Gå til innhold

Dine 3 Beste Spilløyeblikk


Anbefalte innlegg

1.

Oblivion - Da jeg kom ut av kloakken for første gang og det virkelig gikk opp for meg hvor stort spillet egentlig var. Vandret rundt på måfå en stund, fullstendig bergtatt av grafikken og visste ikke hvor jeg skulle begynne! Husker også den første gangen jeg møtte en Minotaur, som dessverre hadde selskap av ytterligere 2 stykker. Var på et veldig lavt level, og fikk regelrett grisebank. Endte med at jeg tok beina fatt, mens jeg i panikk ropte - "Herregud, Gå vekk! GÅ VEKK!"

 

2.

Turtles 2 til NES - Banket dritten av diverse fotsoldater o.l med en kompis. Husker fortsatt hvor spente vi var da vi endelig kom til Technodromen.

 

3.

Gears of War - Et skytespill jeg aldri hadde sett maken til med fantastiske våpen og utrolig grafikk. Husker første gangen jeg brukte motorsagen på en Locust, ubeskrivelig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Wolfenstein 3D. Det var vel der alt begynte å gå gale for meg... :p

Var på besøk hos en kompis og fekk beskjed om at dette må du prøve. Timane flaug, og eg var hekta.

 

2. Doom. Denne gang på egen PC. Skummelt, fantastisk grafikk og store guns. Trur eg var 13 omtrent.

 

3. Everquest. Mitt første møte med online gaming. Vanskelig å sette fingeren på ett øyeblikk som var best, men første gang i raidsoner som Temple of Veeshan eller Vex Thal var skikkelig fett. Plutselig hadde 4 år gått, og WoW kom ut. Vart hekta på det og, men fekk aldri heilt samme følelsen som i EQ. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

World Of Warcraft: Første gang guildet mitt satte foten i Molten Core og hele veien frem til alle 40 mann stod der samlet for å ta bilde av Ragnaros. WoW Pre-TBC står fremdeles som noe av det gøyeste jeg har opplevd innen spill siden jeg var en liten unge.

 

Legend Of Zelda: Link To The Past: Første gangen jeg fikk prøve spillet satt jeg trollbundet og spilte det mer som at jeg levde meg inn i en stor verden og gjorde egentlig ikke noe av det jeg skulle for å komme meg videre i spillet, jeg bare utforsket og koste meg i den fantastiske verdenen.

 

Dragon Quest VIII: Igrunn med en gang jeg startet opp spillet og rotet rundt i startområdet og utforsket og så på hver en detalj i omgivelsene, kjente jeg den gode gamle følelsen jeg hadde fra JRPG's fra SNES tiden, fantastiske omgivelser, karakterer og episk musikk som tok meg langt tilbake. Det føltes like mektigt som mine minner fra de beste fra gammelt av, og står den dag i dag som mitt favorittspill gjennom tidene

Lenke til kommentar

1. Desidert største øyeblikk er vel når jeg og broren min fikk en N64 med Super Mario. satt og spillte lenge og tok lang tid før vi skjønnte hele poenget med spillet, men var veldig gøy :)

 

2. Pokemon blue på gameboy color. spillte det evig mye når jeg var liten pjokk, og husker godt hvor fornøyd jeg var da jeg endelig hadde 6 pokemon i lvl 100 :)

 

3. Denne er veldig vanskelig, men må vel bli når jeg tok og knifet 3 motstandere i en clan-match på CSS :)

 

Lrs har titler som Planescape Torment, Baldurs gate, Final Fantasy IX, Runes of Magic, Zelda ocerina of time, bf2, cm/fm, civilization og mange flere gode titler preget en nokså nerdete oppvekst :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

1. En av de første gangene jeg spilte Counter Strike var på et lan party i kristiansund kalt "The Convention". Jeg meldte meg på i en konkuranse siden premiene var geniale, første kampen vi spilte så skulle vi spille mot en klan (som senere har gjort det godt både nasjonalt og internasjonalt uten at jeg har peiling på hvem de er :p) Iallefall så joinet jeg serveren, jeg var først, så kom tre fra den andre klanen inn og mens vi ventet på de andre så skulle vi spille litt. Det endte med at jeg skvatt så mye når jeg først så noen at jeg like godt klemte av en byge med kuler helt random og traff alle tre i hodet med samme byge. Tapte kampen så det sang etter, men morsomt var det alikevel.

