Gå til innhold

Mens vi venter på "Hobbiten"


Valeit

Anbefalte innlegg

Jeg er sykt skuffet over trailerne av The Hobbit. Det er alt for mye fokus på humor og teit action. Huff. Nå har jeg ikke lest boka, så det er jo mulig det er sånn det skal være, men er skeptisk altså.

 

Når det gjelder LOTR så synes jeg ikke filmene gjorde bøkene til skamme. Enda er det ting som er utelatt som hadde vært fett på film.

 

Husk at Hobbiten ble skrevet som en barnebok, mens LOTR var ment for et litt eldre publikum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville tatt trailere med en STOR KLYPE SALT, de er jo helt tydelige rettet mot Ringenes Herre publikummet og skal vise at det er samme teamet som jobber med denne filmen.

 

Det blir neppe av de dårligste filmene for året uansett, Peter Jackson vet hva han driver med så bortkastede penger blir det nok ikke. Men det er jo nærmest komplett umulig å leve opp til Ringenes Herre filmene.

Lenke til kommentar

Ser nå at Warner Brothers har gått ut å sagt at HFR (48 FPS) utgaven blir i veldig begrenset opplag, og at selv ikke alle storbyer i USA nødvendigvis vil få tilgang.. Da spørs det hvordan det ligger an med Norge, sist jeg fikk bekreftet at det skulle bli tilgjengelig hos både Colosseum (Storsalen) og Ringen (Sal 1, minst) så var vell det generelle inntrykket fra Warner Brothers at alle kinoer med kapabelt utstyr og som ønsket HFR (48 FPS) utgaven ville få tilgang, håper inderlig ikke at dette betyr at det ikke vil bli mulig å få se hvordan HFR utgaven fungerer i praksis her i Norge.

Lenke til kommentar

Takk for link!

 

Har nå sett flere av videoene som PJ har lagt ut på sin facebook-side og kan ikke nekte for at tiden frem mot 12.des plutselig ble veldig lang. Den gleden og forventningen vi seere føler er nok liten i forhold til den de som er med på dette sirkuset. All logistikken og forhåpentligvis et perfekt resultat.

 

Lurer også på hvor mange ihuga fans som har oppsøkt lokasjonene for å snike seg med i feks panoramashots og lignende. Nå blir nok alle frames sjekket for dette, men likevel.

Lenke til kommentar

Lengden på filmene er vel ikke offisielt bekreftet noe sted, men fant et referat fra Comic-Con i år hvor Peter Jackson er litt inne på angående lengden:

 

In answer to a question about the length of the first film he quipped that it would be maybe two hours, two-and-a-half, (noticeable giggles in the room), two forty-five, three? (more laughter) followed by the same message. “Really, we’re not good at making short films.”

Lenke til kommentar

Her skal det jo puttes inn mye som ikke er fra selve Hobbiten boka, Peter Jackson har dykket ned i skribleriene til Tolkien og skal jo filmatisere alle turene Gandalf tar når han ikke er med Bilbo og dvergene, så det blir mye mye action og snacks som ikke eksisterer i selve Hobbiten boka og den siste filmen er vell mer eller mindre satt til en tid mellom Hobbiten og Ringenes Herre?

 

Ingen tvil om at Peter Jackson har stort respekt for kildemateriale og Tolkien så jeg er utrolig spent på hvilken jobb han gjør med materiale som ikke stammer fra selve boka. Ganske sikker på at Sir Ian McKellen som den Tolkien fanen han også er ikke ville godtatt noe han føler ikke står til Tolkien sin karakter.

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om at det er Alan Lee og han andre (husker ikke navnet hans i forbifarten) som står for konseptskissene for filmene. Det er de samme to artistene som har tegnet tegningene for Tolkien siden han først fikk tegninger i verkene sine. Med andre ord to stykker som har vært med på å definere dette universet for fans fra starten av.

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om at det er Alan Lee og han andre (husker ikke navnet hans i forbifarten) som står for konseptskissene for filmene. Det er de samme to artistene som har tegnet tegningene for Tolkien siden han først fikk tegninger i verkene sine. Med andre ord to stykker som har vært med på å definere dette universet for fans fra starten av.

