameplay og historie likeså.

2. SSX 1 til ps2, på unnamed-banen, eller hva den nå het. Frihetsfølelsen jeg fikk der var makeløs.

3. Mitt første møte med GTA III på en demo-ps2 på elkjøp. Endte opp med å bli sittende hele dagen :)

Lenke til kommentar
Dette blir en dårlig liste fordi jeg nepppe husker alt sånn akkurat nå, og dessuten har alt for mange minner til å egentlig sortere ut bare 3. Det blir også litt for vidt til å kunne kalles "øyeblikk" men here goes:

Enig her, man kan nesten ikke plukke ut 3 av 10 000 000 øyeblikk man har opplevd i gaming, alle er like :o mens noen sitter i hodet en god god god stund.

 

Foressten, jeg hadde det samme save-systemet, og har fortsatt save-filene mine til alle FF spillene.

Lenke til kommentar

Oisann, dette var ikkje lett!

 

1. Chrono Trigger snik seg inn på ein knepen fyrsteplass. Dette JRPG-spelet har alt, etter mi meining: Spelet kan by på ei fantastisk historie med tallause augeblikk du seint gløymer. Musikken er kanskje det beste soundtracket som nokon gong har vore på eit spel. Får frysningar! Ikkje noko anna å seie enn at det er tidenes spel! Har du ikkje spelt det? Kjøp på NDS :whistle:

 

2. Starcraft Andreplassen var vanskeleg å velje. Har liksom 50+ kandidatar, men ein må no plukke ut dei ein føler for. Starcraft er for meg, også per idag, det beste RTS-spelet som har kome ut. Det er vanvittig balansert, har eit episk soundtrack og hamlar så til de grader opp med dagsaktuelle spel i same sjanger når det kjem til multiplayer-glede!

 

3. Super Mario 64 Det var rein magi fyrste kvelden eg satte meg ned med dette spelet. Eg spelte ikkje spelet eg var i spelet, eg var Mario :) Good times, good times!

 

Andre spel som er like viktige, som i denne omgang ikkje fekk pallplassering er:

 

Zelda: A Link To The Past

SM:3

SMW

Zelda: Links Awakening

Zelda: OoT

Mass Effect

Monkey Island 1-2-3

FF 6-7-9

Banjo Kazooie

Divine Divinity

+++++ (Jernteppe :p )

Lenke til kommentar
Golden Eye: Da eg spillte det for første gang etter å ha fått ein N64 til jul :D

Jeg kan det første brettet utenat og i blinde. Jeg hadde ikke memory card, så jeg kom aldri lenger. :p Må få snekret sammen en kjapp liste over mine 5 beste øyeblikk også, kan godt være Golden Eye får plass på den.

Lenke til kommentar

1. Final Fantasy VII

Når etter mangevis av timer knuser presidenten og står på utkanten av Midgar City hvor du tror spillet ender og du ville vært fornøyd om det hadde gjort det, men så er du egentlig bare 10% i spillet og hele verdenskartet åpner seg. Da fikk jeg hakeslepp. Totalt uventet.

 

2. Metal Gear Solid

Episk fra start til slutt

 

3. Shadow of the Colossus

Første gangen jeg kjempet meg opp en kjempe, ble helt forelsket i all spillbarheten dette spillet hadde. Følte det var jeg som kjempet for å holde meg fast. Helt sinnsykt bra spill.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge unngått fristelsen av å skrive her, ettersom det er utrolig vanskelig for meg å velge ut mine tre største spilløyeblikk. Men jeg skal prøve, og her er i det minste tre av de største:

 

1. Warcraft III: Reign of Chaos

Dette er det aller beste spillet jeg noen gang i mitt liv har spilt, så jeg må nesten ta med det. Første gang jeg spilte det var hos en venn, hvor vi kun lekte oss i World Editoren, og syntes bare dét var kjempegøy. Jeg noterte meg spillet (var ikke "gamer" på den tiden, bare "hobbygamer"), og kjøpte det ved første anledning. Jeg kom hjem igjen, slang det inn i PCen og lekte meg mer med World Editoren. Etter en stund ble jeg lysten på mer. Så jeg trykket meg inn på Singleplayer Campaign. Jeg var solgt fra første sekund. Hele spillet er et mesterverk av få, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spilt igjennom det. Alt var så godt balansert, dialogene var fantastisk spilt inn, hver rase var unik. Jeg kan fortsette i timevis.

