Gå til innhold

Dine 3 Beste Spilløyeblikk


Anbefalte innlegg

1. Når jeg fikk en GameBoy når jeg var 6 år, og jeg klarte å gjennomføre Mario-spillet jeg fikk med et år senere. For en glede jeg følte når alt var gjennomført.

 

2. Alle mine spilletimer med Heroes of Might and Magic 3, de samme hærene, men så utrolig kjekt jeg kunne ha det med å spille med noen andre.

 

3. Mass Effect har vært en fornøyelse for meg å spille, likte valgene, likte hvordan hele spillet i det hele tatt fungerte!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har så mange gode spillminner at det blir fryktelig vanskelig å single ut noen. Men jeg kan jo nevne noen av de første møtene mine med de forskjellige sjangrene, som jeg husker den dag i dag.

 

Half-Life (1) var det første FPS'et jeg spilte, og det banet vei for mange nye, positive opplevelser for min del. Jeg har gått ganske lei first person shootere nå om dagen (Far Cry, Crysis og alle de drittspillene som er identiske... huff!), men det hender jo innimellom at det dukker opp noen brukbare spill i denne sjangeren også ;)

 

World of Warcraft var det første MMORPG'et jeg satte meg skikkelig inn i, og jeg spilte det fra beta og helt frem til våren 2009. Sitter igjen med veldig, veldig, veldig mye positivt fra denne spillverdenen. Nå tror jeg riktignok at lillebroren min og store deler av kameratgjengen skal ha en god del av æren for dette. World of Warcraft er vel også faktisk det eneste spillet som har skaffet meg IRL-venner. Det er jo litt morsomt å tenke på =P

 

The Elder Scrolls: Morrowind var faktisk det første RPG'et jeg spilte. Eller, jeg hadde forsåvidt vært innom flere rollespill tidligere, men ingen av de fenget meg, da jeg syntes de var for vanskelige og kjedelige å sette seg inn i. Morrowind derimot endret dette, og den dag i dag koser meg jeg med enkelte rollespill.

Lenke til kommentar

Beste spillminne? Det er forferdelig mye å velge blant i en lang spillkarriere!

 

Uten rangering, imidlertid:

 

Elite. Joda, klassikeren fra 1984 ble spilt på C64 i sin tid og var kanskje det første spillet som slukte meg såpass at timer og kvelder fløy forbi mens jeg fartet rundt i galaksen og knertet Thargoider.

 

Knights of the Old Republic. Som flere andre har nevnt, første gangen du får et lyssverd er minneverdig - og (spoiler)

da man får vite at man egentlig er hovedskurken

kommer jeg aldri til å glemme. :)

 

AnarchyOnline. Første MMOet jeg prøvde, og tilsvarende Elite gjorde innlevelsen at jeg brukte en usunn mengde tid på spillet. Fikk mange nye venner der og mange gode minner.

Lenke til kommentar

Dette var en kul tråd, men det er litt vanskelig å svare siden det eksisterer mer enn 3 Beste spilløyeblikk for meg, men jeg skal komme opp med noen av de desidert beste.

 

1. Super Mario Bros til NES. Var vel rundt 4-5 år gammel da vi fikk en NES i kjellerstua :) husker så innmari godt hvor frustrerende det var å ikke klare å hoppe over de små hullene i bakken. Men det beste med hele greia var når jeg kom til Bowser for første gang x) det var bare så bra. Han var jo skummel på den tiden.

 

2. Jula vi fikk N64 med Mario Kart. Var helt i 100! Husker godt når jeg og brødrene mine satte med hver sin spak og spilte baloon duels jmor hverandre. Gode minner ^^

 

3. Første gangen jeg spilt WoW. Jeg og en kompis leget hver sin Orc Warrior og sprang rundt. En eventyrlig følelse! Vi hadde bare spilt RuneScape før og hadde aldri sett noe lignende som WoW før. Husker godt når vi gikk WC i Barrens for første gang. Jeg og kompisen min need rolla på alt som var Rare selv om det var cloth med int, eller leather med agility. Vi fatta jo ikke noenting av hvordan systemet funka, men hadde fått med oss at Rares var bra og derfor ville vi ha alle selv om vi var warriors x)

Lenke til kommentar

Veldig vansklig, men velger å droppe Amiga\C64 tiden da de fleste her ikke forstår hvilke spill jeg da snakker om uansett ).

