Gå til innhold

Sony Ericsson Xperia Arc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sprekker i telefonen.

Er det flere enn meg som har fått sprekker i plasten på framsiden av telefonen?

Sjekket med en kamerat, og han hadde sprekk på samme plass.

 

Sprekk nr1: Lengst opp. Til venstre for høytaler, ovenfor lyssensor eller annen sensor (svart).

Sprekk nr2: Lengst ned. Nedenfor menyknappen.

Sprekk nr3: Lengst ned. Nedenfor menyknappen. Nesten nedenfor mellom home og meny tast.

 

Både min og min kamerats telefon er sort/blå.

Hans sambo har sølvfarget uten sprekker.

 

Hmmmm.

 

Ellers kan jeg melde om særdeles mye bedre stanby batteritider etter oppgraderingen på Android til 2.3.3

Fra å ha irriterende kort batteritid, til nå å funke selv om jeg ikke lader en natt. Bruker fortsatt en del strøm under spilling, men dette er det fint lite å gjøre med da prosessoren trenger sitt.

 

Jepp, sprekk fra lyssensor og oppover på min Arc også.

Lenke til kommentar

Noen som sliter med at telefonen skrur seg av og på i tide og utide?

Hvis jeg f.eks mister den ut av lomma mens jeg sitter i bilen, og den ramler de 10-15cm fra setet og ned på gulvet slår den seg av, og mange ganger når den ligger på bordet slår den seg av og på helt uten videre, og jeg merker selvsagt ikke noe før jeg må trykke pin-koden når jeg skal bruke den igjen - noe som gjør den upraktisk som telefon...

Lenke til kommentar

Da var telefonen min levert til rep etter under 1 månedsbruk, det som var feil var følgende:

 

Hjemknapp fungerer ikke

Kameraknapp fungerer ikke

Kameraapp fryser og må restarte telefon for å få den til å fungere igjen

Får ikke mottat sms eller sendt sms

Får ikke ringt eller mottat samtaler

Skjermlåsen fungerer ikke, selvom jeg har kode.

Oppdatering til Android 2.3.3 fungerte verken via SEUS eller oppdatering via telefon.

 

Lista var så lang at han bak disken ikke fikk nevnt alle feilene engang!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det flere enn meg som opplever at telefonenen skrur seg av i blandt, og hvis dere har synket telefonen opp mot mail, så dreper det både batterikapasitet og datatrafikk? Jeg har satt den slik at den synker hvert 30. minutt, og klarte å gå fra 100% batteri til 0 % på rundt 4 timer.

Den klarte også å bruke fra 550 MB Data til 910 MB Data på 1 dag. Hvordan er dette mulig? Har heller ikke mottat noen mail i denne perioden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har kjøpt ARC i dag.. men lurte på ett par ting.. er min første smarttelefon.. så hvordan er det med første gangs lading? lade til den er full eller burde man la den ligge litt lengre etter at den er full også??

også når man kjøper de nå er det nyeste android på de eller må man oppdatere sjøl til det nyeste??

Lenke til kommentar

Jeg har en Xperia Neo, men spør i denne tråden siden denne virker litt mer aktiv. Hver gang jeg får sms, popper det opp en boks med avsender og nesten hele meldingen på min home screen. Hvor kan jeg fjerne denne? Føler jeg har lett overalt, men det må vel finnes et sted det går an å deaktivere denne funksjonen? Jeg ønsker kun å ha meldingssymbolet oppe i høyre hjørne.

Lenke til kommentar

Sjekket telefonen til madammen nå, og den var sprukket.

Har ikke tenkt å si noe til henne ennå da :)

 

Er nok like greit ;)

 

Tror ikke det påvirker dekselet noe. Min har sprukket over og under lyssensoren, pluss rett til venstre for tilbakeknappen. kjennes ut som dekselet sitter like godt fast. Så håper det kun er kosmetisk. Men likevel utrolig surt når en har brukt såpass mye på en mobil...

Lenke til kommentar

Heisann

 

Kjøpte min Arc i helga og er meget fornøyd bortsett fra en ting...... Den sliter med WIFI koblingen..... etter litt googling ser jeg at jeg ikke er den eneste som har det problemet.

Vet noen her om det er kommet en løsning på dette problemet? Mange på andre forum har klaget til SE, men får bare til svar at det er et router problem og ikke telefonen...

Suger å betale nesten 5 laken for å ikke kunne bruke WIFI som jeg er nesten avhengig av.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Batteri kapasiteten bedra seg voldsomt etter ei oppdatering ei stund tilbake. Min varte knapt 24 timer når jeg kjøpte den omtrent med en gang den ble tilgjengelig, men nå kan den gå mange dager uten problem. Har ingen sprekker enda, men den har gått i bakken flere ganger og slått av deler av plasten i hjørner. Ser ut som det er metall under plasten i hjørnene for å beskytte den litt :-) Har også klart å få ett par små riper i skjermen. Meget fornøyd enda.

Lenke til kommentar

FÅr en ny i morgen etter de berømte sprekkene i plasten.

Undrer hvor lang tid det tar før den nye sprekker også.

 

Idioter.

 

Fikk tilbake telefon i dag. Byttet ut rammen. Ikke ny telefon. Men virker som at de har byttet display også. Men ikke blank ramme og batteri og lokk.

 

MEN. De påstår seg å ha oppdatert den til siste software. Nå har jeg 2.3.3. Idioter. Jeg hadde jo 2.3.4 før.

Og i samme sleng har de SLETTET ALT PÅ TELEFONEN. Er så forbanna.

Hadde jeg fått ny telefon så hadde jeg fattet det. Men nå har de nedgradert den, slettet alle kontakter, instillinger, programmer og .... ja alt.

 

Kommer til å kreve kompensasjon. Hadde man levert inn en PC for å fikse sprekker i plasten, da sletter man ikke innholdet på PC. Så hvorfor gjøre det på en smart telefon? Fatter de ikke hvorfor man kjøper en smart telefon??? Ååååååååårh.

 

PS. Bor i SVerige, og den er reparert hos Telia i Sverige.

Lenke til kommentar

2.3.4 er ikke sluppet offisiellt for Arcen, så hvis du hadde 2.3.4 rom på telefonen, hvis noen har klart å mekke sammen et ROM så kan du ikke klage på det. Du har fått installert det nyeste offisielle som er sluppet. At ikke SE installerer et custom rom på telefonen er vel ingen bombe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...