2. Spilte Day of defeat på den tiden det var nytt, fikk lurt med dama (nå eksen) og en kamerat. Lo til jeg gråt når dama for 5 gang presterte å headshotte kameraten min fordi hun skvatt.

3. Den ene gangen jeg har klart å slå kameraten min i Heroes of might and magic 3 og det bare takket være det faktum at jeg var så heldig å få med meg zounds of death knights (han er tilnærmet uovervinnelig)

 

Tar med det værste også... Unreal turnament turneringen hvor jeg lå soleklart an til å vinne finale og plass videre til The Gathering, ledet med en uhorvelig mengde med poeng helt til den trådløse musen min streiket gang på gang før den endelig ga etter for batteri tørken. Etter det ble det aldri mer trådløst (siden de ikke flyr like langt om man kaster de.) :)

Lenke til kommentar

1. Half Life - jeg ble helt slått ut av dette spillet, det var helt fantastisk. Jeg må ha spilt gjennom demoen hundrevis av ganger - det var et spill som svarte alle mine bønnfall. Half Life fikk også en utrolig lang levetid takket være mods. (Slik som f.eks Counter-Strike)

 

2. MGS (1) - ord kan egentlig ikke beskrive hvor godt jeg likte MGS, det var liksom et spill som hadde stil, engasjerende historie og varierende gameplay. Brikkene falt perfekt på plass i dette spillet. (Cyborg ninja ftw!)

3. Mitt første LAN med kompiser - gud så jeg savner de første LAN`ene jeg og kompisene mine hadde - dette var før de dager multiplayer på nettet var "populært" og multiplayer fikk en helt ny betydning for meg etter dette. Gaming har tidligere aldri vært så gøy.

Lenke til kommentar

1. Half-Life! Fra ensformige korridorer i Quake til laboratorier fylt med mennesker som til og med kunne navnet ditt.

2. Battlefield 2142: knivet samme person 3! ganger på rad. Lå på samme plassen med sniper rifla.

3. Dead Space. Da jeg møtte denne udødlige skapningen for første gang. Sov med lyset må den natten. Syns jeg så den over alt.

Lenke til kommentar

Mye å velge mellom, men etter nøye tenking kom jeg frem til at disse må være mine beste spilløyeblikk....so far.

 

1: World of warcraft - Da guildet jeg var i drepte Nefarian for første gang, det var rett og slett fantastisk. Ikke engang en god dag på Brann stadion kan matche den jubelen.

 

2: Dragon age: Origins - Rett og slett et helt fantastisk spill. Har vært en utrolig reise fra begynnelse til slutt.

 

3: Fallout 3(+ alle DLC-ene) - Samme følelsen som med Dragon age. Du er så tilfredsstilt når du fullfører det, men samtidig vil du ha mer.

 

Kan vel bare nevne at Diablo 2, Gothic 3, God of War(1 og 2) og Warcraft 3 så å si er der oppe med mine 3 beste spillopplevelser/øyeblikk

Lenke til kommentar

Tja mine 3 beste spilløyeblikk må vel være:

 

1. Da jeg var 7 år gammel og fikk min Sega Master System 8-bit maskin, det var store tider den gang:)

 

2. Resident Evil 1 på PS1 fikk det på release dagen i 1996, steike og mange ganger jeg har rundet det spillet.

 