 

1. WipeOut - 2097 . Første rundene jeg klarte uten å være borti autoværnet.

 

2. WoW - Møtte en kar fra England i en ørken der vi ble sittendet å prate (genial følelse i et spill, var også mitt første mmo), ble så med i guilde som viste seg å være gutta fra Egde (et spill blad i england). Var senere med på å lage coveret til Egde som var screenshot av Guildet som formet logoen til Egde ).

 

3. CSS når jeg er i slaget og tar 4+ HS på samme rundet med gode spillere (med deagle), ikke mye slår den følelsen ).

Lenke til kommentar

1. Når jeg fikk en Nintendo 64, var bare 4 år da. :rolleyes:

 

2. Da jeg runnet Super Mario 64, husker jeg holdte på i flere uker!

 

3. Husker at jeg holdte på med The Legend of Zelda: Ocarina of time på Nintendo 64 i flere år, glemmer aldri kampen mot Ganondorf!

Lenke til kommentar

1. Når jeg runda Ocerina of Time etter en måndes spilling eller noe. Husker jeg var den første som klarte å runde spillet i gata så gikk jeg rundt å skreik at jeg er bedre enn alle andre. :p

 

2. Pokemon på Gameboy, når jeg klarte å skaffe Mewtwo før de andre i klassen..

 

3. Gears of War 1, en av de første gangene jeg spilte online. Husker det var vildt å drive å chainsaw`e folk :p

 

Ellers andre store minner er Fallout 3 når jeg kom ut av Vault 101 som var episk. Eide broren min og en kompis på lag med en annen kompis på Goldeneye på N64. Å Pokemon Stadium når jeg klarte endelig å gjøre ferdig trainer hill, brukte en combo av Zapdos, Hypno, Dragonite blant annet som eide det meste.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vet ikke helt om dette blir mine "topp 3", men det er ihvertfall tre gode minner jeg faktisk husker :p

 

1. Første gangen jeg spilte The Ultimate DooM på PSX. Var bare en liten pjokk (alt for liten til denslags) så det var sinnsykt skummelt, men likevel så utrolig kult! Kommer mange mareritt derifra ja :rolleyes:

 

2. Jeg og en kompis skaffet oss Pokemon RED og BLUE på gameboy samtidig. Utrolig hvor mange timer vi satt og spilte sammen, og tradet forskjellige Pokemons osv. :p

 

3. The good ol' N64 days. Goldeneye 64, Super Mario 64, Zelda: Ocarina of Time, Perfect Dark, Doom 64, Mario Kart, the list goes on. *SAVN* :cry::lol:

Lenke til kommentar

1. Half-Life 2 - Når man kommer ut av togstasjonen og stirrer ut på City 17 med det overvelmende Citadel i bakgrunnen. EPISK.

 

2. Thief 2: The Metal Age - På et visst sted i spillet der man må lete rundt i en skog etter to krystaller, og når man endelig finner dem, plasserer man dem i øyehulene til et steinansikt og munnen åpner seg. Idet man trer inn, havner man i en helt surrealistisk hule. MAGISK.

 

3. Super Mario 64 - Da jeg slo Bowser for tredje gang vel... et virkelig spesielt øyeblikk i min barndom.

Lenke til kommentar

1.Wizards and Warriors, et RPG fra 1997 av Activision, er en av hovedgrunnene til at jeg er den spillinteresserte personen jeg er i dag. Det var det første RPG`et jeg la mine øyne på og følelsen jeg satt med etter å ha satt meg inn i spillet etter 1-2timer kan ikke beskrives med ord. Har så mye positivt jeg gjerne skulle sagt om dette spillet, men får klare meg med å si at dette står fortsatt som en av mine aller beste RPG opplevelser den dag i dag.

