Gå til innhold

Guide: Dette trikset hater nettbransjen


Anbefalte innlegg

Scenario; jeg setter opp en vpn-server hjemme som andre i landet kan koble seg til.

Vil dataen som går mellom vennene mine og vpn-serveren logges eller kun dataen mellom vpn-server og http?

 

Det vil kunne ses, at vennene dine er koblet til din ip, og hvor mye data som går mellom dere. Så vil det også ses hva vennene dine gjør, ut fra hva din ip snoker rundt med. Så lenge serveren du setter opp er i Norge, vel og merke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få tilgang til jobbens intranett så bruker jeg VPN mot jobben når jeg jobber hjemmefra. Dette fungerer fint, men jeg bruker fremdeles hjemme-PCens offentlige IP-adresse ut mot nettet. Hva er grunnen til det? Hadde forventet at det ville vært jobbens offentlige IP-adresse som ville blitt synlig.

 

VPN-klienten din er nok satt opp til å kun route gjennom VPN når du prøver å nå en IP-adresse tilhørende jobben din.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg bruker Astrill de leverer både openvpn og webproxy i over 30 land.Du får vpn/proxy i ett år for Ca Kr 280 ved å bestille fra linken på bjo.no

For utenlandsk tv bruker jeg zattoo med en Sveitsisk IP, da får mann TV fra England, Tyskland, Italia, Spania, Sveits og Østerike. Zatto er Gratis med reklame. Mann kan også betale ca kr 250 for ett år, da slipper mann reklame og får bedre oppløsning.

Lenke til kommentar

[...]

Du burde ta en titt på de svenske/nederlandske VPNene. Eksempelvis har du IPredator som er drevet av folk fra TPB, og Anonine. Om jeg husker rett så påstår begge disse tjenestene at de ikke lagrer logger, men det er lenge siden jeg sjekket opp slikt, så kan være lurt å sjekke opp nøyere om du er interessert.

 

Og så bør man jo huske på speed og uptime, da jeg har lest på forums at folks VPNer har gått offline, og da har Windows gått tilbake til standard direktetilkobling til internett, og plutselig vært fullt public :p

 

Ellers virker nederlandske TorrentPrivacy ganske interessant.

 

Men dette er medium VPNer, finnes high end som gir mindre lagg etc.

Lenke til kommentar

Den vanlige mann i gata gidder ikke rote med slikt tull , DLD eller ikke.Bare for spesielt interesserte.

 

Tja, det er faktisk såpass enkelt og egentlig såpass rimelig at jeg tror nok flere enn bare spesielt interesserte vil gjøre dette etterhvert.

 

Personlig bruker jeg VNP i dag i flere sammenhenger, ikke primært for å skjule spor men fordi jeg ofte må arbeide i åpne nettverk og således trenger sikkerheten VNP gir. Da ser jeg heller ingen vits i så slå av/på VNP når jeg går fra et til et annet nettverk. Men jeg har dog mitt eget VNP oppsett. Jeg kommer garantert til å bruke dette mer framover og også vurdere tjenester som her er nevnt.

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg brukt ett Unix-shell, som om man skulle sette opp en bouncer til IRC, så kan man like gjerne sett opp hvilken som helst annen tjeneste. En liste av noen tilbydere av dette finner man her: http://www.egghelp.org/shells.htm

 

Med noen timer tasting kan man sette opp en proxy, VPN, eller det meste man kan ønske gjennom en slik tjeneste. De aller fleste tilbyr deg mer en nok hastighet en det man vil kunne trenge.

 

Og som regel til bare noen få dollar i mnd.. Noen av tilbyderne aksepterer også diverse anonyme betalings metoder.

Lenke til kommentar

Røyker dere, hele gjengen? Makan til paranoide folk, eller så HAR dere noe å skjule og fortjener å bli tatt.

 

Bare for det om de kanskje har noe å skjule betyr ikke at de fortjener å bli tatt. Tror det er du som har fått verden dradd over øynene i svart hvitt.

------------------------------------------------------

Men ang artikkelen så må jeg beklagelig vis si jeg fant den lite utfyllende. Har styrt med dette nå lenge men ingen av de serverene jeg har prøvd fungerer. Gikk til siden som det var bilde av i artikkelen. Om når jeg endelig finner en som det virker som jeg for kontakt med så får jeg bare beskjed om og laste ned en: application/octet-stream fil.

 

Noen som kan opplyse meg litt ?

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

[...]

Du burde ta en titt på de svenske/nederlandske VPNene. Eksempelvis har du IPredator som er drevet av folk fra TPB, og Anonine. Om jeg husker rett så påstår begge disse tjenestene at de ikke lagrer logger, men det er lenge siden jeg sjekket opp slikt, så kan være lurt å sjekke opp nøyere om du er interessert.

Desverre virker det som om Ipredator lagrer logger, i allfall skriver de om utlevering av IP-adresser:

For Swedish authorities to force Ipredator to hand over “traffic data” including your Ipredator IP at a specific point in time, they will have to prove a case with the minimum sentence of two years imprisonment.

Så det kan i allfall høres ut som om de tar vare på logger.

 

Har bestilt en ukes tjeneste fra Mullvad og jeg er ganske greit fornøyd med dem. Jeg får stort sett 10 Mbit/s hastighet (som er linjehastigheten min), de er ganske billige (€5/mnd), har ubegrenset trafikk og tillater bruk på 3 PC-er samtidig. Spesielt likte jeg at man kan betale med Bitcoin, så man slipper å oppgi kredittkortinformasjon eller paypal-konto til dem heller. Hvis det virkelig stemmer at de ikke lagrer logger så er det eneste de vet om meg en kunde-id (som bare er et tall). Man trenger ikke registrere seg en gang, bare installer klienten, oppgi den automatisk genererte kunde-ID-en også får man opp en bitcoin-adresse man betaler til. Ekstremt enkelt og greit :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har testet hidemyass og ble skuffet over båndbredden.

 

Er på utkikk etter VPN med IP'er i land som ikke opererer innenfor EU og US. Eks. Russland, panama, yemen osv.

 

Med hidemyass fikk jeg ca. 2Mbit båndbredde... jeg er på utkikk etter noe a'la 60 eller mer. Er det noen som vet om dette i det heletatt er oppnåelig?

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...