3. Final Fantasy VII, heftig tenkte jeg, og så var det på tilogmed på 3 cder, men utrolig bra spill, har samme gode følesen den dag i dag når jeg spiller det :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1. Å få klørne i Banjo-Tooie etter å ha ventet nesten et år etter release. Jeg fikk Banjo-Kazooie til jul 1998 av min bror, og spilte det sønder og sammen. Det har ene og alene gitt meg så mye moro, og når oppfølgeren kom var det smertefullt å måtte vente så lenge med å ha min egen kopi. Husker ikke hvorfor jeg ventet så lenge, men, ventetiden var verdt hvert sekund. Idét jeg hørte en banjo bli stemt og en Kazoo i bakgrunnen visste jeg at dette var noe jeg kom til å like. Og det gjorde jeg; til denne dag mitt ene og alene beste spilløyeblikk.

<object width="480" height="295"><param name="movie" value="

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=k9SYJi6ma-Q" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object>

2. Å engelig skjønne hva Zelda: Ocarina of Time gikk ut på. Jeg har hatt dette spillet siden release og har likt det så lenge jeg kan huske, men siden jeg var en liten pjokk ble jeg oppriktig redd for det. Det var ikke før denne siden av 2000 tallet, rundt 2002/2003, jeg endelig skjønte helt og holdent hva jeg holdt på med. Det var en herlig følelse. Her hadde jeg gått rundt i blinde og lekt meg på Hyrule Field på Epona's rygg, mens jeg kunne redde verden når som helst. Whodathunk it?

<object width="480" height="295"><param name="movie" value="

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object>

3. Å slåss mot to Scarabs i Halo 3. Jeg var fra første gang jeg fikk dreisen på skytespill veldig glad i Halo. Det var mitt første FPS som ikke bestod av sprites, og introduserte meg for et system jeg alltid hadde trodd var like godt. Likte også Halo 2 veldig godt, og både SP'n og MP'n der har satt store spor i meg. Det mest episke, though, er uten tvil det å slåss mot to Scarabs i Halo 3 samtidig. Å kjøre Hornet med sine perfekte kontroller og å utmånøvrere to gigantiske laserstråler samtidig, med tre andre, er noe av det morsomste jeg har gjort. Det gir en virkelig episk følelse og du får inntrykket av størrelse vannvittig godt.

363330.jpeg

Lenke til kommentar

:rolleyes:De tre beste Spilløyblikkene:

 

1. Elder Scroll: Oblivion. Første gang jeg trådde ut av The Imperial Prison og Tamariel åpenbarte seg for meg. jeg hadde aldri sett noe liknende, og det var slik jeg oppdaget min interesse for rollespill. Snakk om en fantastisk, åpen verden! Håper oppfølgeren kommer om ikke så alt for lenge.....

 

 

 

 

 

 

2. Bioshock. Welcome to Rapture. Første gang jeg spillte gjennom åpningsekvensen av Bishock ble jeg bergtatt. Jeg gleder meg til å vende tilbake til Rapture snart

 

3. Fallout 3. Det er de stille, rolige øyeblikkene jeg vandret rundt om i the capital wastland, med 50-talls musikken, jeg husker best fra det fantastiske spillet

Lenke til kommentar

1. Diablo 2: Når jeg fikk min første, hjemmelagde Enigma på min middels gode hammerdin, etter å ha brukt flere timer på å trade til meg runene jeg trengte! Jeg kunne nå teleportere meg hvor enn jeg ville!

 

2. World of Warcraft - En kompis av meg hadde fått meg med i en raiding guild, med ranken "friend". Jeg hadde for det meste blått/dårlig epic gear, som en restoration Shaman som var fersk på level 80, og som aldri hadde raidet før. Guilden raidet Ulduar 10, mens jeg farmet badges, men plutselig fikk jeg spørsmål om jeg kunne heale fra over 5 fra guilden, siden den ene healeren hadde disconnecta, og sagt på telefon til lederen at han ikke hadde en mulighet til å komme tilbake. Jeg var mildt sagt skeptisk, men etter mye overtaling fikk de meg mot min vilje til å stille opp som healer i Ulduar. Etter mye spørsmål fra meg, var vi klare til å ta Ignis. Vi greide det på første forsøk, og for å toppe opplevelsen fikk jeg en healing-back! Etterpå prøvde vi oss på Razorscale, som gikk ned etter tredje forsøk! Spesielt stas var det da 4-5 i raidet sa kom med masse fine kommentarer til meg sekunder etter at razorscale var down :) Jeg hadde langt ifra den høyeste healing%, men det var ihvertfall en fantastisk opplevelse!

