Jump to content

T2000

Medlemmer
  • Content Count

    120
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Ikke ennå, men ender nok med det hvis jeg ikke finner en annen løsning.
  2. Takk for den, men den gjelder kun Play Protect som skal beskytte mobilen. Som Google skriver om denne: "part malware scanner, part Find My Phone, and part Safe Browsing" Min utfordring er Play Protect-sertifisering - Enheten er ikke sertifisert. Dette er informasjon man finner i Play Store under innstillinger og nederst under info.
  3. Etter å ha hatt min S9+ siden i fjor sommer fant jeg tidligere i dag ut at det var på tide å installere Netflix siden jeg skal reise bort største delen av første halvår 2020. Stor var overraskelsen om at jeg ikke fant Netflix i Play Store, kun en VR utgave. Gikk inn i listen over "Mine apper og spill", finner Netflix på listen og trykker meg inn for å forsøke installere. Nei! Det gikk nok ikke. Finner ut at min S9+ mangler Play Protect-sertifisering og må si jeg ikke helt klarer se hvorfor. Står "Enheten er ikke sertifisert". Play Store virker og andre apper hvor man antar det stilles krav til sikkerhet, som f.eks. ting som har med bank, førerkort og ID mm. er ikke noe problem. Alt av oppdateringer av apper installert via Play Store skjer også automatisk. Netflix har jeg nå fått til å kjøre via en apk til en eldre versjon jeg lastet ned. Å oppdatere Netflix går ikke. Da kommer feilmelding igjen. Mobilen min har ikke vært rootet og kjører siste oppdatering som jeg fikk for noen dager siden. Android sikkerhetsnivå 1. november 2019. Etter noen Google-søk har jeg forsøkt slette cache og filer tilhørende Play Store, samt deaktivert og aktivert. Fortsatt ikke noen endringer i Play Protect-sertifisering. Ønsker helst at ting skal være i orden slik at det ikke senere skaper problemer for eventuelle andre apper. Noen som har vært borti noen lignende og kan ha noen løsning på dette?
  4. Snakket med min bror som er bilmekaniker. De hadde diskutert dette på jobb i dag og alle takket muligheten med å ha førerkortet på mobil veldig velkommen. Som bilmekaniker er det ofte at de må ut for testkjøring av biler og som min bror sa: "førerkort blir gjerne liggende i privatbil eller lommebok, mens mobilen er noe de alltid har med seg", så som i deres jobb ser de masse fordeler. Med kjøring av opp til et titalls biler daglig ser jeg godt deres syn på dette som positivt.
  5. Mobilene får trekk for "Du blir ikke helt kvitt Bixby". Dette blir det slutt på. Flere nettsteder meldte den 20. at Samsung vil via en oppdatering la brukerne bestemme hva som skal skje når man trykker på Bixby-knappen. Her fra Samsung Newsroom: "5 Bixby Key Customization is compatible with the Galaxy S10, and will be available via a software update on previously released Bixby-enabled flagship smartphones running Android Pie OS." https://news.samsung.com/global/in-depth-look-4-more-powerful-more-personal-bixby-on-the-galaxy-s10
  6. Ser Twitter har blitt oppdatert hos meg også i løpet av dagen og alt virker som det skal. Er fornøyd nå.
  7. Opplever akkurat det samme på min S9+ Har forsøkt å slette cache og brukerdata uten hell, deretter avinstallert og installert på ny. Foruten Twitter opplever jeg ingen andre problemer og det ser veldig bra ut.
  8. Fikk god hjelp via Homenet sin support på Facebook. Anbefaler kontakt via Facebook, har kun gode erfaringer der. Modemet står nå til bridge og hastighet ser også greit ut så får vi se om ikke Homenet leverer som de skal fremover
