Gå til innhold

Mens vi venter på "Hobbiten"


Valeit

Anbefalte innlegg

Dette var en veldig overraskende nyhet. Spesielt så "sent". Jeg kunne forestille meg at steget mot antall filmer hadde vært gjort under pre-produksjon.

 

Og manusene for begge er også komplett. Og mye av filmingen er gjort. Skal de forskyve klimakset i Hobbiten til del tre? La oss si de ender nå opp med to filmer med tre timer hver, men istedenfor kutter de det opp til tre filmer på to timer?

 

Er det for å få stemplet Hobbiten som en trilogi. Det magiske tallet tre. Men har ikke de konstruert filmene som en to-akts struktur? Hvordan skal de få en fin tre-akts struktur? Ringenes Herre-trilogien fungerte fordi de skrev den som en trilogi.

 

Eller kommer part tre til å fungere som en bridge over til The Lord of the Rings? Litt utenfor Hobbiten-historien men som en prolog til Ringenes Herre (selv om vi fikk det i Ringenes Herre), men mer som de siste tjue minuttene til "Revenge of the Sith". som ledet opp til hvor karakterene er i begynnelsen av den gamle Star Wars-trilogien.

 

 

Jeg er litt skeptisk. Jeg må høre litt mer om utviklingen av dette.

 

Uansett hva, så vil jeg være tilstede på Colosseum ved premieren på "An Unexpected Journey". Og jeg gleder meg mye til det.

 

Mye kan gjøres på klipperommet, og manuset er en koninuerlig prosess. PJ sitter nok mest i stolen underveis, med Philippa Boyens og Fran Walsh jobber kontinuerlig under filmingen. Hvis RH er noen indikator, har de også ganske store "pick-ups" i vente mellom filmene. Mye kan gjøres der. Det er da ca. 2 år til de siste scenene skal filmenes, og mye kan gjøres.

 

Tror neppe PJ hadde gått med på 3 filmer hvis han ikke hadde troa på at det ville lykkes selv. Og har Peter trua, har jeg trua ;)

 

edit*

 

Jackson appeared at Comic-Con, where he unveiled more information about the films, also announcing that he wishes to turn The Hobbit into a trilogy and that the third film is close to entering production. On 30 July 2012, Jackson took to Facebook to confirm that the series would now become a trilogy with the third film being released in Summer 2014. Additional filming is now expected to take place.
Endret av Doffeo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig å kjørte ett år, ett år på LOTR, og ett år, et halvt år på Hobbiten.

 

Uansett, da har vi egentlig fått bekreftet at den siste filmen blir å ha med Hobbiten-LOTR leddet å gjøre. Selve Hobbiten er godt strekt over to filmer allerede, så da ligger det i kortene.

Lenke til kommentar
Dear Peter Jackson, when did you say the Silmarillion movies was coming again? Did I hear 2022-2027? :D The only part left, with Akallabeth as the last movie, with links to the last tie-in between the Hobbit and LOTR!

 

Jakke, 2012.

 

I tilfelle han hører meg! Skal ha credit! Helst en liten rolle! :p

Lenke til kommentar

Merkelig å kjørte ett år, ett år på LOTR, og ett år, et halvt år på Hobbiten.

 

Uansett, da har vi egentlig fått bekreftet at den siste filmen blir å ha med Hobbiten-LOTR leddet å gjøre. Selve Hobbiten er godt strekt over to filmer allerede, så da ligger det i kortene.

blir jo 2012, 13, 14 da.

men rart at han ikke drar den helt til et år mellom hver.

Lenke til kommentar
It's worth noting that Peter Jackson only has the rights to The Hobbit and The Lord of the Rings (and its numerous appendices). A great deal of background information fleshing out both The Hobbit and the period between it and The Lord of the Rings appears in the book Unfinished Tales and could be used to build a more comprehensive storyline, but Jackson does not have the rights to this book (or The Silmarillion or any of other post-LotR Middle-earth volume) and Christopher Tolkien has made it clear he will not sell the rights to them at any price. This would seem to somewhat limit the material that Jackson can draw upon for a potential third movie.

 

Åyess, dette er en fantastisk plan.

 

No suggested subtitles for it have appeared (expect fan suggestions such as 'The Search for Plot' and 'There and Back Again and Back Again as Long as They Keep Paying'
Lenke til kommentar

Silmarillion egner seg best som TV-serie. Det vile ikke kommet noe godt ut av å skvise den boka inn i 2-3 filmer. Eventuelt kunne man plukket ut enkeltfortellinger og laget episoder rundt dem, som historiene om Turin eller Beren og Luthien.

 

Hobbiten derimot egner seg perfekt for en 3-timers spillefilm. Forstår egentlig ikke hvorfor Jackson behøver to filmer, med mindre de skal være korte.

Lenke til kommentar

Tror ikke PJ har noen interesse av å melke her, han ville jo originalt sett ikke regissere Hobbiten en gang?

 

Det er mer enn nok content i Hobbiten til å lage 3 filmer av. Hvis Hobbiten hadde blitt skrevet i samme "stil" som Ringenes Herre hadde den nok vært like lang. Hvis en faktisk ser på alt som skjer i den (+ det Gandalf holder på med i mellomtiden, som beskrives andre plasser) så er det vanvittig mye innhold. :)

Endret av OKMarius
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg tror å håper at avgjørelsen med å klippe Hobbiten i 3 filmer er PJ sin idé. Han er veldig god til å lage for lange filmer, og han har såpass stor respekt etter Ringenes Herre at han lar seg ikke styre av produsenter med dollartegn i øynene. Så lenge vi ikke får for korte filmer, men minst 2,5 timer per film, så er jeg meget fornøyd med å tilbringe mer tid i Midgard og kose meg med mer musikk av Howard Shore.