 

John Howe heter han andre. Enig. De gutta kan sine saker. Etter hva jeg har sett av production videos har de vært med på store deler av prosessen, ihvertfall pre-production, location scouting, sceneutforming og kostymer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bekreftelse fra PJ om at filmen vil vare i 2 timer og 40 minutter (uten rulletekst).

 

Ikke så verst med 160 minutter lengde. Gitt at alle tre filmene varer like lenge, får vi tilsammen 480 min. Det ville gitt 240 min lengde på hver film, hadde det blitt laget to. Det tilsvarer nøyaktig 4 timer! Det er helt klart at vi får mer film nå som det ble tre filmer i stedet for to.

 

Da tenker jeg de som fryktet at 2x3 timer ble til 3x2 timer, kan roe seg ned og ta seg et lembas-brød.

 

Dette er Ringenes Herre-filmenes lengde (kinoutgavene)

- The Fellowship of the Ring: 178 min

- The Two Towers: 179 min

- The Return of the King: 201 min

 

 

Fersk TV-reklame klippet fra trailerne, men noen få nye klipp (ettersom jeg kan se)

http://www.youtube.com/watch?v=SZ6WX0EI31Q

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bekreftelse fra PJ om at filmen vil vare i 2 timer og 40 minutter (uten rulletekst).

 

Ikke så verst med 160 minutter lengde. Gitt at alle tre filmene varer like lenge, får vi tilsammen 480 min. Det ville gitt 240 min lengde på hver film, hadde det blitt laget to. Det tilsvarer nøyaktig 4 timer! Det er helt klart at vi får mer film nå som det ble tre filmer i stedet for to.

 

Da tenker jeg de som fryktet at 2x3 timer ble til 3x2 timer, kan roe seg ned og ta seg et lembas-brød.

 

Dette er Ringenes Herre-filmenes lengde (kinoutgavene)

- The Fellowship of the Ring: 178 min

- The Two Towers: 179 min

- The Return of the King: 201 min

 

Skulle ønske PJ hadde delt opp hver bok i Ringenes Herre på samme måten. DVS 3 filmer fra hver bok :D

Lenke til kommentar

Synes skuespillerene virker så corny i hobbiten. Det er liksom ingen Legolas eller Aragorn, bare disse små gnomene... Redd for at det kan bli kjedelig i lengden

Thorin, lederen av dvergegjengen, kommer til å bli en Aragorn-type. Og Legolas er faktisk med i en liten rolle. I en av produksjonsdagbøkene ser vi at han spiller inn en kampscene foran greenscreen. Men spørs om han skal være med i den første filmen. Tipper han dukker opp sammen med hans far (Thranduil) i film 2.

Lenke til kommentar

Bekreftelse fra PJ om at filmen vil vare i 2 timer og 40 minutter (uten rulletekst).

 

Ikke så verst med 160 minutter lengde. Gitt at alle tre filmene varer like lenge, får vi tilsammen 480 min. Det ville gitt 240 min lengde på hver film, hadde det blitt laget to. Det tilsvarer nøyaktig 4 timer! Det er helt klart at vi får mer film nå som det ble tre filmer i stedet for to.

 

Da tenker jeg de som fryktet at 2x3 timer ble til 3x2 timer, kan roe seg ned og ta seg et lembas-brød.

 

Dette er Ringenes Herre-filmenes lengde (kinoutgavene)

- The Fellowship of the Ring: 178 min

- The Two Towers: 179 min

- The Return of the King: 201 min

 

Skulle ønske PJ hadde delt opp hver bok i Ringenes Herre på samme måten. DVS 3 filmer fra hver bok :D

 

Hehe, hadde Ringenes Herre blitt lagt i dag, hadde det sikkert blitt en TV-serie. Men 9 filmer hadde vært ganske vilt. Det som er litt interessant er at Peter Jackson, sjenert og uten noe stort navn i Hollywood, først spurte om å få lage to Ringenes Herre-filmer. Så sa studioet at han burde lage tre, siden at det er tre bøker. Nå er det han som vil lage tre filmer i stedet for to, og studioet må bare nikke med :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...