  9. Mottok mitt Zhone 6718-W1 multimodem rett før helgen, fikk koblet opp dette sent i går kveld. For meg var dette et modem som jeg ikke kunne bruke: Kundene har ikke admin-tilgang på dette, kun en "user" med begrenset funksjonalitet. Modemet kommer satt opp for kun å motta ip-adresser fra Homenet, ikke noe muligheter til å gå inn å sette det til Bridge eller Statisk IP. Bridge eller statisk har jeg behov for, har fast IP fra gammelt av. Support kunne ikke hjelpe med å sette Bridge eller Statisk. Modemet bruker lang tid på å synke mot sentralen, nå linker jeg opp på 40000/7500, men får dessverre ikke kjørt trafikk da jeg ikke får satt inn IP uten å være admin som jeg ikke har rettigheter til. Web-interface virker gammeldags, og når man er vant med moderne routere så ser man at det er begrenset funksjonalitet. Får håpe jeg får en løsning snart slik at jeg får satt IP snart slik at jeg også får trafikk over modemet og får oppleve VDSL i praksis. I skrivende stund er mitt gamle ADSL-modem på plass...
  10. Hvor lang tid gikk det fra du mottok objektivet til feilen oppstod og det ble returnert? De fleste leverandører opererer med DOA-tider på 7-14 dager. Er feilen oppstått og reklamert på innen den tid vil de normalt erstatte varen med ny umiddelbart. I følge Forbrukerkjøpsloven: § 30: "Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren." Her vil det jo bli en tolkning om hva som er rimelig tid, når det gjelder en pc er praksis 6 uker, en mobiltelefon 4 uker. På de fleste produkter vil man ha krav på et låneprodukt hvis tiden går over en uke. En mnd er hvertfall for lang tid, og etter loven er det butikkens ansvar at lovteksten etterfølges. At leverandøren er sen er ikke noe kunden skal være nødt til å lide for. Praksis er dog slik at det ofte er kunden som blir den skadelidte.
  11. Har akkurat samme problem med Twitter, når det skjer må jeg inn i Innstillinger -> Programstyring -> Twitter og velger å tvinge avslutning for å stoppe fuglen fra å irritere meg... Etter en tvungen avslutning får jeg oftest til å sende en tweet igjen...
  12. Sjekker du dette på mobilen? Eller har du forsøkt å koble til å oppdatere via PC Companion eller SEUS? Oppdateringen til ICS krever oppdatering via disse og mobilen vil si at du har siste versjon, mens programvaren på pc vil finne nyeste.
  13. Fikk melding om ny programvare til min telefon her i kveld og satt i gang oppdatering, min ble oppdatert til 4.0.4, ikke Jelly Bean... Jelly Bean er 4.1 Hvilket versjonsnummer står det på din Arc?
  14. Fikk også den etterlengtede oppdateringen til Arc'n i går. Er ute på reise så jeg har ikke fått testet så mye da jeg bruker annen mobil med utenlands sim for å slippe gigantregninger... Rent umiddelbart virker responsen i Arc'n mye bedre, både når det gjelder skjerm og applikasjoner. Ved oppdatering ble alle personlige data, innstillinger og programmer tatt vare på, veldig bra Sony Har foreløpig ikke opplevd noen kompabilitetsproblemer med det som var installert fra før og ICS, i tillegg frigjorde ICS mye minne i telefonen, fikk daglige advarsler om at det var for lite plass igjen på Arc'n til å gjøre omtrent noe som helst og fikk heller ikke oppdatert mange applikasjoner. Skal bli interessant å se fremover hvordan Arc'n oppfører seg med ICS, men får ikke brukt den skikkelig før jeg er hjemme i Norge om litt over en mnd...
  15. Nå er det vel bare å begynne glede seg etter det som står i denne tråden datert sist fredag: http://blogs.sonymobile.com/products/2012/05/25/update-on-ice-cream-sandwich-rollout-for-xperia-smartphones/ Er jo blitt mandag nå og vil sjekke jevnlig for å se status på når oppdatering slippes.
×
×
  • Create New...