 

3. Jeg har ufattelig mange gode minner fra min Super Nintendo, men kommer ikke på noen i farta :)

Lenke til kommentar

1. Oblivion

Det er vanskelig å plukke ut ett enkeltøyeblikk, men hvis jeg bare kunne velge ett så må Dark Brotherhood oppdraget hvor man får beskjed om å drepe alle i hovedkvarteret være det som gjorde størst inntrykk.

 

2. Heroes of Might and Magic 3

Diverse LAN med kompiser over flere år i tillegg til at dette var en av de første spillene jeg virkelig satte meg inn i.

 

3. World of Warcraft

Første Ragnaros kill. Kvelden før wipet vi på 3%, 1% før han bugget på tredje forsøk. Vi kommer tilbake kvelden etter og tar han på første forsøk. Jeg tror jeg aldri har skreket så høyt til en PC-skjerm før.

Endret av Ercles
Lenke til kommentar

1. Heroes 3 : Første gangen jeg spilte det hos kompisen min.

 

2. Dungeon Keeper 2 : Masse mørk og fantastisk stemning, kule skapninger og syk, syk humor gjorde dette til en klassiker. Beste øyeblikket var da jeg forstod bruksområdet til ''Posess'' spellen og trasket rundt i min egen dungeon mens jeg studerte innbyggerene.

 

3. Thief 2 : Fra start til slutt.

Endret av MANGNUSLOL
Lenke til kommentar

Har utallige favoritt minner, men kan ramse opp minner om spill som ikke har blitt nevnt..

 

- The Syndicate: Å gå rundt i byen med din egen lille "cybernetic enhanced" gjeng og eie alle føltes utrolig digg ut.

 

- Blade Runner: Vet ikke hvorfor, men det var ett eller annet med spillet som fikk meg totalt hektet. Hele atmosfæren er vel minnet mitt herfra...

 

- Broken Sword: TSotT : Alt egentlig... Introen fikk meg hektet instantly :D

Lenke til kommentar

1: Spille America's Army i helgene med pils og whiskey sammen med kompiser i klanen Vikings of Norway. Vi hadde bare en regel, du skal spille for å ha det gøy og slenge med leppa.

 

2: James Bond: Golden Eye på N64 sammen med flere kamerater (ahh, the good ol' times). sammen med nypoppa popcorn med smelta smør. DET var tider det! :)

 

3: Supaplex! Trimme hjernen i det spillet som for meg er PacMan, har alltid vært!

 

 

:D:D:D:D

Lenke til kommentar

Fristende å bare nevne spill, men det er jo snakk om øyeblikk.

 

1. Call of Duty 4 - Sabotage med en venn med ventrilo. Vi kjempet til oss poeng etter poeng og var både bombrunnere, plantere og defusere hver gang.

 

2. Call of Duty: United Offensive - Slutten etter å ha kjempet rålenge om togstasjonen på veteran. Rett og slett storslagent når tyskerne flykter og russerne flagger for seier.

 

3. Call of Duty 2 - Spilte dette mye på nettet og ble ekstremt god med kar98k. Hoppet fram rundt et hjørne på Toujane og drepte 4 stykk på ett skudd.

 

BioShock burde definitivt vært på listen, men det er umulig å velge ut ett øyeblikk siden det består av så mange og er så komplett. Det samme gjelder i stor grad Fallout 3.

Endret av Maestro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...