 

Lurer på om vi fortsatt får en extended cut, eller om det som egentlig skulle kuttes fra kinoversjonen nå blir med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ble dessverre skuffet over traileren.

 

Ikke av det den viste. Det var fantastiske bilder. Mange karakterer jeg har lengtet etter (Elrond og Gollum bl.a.) og imponerende spesialeffekter.

 

Mitt hovedproblem lå i musikken. Var dette var temp-musikk for trailere, eller?

Tar jeg ikke feil så komponerte Howard Shore "Misty Mountains"-stykket for forrige trailer. Dette var veldig bra.

 

For i begynnelsen av denne traileren hørtes det veldig Patrick Doyle, og gav ingen Middle Earth-stemning til bildet.

Deretter gav musikken meg Danny Elfman-assosiasjoner i scenene i Bag End og The Shire, og resten endte opp med noe som minner meg om overflatisk og sjelløst Zack Hemsey trailer-score eller noe som du får ved å finne en YouTube-video ved navn: "EPIC trailer score!!" av en videospillkomponist.

 

Mulig den første traileren var for oss, som har ventet på denne filmen i lang tid og har fulgt med på videobloggen. Denne traileren er for ungdommen som er nødvendig å ha for kassasalget til denne dyre produksjonen.

Men det er den første traileren jeg vil huske. Den var fabelaktig og meget magisk i mine øyne og ører.

Lenke til kommentar

 

Jeg ble dessverre skuffet over traileren.

 

Ikke av det den viste. Det var fantastiske bilder. Mange karakterer jeg har lengtet etter (Elrond og Gollum bl.a.) og imponerende spesialeffekter.

 

Mitt hovedproblem lå i musikken. Var dette var temp-musikk for trailere, eller?

Tar jeg ikke feil så komponerte Howard Shore "Misty Mountains"-stykket for forrige trailer. Dette var veldig bra.

 

For i begynnelsen av denne traileren hørtes det veldig Patrick Doyle, og gav ingen Middle Earth-stemning til bildet.

Deretter gav musikken meg Danny Elfman-assosiasjoner i scenene i Bag End og The Shire, og resten endte opp med noe som minner meg om overflatisk og sjelløst Zack Hemsey trailer-score eller noe som du får ved å finne en YouTube-video ved navn: "EPIC trailer score!!" av en videospillkomponist.

 

Mulig den første traileren var for oss, som har ventet på denne filmen i lang tid og har fulgt med på videobloggen. Denne traileren er for ungdommen som er nødvendig å ha for kassasalget til denne dyre produksjonen.

Men det er den første traileren jeg vil huske. Den var fabelaktig og meget magisk i mine øyne og ører.

 

Jeg må innrømme at jeg også ble litt skuffet...

Fikk ikke noen episk følelse.

Traileren bar et overfladisk "feel good" preg over seg. Har fryktet at Hobbiten ville falle i den fella å bli mer "barnslig" enn LotR (som boken er), men håper denne traileren er unntaket og at Hobbiten vil få en mer dyp og dyster tone (som den første traileren) i likhet med mye av LotR.

Men for all del, humor er bra det, bare man ikke får for store problemer med å ta dvergene seriøst :p

Lenke til kommentar

Jeg ble dessverre skuffet over traileren.

 

Ikke av det den viste. Det var fantastiske bilder. Mange karakterer jeg har lengtet etter (Elrond og Gollum bl.a.) og imponerende spesialeffekter.

 

Mitt hovedproblem lå i musikken. Var dette var temp-musikk for trailere, eller?

Tar jeg ikke feil så komponerte Howard Shore "Misty Mountains"-stykket for forrige trailer. Dette var veldig bra.

 

For i begynnelsen av denne traileren hørtes det veldig Patrick Doyle, og gav ingen Middle Earth-stemning til bildet.

Deretter gav musikken meg Danny Elfman-assosiasjoner i scenene i Bag End og The Shire, og resten endte opp med noe som minner meg om overflatisk og sjelløst Zack Hemsey trailer-score eller noe som du får ved å finne en YouTube-video ved navn: "EPIC trailer score!!" av en videospillkomponist.

 

Mulig den første traileren var for oss, som har ventet på denne filmen i lang tid og har fulgt med på videobloggen. Denne traileren er for ungdommen som er nødvendig å ha for kassasalget til denne dyre produksjonen.

Men det er den første traileren jeg vil huske. Den var fabelaktig og meget magisk i mine øyne og ører.

 

Jeg må innrømme at jeg også ble litt skuffet...

Fikk ikke noen episk følelse.

Traileren bar et overfladisk "feel good" preg over seg. Har fryktet at Hobbiten ville falle i den fella å bli mer "barnslig" enn LotR (som boken er), men håper denne traileren er unntaket og at Hobbiten vil få en mer dyp og dyster tone (som den første traileren) i likhet med mye av LotR.

Men for all del, humor er bra det, bare man ikke får for store problemer med å ta dvergene seriøst :p

Pippin og Merry klarte fint å gjøre LOTR mer lys enn boka er synes jeg. Og traileren virket mørk nok synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...