 

2. Som mange andre her... KOTOR! Jeg er blodfan av Star Wars. Å spille igjennom dette spillet var ubeskrivelig..., Episk er et for svakt ord :)

 

3. Mye jeg kan fylle inn her, har som mange hatt en god del fantastiske spill øyeblikk.

Jeg får si Left4Dead, er etter min mening det mest underholdende multiplayer konseptet jeg noen gang har hørt om og spilt. Det er som å spille i en genial zombie film, og jeg digger zombiefilmer :D

Endret av Terjee
Lenke til kommentar

Vanskelig å si egentlig, her er 3 gode vertfall, men beste blir vanskelig å velge.

 

1. Når jeg kom hjem fra skolen hver dag i flere måneder og spilte Super mario 64 :D

 

2. Oblivion, hele spillet var helt fantastisk, pleide å fylle "huset mitt" med masse go saker, legge diamanter i hyllene osv. :p

 

3. Mario Kart 64 med venner, det var liv det! Hele dagen, og om kvelden med pappa :D

Lenke til kommentar

1. Final Fantasy X - Kom som en åpenbaring for meg, og makan til følelse som jeg fikk når jeg runda det for første gang har jeg ikke hatt siden.

2. Mario Tennis (64?) - Mario Tennis på nintendo 64 var bare herlig gøy, husker varme sommerdager som ble tilbrakt inne i skyggen med mario tennis og venner.

3. Heroes of Might and Magic III - Dette enestående strategispilet åpnet sannsynligvis veien for meg inn i rollespillenes og MMO'enes verden. Storslått, dypt, og utrolig gøy.

Lenke til kommentar

Skal vi se, Første post og alt :D

 

BioShock -

Å se grafikken, og atmosfæren i gameplayen for første gang introduserte meg til en ny verden, RUPTURE. (Eller var det rapture? Samma det.)

 

Tenchu 2: Birth of the Stealth Assassins -

Da jeg greide spillet med 'Grand Master'-rank på alle oppdragene.

Det var da jeg skjønte at jeg måtte dedikere resten av livet mitt til videospill.

Jeg var 6 år =D

 

FarCry -

Da jeg for første gang meiet ned en mutert ape med P90'en min :D

Og da jeg fikk henda på en hangglider. Det var litt rått også.

 

Jeg har hatt så mange fete spillopplevelser, at jeg har vridd hjernebarken til de ytterste grenser for å lage min første post. Jeg synes også at min første post bør inneholde en helt random smiley. :huh:.

 

Bare for å virke litt spesiell legger jeg til en fjerde spillopplevelse.

 

S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl (J*vla punktum :@) -

Med en gang jeg så introen og fikk mitt første oppdrag av Sidorovich, fikk jeg for meg at dette var et utrolig spill. ;)

Endret av DeadFriend
Lenke til kommentar

Hrm.... går det an å plukke ut bare 3 da? Her er ihvertfall 3 gode minner:

 

1: En kompis av meg hadde fått tak i Space Quest 1 og Police Quest 1 på Amiga. Mitt første av maaaange møter med adventure-spillsjangeren.

 

2: Det første Tomb Raider. Du står foran en hule. Ensomheten, kun avbrutt av flaggermus og noen ulver. De senere spillene i serien var teknisk bedre men klarte etter min mening aldri å fange stemningen i det første.

 

3. Final Fantasy VII. FMV-intro glir sømløst over i spillet, og du blir kastet inn i en historie du ikke i dine villeste fantasier kan forutse omfanget av. ( Ihvertfall ikke hvis du aldri har spilt et FF-spill :) )

Lenke til kommentar

Tja.. tre store store øyeblikk/minner fra min spillkarriere?

 

1: Civilization

Før vi fikk brukbar pc hjemme (vi hadde bare en IBM PS/1 klone) så satt jeg hjemme hos en kompis og spilte Civ. For å unngå krangling og slagsmål om hvem som skulle spille, så måtte vi ha en eggetimer stilt på 20 minutter. Hver gang den ringte byttet vi plass og savegame, så en fikk spille, mens den andre måtte sitte med ordboka for å finne ut hva i alle dager som stod på skjermen (for vi hadde selvsagt tysk versjon av en eller annen merkelig grunn).

Good times.

