Gå til innhold

Sony Ericsson Xperia Arc


Anbefalte innlegg

Jeg opplevde en rar ting etter nedlasting av denne oppgraderingen på min Neo.

Alt så ut til å virke perfekt etter oppgraderingen helt til jeg reiste hjemmefra, da ville ikke mobilen koble seg opp med data (GPRS/3G). Prøvde å få tilsendt nye MMS og data-innstillinger fra Telenor, men fikk bare beskjed om at disse ikke kunne installeres siden de ikke klarte å autentisere SIM-kortet. Til slutt måtte jeg finne en butikk som kunne gi meg nytt SIM-kort, da virket data-tilkobling som før.

Riktignok var SIM-kortet mitt sikkert 10 år gammelt (Telenor lanserte vel OYO i 2001?), men det hadde fungert perfekt med alle mine mobiler inklusive Xperia X10, X10 Mini og i to måneder med Neo før nyeste oppgradering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg en SE Xperia Arc igår. Dette er da min første smarttelefon (tror også det er min første telefon som har kostet over hundrelappen) og jeg må mildt sagt innrømme at jeg er både fornøyd og forvirret på samme tid.

 

Problemet ankom når jeg bega meg ut på den store utfordringen å oppdatere android via en USB kabel. Jeg får koblet til telefonen helt greit og Sony Ericsson PC Companion finner telefonen greit sålenge den står i "Tilkoblet telefonminne" modus eller hva det nå heter. Pc companion fortalte meg at det var en update klar for telefonen(4.0.A.2.368)

 

Når jeg iverksetter oppdateringen ber programmet meg om å sette telefonen i "Mediaoverførings modus" problemet er at når telefonen står i den modusen finner ikke programmet telefonen lengere, så jeg får ikke oppdatert. Noen som har opplevd noe lignende eller vet hva problemet kan være?

 

edit: litt skriveleif osv.

Endret av Deviljoker
Lenke til kommentar

c7: Oppdateringen skal allerede være her. Prøv Over The Air oppdatering.

 

Takk for svar! Ja tenker du på den man finner om man går på innstillinger-->om mobile-->programvareoppdatering?

 

Der får jeg beskjed om at jeg har nyeste programvare tilgjengelig, men har ikke fått oppdateringen.. Eller er Over The Air oppdatering en annen måte å gjøre det på?

Lenke til kommentar

c7: Oppdateringen skal allerede være her. Prøv Over The Air oppdatering.

 

Takk for svar! Ja tenker du på den man finner om man går på innstillinger-->om mobile-->programvareoppdatering?

 

Der får jeg beskjed om at jeg har nyeste programvare tilgjengelig, men har ikke fått oppdateringen.. Eller er Over The Air oppdatering en annen måte å gjøre det på?

Lenke til kommentar

Noen så vet når oppdateringen kommer via nett rett på mobilen? Det går vel ikke å bruke disse PC companion programmene på Mac?

 

Dersom du har en operatørmodifisert telefon kan slike oppgraderinger bli noen uker forsinket.

 

Et annet alternativ er å ta med seg data/ladekabelen og besøke noen som har PC. Selv brukte jeg programmet Update Service lastet ned fra SE.

Lenke til kommentar

Selv brukte jeg programmet Update Service lastet ned fra SE.

 

Oppdaterte min Arc for noen uker siden med Update Service (Pro) fra SE (SEUS).

Pc Companion sliter jeg stort sett med ved oppdateringer mens SEUS alltid ser ut til å virke, så forsøk å laste ned SEUS...

 

Min Arc er med Telenor-profil.

Lenke til kommentar

Oppdaterte til 2.3.3 men så mistet jeg muligheten til å bruke 3g. Så ingen internett. Har satt på data, men framdeles ikkeno H bokstav oppe ved signal braren som har to piler på siden av seg. Hvordan får jeg tfen min til å koble seg til internett over mobilnettet?

Funka som bare det før den siste oppdateringen.

 

Grrr.

Lenke til kommentar

Oppdaterte til 2.3.3 men så mistet jeg muligheten til å bruke 3g. Så ingen internett. Har satt på data, men framdeles ikkeno H bokstav oppe ved signal braren som har to piler på siden av seg. Hvordan får jeg tfen min til å koble seg til internett over mobilnettet?

Funka som bare det før den siste oppdateringen.

 

Grrr.

 

Hehe, ser den. No sweat!

Det som har skjedd er at mobilens innstillinger for mms/internett har blitt slettet under oppdateringen. Det samme skjedde for meg. Du må bare bestille nye fra mobiloperatøren din, eventuelt legge inn innstillingene manuelt hvis du vet hva de er.

