Gå til innhold

Guide: Dette trikset hater nettbransjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lenge hatt lyst på en VPN-tjeneste, men jeg har enda ikke funnet en jeg liker noe særlig. Jeg tok en kjapp kikk på terms of use og privacy policy til de fem tjenestene som ble listet som eksempler. Alle har noen mindre heldige momenter. Hvis alt man vil er å bruke Hulu eller Pandora så er ikke dette noe problem, men for de som virkelig trenger å holde sin kommunikasjon privat ser ingen av dem særlig egnet ut. Eksempelvis dissidenter i Iran, Pakistan, Kina osv.

 

WiTopia

Påstår de ikke lagrer logs, eller normalt sett sletter logger innen en uke, men:

 

Additionally, Account Holder will be held responsible for any and all damages incurred by WiTopia including any amounts charged by any outside entity due to said violation(s) including without limitation attorney fees and costs.

Hvis de ikke har logs hvordan skal de kunne kreve erstatning fra meg? Hvordan vet de at jeg var ansvarlig for hva enn de har blitt beskyldt for?

 

TUVPN

 

Terms of use kan endres når som helst, så de er i prinsippet verdiløse uansett. Men selv uten det så har vi:

 

You are responsible for any material which is transmitted by you using our Services and/or the Site. If you undertake or appear to be involved in any of the Prohibited Activities, or violate any other term of these Terms of Use, we may take action against you. This may include reporting you to relevant law enforcement agencies, or restricting or disabling your access to the Services and/or the Site.

 

We do not normally monitor, record or store User activity, save where we are required to do so by law or to protect our legal position.

 

If we suffer any losses due to your violation of these Terms of Use, you will pay to us any and all costs, damages or expenses which we suffer as a result of your acts.

 

Ganske verdiløst med andre ord.

 

Hide My Ass!

 

Ganske bra betingelser, men som vanlig sier de at de kan endre betingelsene når de vil. Dermed blir betingelsene verdiløse med mindre du sjekker dem hvert nanosekund.

 

OverPlay

 

We explicitly reserve the right to enforce this document and further reserve the right to add to, update, change, modify or otherwise deem at any given time, conduct unbecoming and act as we see fit.

 

OverPlay.Net, LP opposes any attempt to break any laws in any country.

Med andre ord, ikke finn på å kritisere Islam, siden det er ulovlig i Pakistan.

 

Depending on the severity of the violation, OverPlay.Net, LP may, at its sole discretion, restrict, suspend, or terminate a customer's account and/or pursue other civil remedies. If such violation is a criminal offense, OverPlay.Net, LP will notify the appropriate law enforcement authorities of such violation.

De vil til og med si ifra til myndighetene på eget initiativ!

 

Og som vanlig, betingelsene er uansett helt verdiløse:

 

OverPlay.Net, LP reserves the right to add, delete, or modify any provision of this Policy at any time without notice.

 

StrongVPN

 

When BOC becomes aware of harmful activities, however, it may take any action to stop the harmful activity, including but not limited to, removing information, shutting down a web site, implementing screening software designed to block offending transmissions, denying access to the Internet, or other actions BOC deems appropriate.

 

BOC will not intentionally monitor private electronic mail messages sent or received by its clients unless required to do so by law, governmental authority, or when public safety is at stake.

 

BOC may disclose information, including but not limited to, information concerning a client, a transmission made using our network, or a web site, in order to comply with a court order, subpoena, summons, discovery request, warrant, statute, regulation, or USA governmental request. BOC assumes no obligation to inform the client that client information has been provided and in some cases may be prohibited by law from giving such notice. Finally, BOC may disclose client information or information transmitted over its network where necessary to protect BOC and others from harm, or where such disclosure is necessary to the proper operation of the system.

 

 

Jeg har ikke gått grundig igjennom betingelsene, bare skumleste dem og snappet opp de bitene jeg la merke til. Jeg vil si samtlige er totalt verdiløse til annet enn Hulu/Pandora og lignende. Er det noen som vet om en VPN-tjeneste som i det minste har gode betingelser? Ikke at man har noen garanti for at betingelsene følges uansett, men det hadde vært interessant om det var noen som i det minste prøvde å skrive gode betingelser :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar
... og vi skal ikke glemme at NRKs Nett-TV holder stengt for deg som av en eller grunn skulle befinne deg utenfor Norges grenser.

Skulle oenske NRK kunne gjort noe med dette.

 

Det er utrolig kjedelig for alle oss tusen som studerer/jobber i utlandet og ikke faa sett nordisk vinter sport. Det er saa og si ingen mulighet for aa se det om man ikke har norsk/svensk vpn.

 

For de som oensker seg uk/usa ip anbefaler jeg http://www.ukproxyserver.co.uk/

Lenke til kommentar
Tor er antageligvis det sikreste man kan bruke ...

Hvor kommer den logikken fra? — når hvem som helst kan sette opp en node som man har full kontroll over og dermed kan overvåke og behandle som man lyster?!

 

Har ikke lest noe om det. Men så lenge man holder seg inne i Tor Netverket så er man trygg? Feks bare surfe på onion sider bruker onion mail og IM? Har ikke prøvd så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...