 

2: Første gang jeg spilte skytespill på LAN. Siden internett var science fiction for de av oss som ikke hadde styrtrike foreldre, så var det coax som gjaldt.

Spillet var Quake og ingen av oss hadde spilt mot andre før. Adrenalinet var så høyt at jeg var skjelven lenge etterpå.

På den tida der var slikt så nytt (selv om DOOM hadde muligheter for deathmatch tidligere) at folk tilta fullstendig første gangene de fikk prøvd det. Husker det var en kar som var så gira at han grein mens han spilte.

 

3: Deus Ex

Første "åpne" spillet jeg spilte. Var selvsagt en haug med rollespill hvor man stod ganske fritt til å gjøre ting litt som man ville (pluss Thief:the Dark Project selvsagt), men Deus Ex var ganske unikt.

Husker jeg spilte de fleste oppdragene om og om igjen for å se om de gikk å gjennomføre kun med bedøvelsespiler, bare kastekniver, uten å bli skadd osv... klassikeren var å bygge tårn av alt rælet man kunne flytte på for å komme seg over vegger man egentlig ikke skulle forbi.

Endret av Miles Teg
Lenke til kommentar

1: World of warcraft - Husker jeg spillte det første gangen og jeg ble frelst, det var helt syyykt hvor avhengi jeg ble.

 

2: KOTOR - Star wars fan som fikk loke rundt i RPG verden..priceless.

 

3: Bioshock - SYK grafikk og syk stemmning!

 

4: Fable - når jeg fikk xboxen min fikk jeg også fable 1 med, jeg ble forelska, elska det spillet utrolig mye!

Lenke til kommentar

1: Worms (PC) - Husker den tiden da vi ikke hadde PC hjemme enda, og vi kjente bare en i nærheten av der vi bor som hadde PC. Det var så utrolig stort når jeg og broren min fikk lov til å dra hjem til ham. Det gikk med en del timer til å spille gode gamle Worms i kjelleren hans. :D

 

2: Donkey Kong Country (SNES) - Husker jeg ble så utrolig glad første jeg greide å ta livet av siste boss i det spillet. Selvfølgelig

våknet han jo igjen, og gleden gikk over i ren redsel før jeg døde <_<

 

 

3: Super Mario 64 (N64) - Det var så utrolig deilig da jeg endelig fikk fatt i den siste stjerna på dette spillet. Herregud som jeg strevde med den :rolleyes:

Lenke til kommentar

Mye artig å lese her på nattevakt på en lørdag :)

 

Mine 3:

 

1: Zelda: Link's Awakening (Gameboy)

Lett det mest undervurderte zeldaspillet, og etter min mening det klart beste. Vanvittig bra historie og musikk (i form av pipelyder fra en gameboy). Jeg og en kompis brukte et år på å runne det, vi var vel bare 10 år på den tiden og skjønte ikke så mye av hva som ble sagt. Beste øyeblikket var da jeg kom til den siste tingen i "bytterekka" og fikk byttet til meg et speil. Dritlame tenkte jeg, før jeg fant ut at man fant spillets beste våpen med det, en bomerang.

 

2: Dune II (PC)

Spillte dette på vår første pc, en kar på jobben til faren min hadde piratkopiert det på disketter til oss. Rimelig kjedelig da jeg fant ut at man måtte, som en old-school kopibeskyttelse, skrive ned et ord fra spillets manual. Fikk tak i den senere, og storkoste meg med spillet. Tidenes feteste intro forresten!

 

3: Nightmare 3d for Windows (PC)

Spinoff fra Duke Nukem 3d, fikk med shareware-versjonen fra en cd som fulgte med et PC-blad. Utrolig skummelt for en liten kid på 8 år, fikk utallige mareritt av det. Men jeg fortsatte å spille, husker fortsatt hvor utrolig mye jeg skvatt da jeg åpnet en dør med en hvit heks bak som drepte meg umiddelbart med lyn. Tror faktisk jeg tatt av stolen.

 

Har hatt masse utrolige spilløyeblikk i nyere tid, men de fester seg liksom ikke like godt som de gjorde når man var liten... Litt synd egentlig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...