Jeg ble veldig frustrert da det skjedde, fordi da jeg bestilte nye innstillinger fra Tele2 så mottok jeg jo disse, men etter at jeg hadde lagret dem så forsvant de bare, så da var jeg like langt. Så jeg måtte legge de inn manuelt, først DA fungerte alt som det skulle :w00t:

Men nå er Arc`n konge igjen :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har et spm når det gjelder denne tlf.

Jeg hadde en Samsung Galaxy i9000. Den første ;)

Og var egentlig veldig fornøyd med den,helt til jeg oppgraderte den.

Den bare hang seg,og jeg måtte ut med batteriet HVER gang,fordi den låste seg totalt.

 

Så jeg endte nå opp med å kjøpe Sony Xperia Arc.

 

Det jeg lurer på er..

Går det an å "fjern" disse sidene ? Hvor man kan legge snarveier åsånn?

Jeg er LITT kresen,og jeg syns det ser ubeskrivelig teit ut,og det irriterer meg grenseløst at bakgrunnsbilde blir "dratt"og at man må flytte seg "bortover" for å kunne se bilde :thumbdown:

 

På Galaxyen gikk dette fint an,men jeg har ikke sjangs å finne ut av det på Arc'en ;)

Lenke til kommentar

Oppdaterte til 2.3.3 men så mistet jeg muligheten til å bruke 3g. Så ingen internett. Har satt på data, men framdeles ikkeno H bokstav oppe ved signal braren som har to piler på siden av seg. Hvordan får jeg tfen min til å koble seg til internett over mobilnettet?

Funka som bare det før den siste oppdateringen.

 

Grrr.

 

Hehe, ser den. No sweat!

Det som har skjedd er at mobilens innstillinger for mms/internett har blitt slettet under oppdateringen. Det samme skjedde for meg. Du må bare bestille nye fra mobiloperatøren din, eventuelt legge inn innstillingene manuelt hvis du vet hva de er.

Jeg ble veldig frustrert da det skjedde, fordi da jeg bestilte nye innstillinger fra Tele2 så mottok jeg jo disse, men etter at jeg hadde lagret dem så forsvant de bare, så da var jeg like langt. Så jeg måtte legge de inn manuelt, først DA fungerte alt som det skulle :w00t:

Men nå er Arc`n konge igjen :thumbup:

 

Jeg opplevde samme problem etter oppdatering av Neo. Fikk så tilsendt nye innstillinger fra Telenor, men telefonen nektet å installere dem. Løsningen ble å få meg et nytt SIM-kort (mitt var 10 år gammelt), da virket alt igjen uten at jeg måtte gjøre noe.

Lenke til kommentar

...DYTTE :whistle:

 

Ingen som vet ? :blush:

 

 

Forstår ikke spørsmålet helt?

Vil du fjerne flere av hjemmeskjermene/homescreens?

I så fall har jeg ingen tips.

Personlig vil jeg ha flere.

 

Det er jo her du legger inn iconer for programmer og apps. Wiggets mm.

Personlig har jeg en homescreen for media. ALtså video apps, widgets o.l.

En annen er for alt med internet. Snarveier til mye brukte sider, facebook app, gulesider, innstillinger for wifi mm.

En annen for vær. En annen side for instillinger. En for foto apps og videokamera.

 

Osv osv.

 

Hver homescreen bygger du opp f.eks etter tema for apps. Da får du bra system over alle programmene du bruker. For meg er 5 homescreen for lite.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var Android 2.3.4 akkurat installert :)

Ligger tilgjengelig på Update Service Pro for de som har det tilgjengelig. Vet ikke hvordan det er med PCC eller vanlig Update Service.

Min telefon var låst mot Telenor når jeg kjøpte den og det var ikke noen problemer her.

 

Nå er det å sjekke hva som er endret og forbedringer, har lest at flere opplever bedre batteritid.

 

:)

Lenke til kommentar

Da var Android 2.3.4 akkurat installert :)

Ligger tilgjengelig på Update Service Pro for de som har det tilgjengelig. Vet ikke hvordan det er med PCC eller vanlig Update Service.

Min telefon var låst mot Telenor når jeg kjøpte den og det var ikke noen problemer her.

 

Nå er det å sjekke hva som er endret og forbedringer, har lest at flere opplever bedre batteritid.

 

:)

 

Oppdaterte min NEo i går med vanlig Update Service.

Hadde tatt backup, men det var ikke nødvendig da alt ble beholdt.

Nyheter er 3D panorama-bilder, vanlige panoramabilder, Goggle Chat med video, Swipe-tastatur, acreen capture, Facebook-oppdateringer.

 

Forøvrig hadde jeg på forhånd doblet batteritiden til 3-4 dager ved å installere Llama, kanskje den varer enda lengre nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...