Det er vanskelig å velge seg ut ett spesielt øyeblikk i spillet, men det på enten blir når: (spoiler)

Arthas ser seg tvunget til å brenne ned Stratholm

eller

Når Arthas får tak i Frostmourne og "dreper" Muradin

. Og det er enda flere episke øyeblikk i utvidelsespakken, som jeg ventet sårt på at skulle komme ut.

Det var ikke det ene spillet som fikk meg til å bli en mer hardcore gamer, men det bidro sterkt.

 

2. Metal Gear Solid

Et ganske gammelt spill (snakker jo om eneren) som jeg ikke fikk spilt gjennom før nylig. Og jaggu er jeg glad for at jeg gjorde det. Spillet er et mesterverk tvers igjennom, og jeg er overbevist om at Hideo Kojima er et geni. Selv om spillet er bunnsolid tvers igjennom, er det allikevel slutten som rørte meg mest. Det er ikke ofte et spill får rørt meg til tårer, men MGS klarte det med glans.

 

3. The Longest Journey: Dreamfall

Første gang jeg spilte dette ble jeg litt usikker. Kontrollene var sære, settingen litt snål, og talen var på norsk. Men etter en time eller to (og etter jeg hadde fått talen på engelsk (norsken var egentlig ikke ille, da) ble jeg forelsket. Om det var i spillet eller den vakre hovedpersonen Zoë Castillo er jeg enda usikker på, men jeg skjønte raskt at dette spillet var spesielt. Områdene jeg vandret rundt på er noen av de best designede jeg har sett i mitt liv, (mini-spoiler)

spesielt da jeg dro til Arcadia for første gang, eller da jeg var hos Dark People's City var stunder som tok pusten fra meg

. Historien og landskapene i dette spillet er virkelig i den ytterste verdensklasse, godt jobba, Funcom!

Lenke til kommentar

1. husker ikke helt hva det heter, men det er world party elelr noe sånt, spilte det med noen venner helt utrolig mye, og det var masse sånne minigames og nesten et slags brettspill når du hadde starta ett spill

 

2. var vel i supermario 64 første gangen jeg spilte det, og da jeg gikk inn i en slags kanon, og fløy som bare pokker til en sånn øy :D det var faen meg så utrolig gøy også den lyden lol, når mario hoppa rundt PJAHJU eller noe sånt :D

 

3. på slutten i call of duty 4, når jeg skyter han zachaev eller noe :p og så slutter historien, det er episk, btw blir enda mer episk når resten av historien kommer :)

Lenke til kommentar

Disse øyeblikkene høres kanskje litt barnslige ut, men jeg storkoste meg med disse spillene når jeg var yngre:

 

1 Pokemon Yellow, å få Pikachu, få sin første Pokemon opp i level 100. Episkt! Jeg fanget nesten all pokemonene, med unntak av en 5-10 pokemons.

 

2 Super Mario 64

Å slå Bowser på en lava stein som beveget seg frem og tilbake var fantastisk.

 

3

Spyro!

Alle spyro spillene! Disse var fantastiske!

Lenke til kommentar

1. Metal Gear Solid - Magisk helt fra jeg prøvde demoen for første gang, til jeg hadde rundet spillet flere ganger. Rundet det 2 ganger per dag en periode ^^

 

2. Ultima Online (Pre AoS) - Eneste mmorpg jeg har giddet å spilt mer enn 2 uker. Den frihetsfølelsen du fikk, alt måtte læres på egenhånd. Å bli drept av mordere tvert du beveget deg utenfor byen. Bedre PvPsystem har ennå til gode å bli lagd.

 

3. Team Fortress 2 - Hadde prøvd TFC og lignende tidligere, men hadde liksom ikke helt sansen for det. Tegneseriegrafikken fikk meg interresert i å kjøpe det. Jeg forhåndsbestilte det, og fikk dermed spille i betaen. Gikk ikke lang tid før jeg startet en klan (Hvor jeg fortsatt spiller) Finnes ingenting bedre enn å vinne en klanmatch i TF2 :)

 

 

Vanskelig å velge ut bare 3, siden det er så sinnsykt mange gode spilløyeblikk. Da aller helst gamle klassikkere på PlayStation 1, fikk aldri den samme feelingen på PS2. (kan være fordi jeg ble eldre).

Også første gangen jeg prøvde "tv-spill", mario, sonic og lignende på henholdsvis Sega Master System og Nintendo (NES).

Synes dagens spill fokuserer mer på grafikk enn på gameplay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...