Gå til innhold

Sony Ericsson Xperia Arc


Anbefalte innlegg

Jeg opplever relativt lite problemer med Arc synes jeg, et par ting som hikker litt av og til som sannsynligvis blir fiksa i en oppdatering. Jeg har også hatt noen småproblemer nå og da, bla litt problemer når det er dårlig dekning enten med 3G eller WLAN. Det virker som det er normen med smarttelefoner nå at de enten har mangler eller bugs som etterhvert fikses. Men svaret blir etter min menig, ja du bør kunne kjøpe Arc og ikke oppleve de fleste av problemene som beskrives her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med så komplisert SW og HW som smarttelefonene har i dag, så er det uvanlig at ikke en relativt ny telefon krangler litt. I det store og hele opplever jeg at Arc'en er noe av det beste, mtp smartphoner, jeg har gjort av kjøp opp i mot at den fortsatt kjører lanserings fastvaren. Har snakket med en britisk kamerat som installerte den nye oppdateringen for to dager siden og mange av småfeilene synes å være rettet samt at batteritiden er blitt bedre.

 

Med enda en oppdatering tror jeg ting vil bli enda bedre om ikke nærmest perfekt.

 

Så du vil nok trygt kunne kjøpe deg denne telefonen. Dessuten ser det ut til at SE har snudd helt i forhold til sin dårlige cv hva angår oppdateringer. At en såpass oppdatering kommer så raskt etter lanseringen er ikke dårlig. Akkurat nå ser det ut til at f.eks Nokia driter på draget igjen. Har en E7 som fungerer bra, men ting tar tid hos Nokia.

Lenke til kommentar

Har alle sett et behov for å endre launcher? Det jeg likte med Sense var at alt fungerte rimelig bra rett ut av esken. Er ikke keen på å nerde meg fram til et bra oppsett lenger slik jeg gjorde før. :) Er bare usikker om jeg går for Arc eller Neo, henger mest på sistnevnte.

Lenke til kommentar

Da har jeg oppdatert min Arc. Oppdateringen var tilgjengelig med både PC companion og SEUS, ikke via OTA.

 

Oppdateringen gikk som smurt.

 

For de som måtte lure så bruker telefonen fra ca 4-5 min på første boot. Dette er helt normalt. Etter dette booter den mye raskere enn det den gjorde på 2.3.2!

Endret av Fender77
Lenke til kommentar

Da var man endelig ferdig på jobb slik at også min Arc nå er oppdatert. Oppdaterte via SEUS og det var ikke noen problemer.

Den umiddelbare reaksjonen etter oppdateringen er at mobilen er mye mere responsiv på touch´n og at den er raskere. Skal bli interessant å se hvordan strømforbruket er, tilbakemeldinger på div forum lover bedre batteritid.

 

:)

Lenke til kommentar

mitt trådløse nett har slutta å fungere... har ikke kommet på nett med telefonen på tre dager... what to do???? tips? flere som har noe slikt???

 

 

Prøv å oppdater mobilen, har hørt at wifi har blitt forbredet endel. Selv så drev min å hoppe ut av nett hele tiden, ser ut som den ikke gjør det mere etter oppdateringen.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Hmm.. må jeg som Mac bruker vente til at oppdateringen kommer i notifaction baren på telefonen eller er det noe sted jeg kan laste den ned direkte på telefonen.. uten å gå via PC? Mulig jeg er ei kløne nå, men jeg sikler etter oppdateringa :dribble: Forøvrig litt rart SE ikke har program vare til Mac Os. De regner vel med at alle med en mac er fanboys.. :blush:

Lenke til kommentar

mitt trådløse nett har slutta å fungere... har ikke kommet på nett med telefonen på tre dager... what to do???? tips? flere som har noe slikt???

 

 

Prøv å oppdater mobilen, har hørt at wifi har blitt forbredet endel. Selv så drev min å hoppe ut av nett hele tiden, ser ut som den ikke gjør det mere etter oppdateringen.

 

 

har gjort det... men det er like umulig nå som før oppdateringen...

Lenke til kommentar

Ja anbefaler SEUS (Sony Ericsson aupdate service). Klart bedre valg en PC companion.

 

Om oppdateringen blir tilgjengelig via OTA får våre telefoner er vanskelig å si, godt mulig, og godt mulig ikke. Har du muligheten til å låne en pc av noen?

 

Jeg hadde et problem med at arcen min ikke fant routeren min. Viste seg å være at routeren var satt til å kjøre på båndbredde 20mhz-40 mhz auto. Satte denne til stock 20mhz og da fant arcen routeren med en gang. Uansett, forsøk å restarte routeren. I mellomtiden sletter du aksesspunktet. Prøv å koble til på nytt. Hvis ikke forsøker du å resette routeren.

Lenke til kommentar

mitt trådløse nett har slutta å fungere... har ikke kommet på nett med telefonen på tre dager... what to do???? tips? flere som har noe slikt???

 

Som nevnt ser dette ut til å ha blitt forbedret i oppdateringen. Ellers finnes det alternativer i 3d parts apps som kan hjelpe deg, opplevde å ha bruk for en slik i ag, etter oppdateringen, riktig nok på et nett jeg ikke bruker til vanlig.

 

Ellers virker oppdateringen fin, telefonen virker generell forbedring på flere områder.

Lenke til kommentar

mitt trådløse nett har slutta å fungere... har ikke kommet på nett med telefonen på tre dager... what to do???? tips? flere som har noe slikt???

 

Som nevnt ser dette ut til å ha blitt forbedret i oppdateringen. Ellers finnes det alternativer i 3d parts apps som kan hjelpe deg, opplevde å ha bruk for en slik i ag, etter oppdateringen, riktig nok på et nett jeg ikke bruker til vanlig.

 

Ellers virker oppdateringen fin, telefonen virker generell forbedring på flere områder.

 

hva anbefaler du da? jeg er som sagt nube på android og trenger egentlig hjelp til det meste... :p

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Arc før helgen, og er sånn passe fornøyd egentlig.

Kommer fra desire, og ting er litt annerledes på den. Det går seg nok til etterhvert, men en ting som irriterer er telefonfunksjonen. På alletelefoner jeg har hatt de siste årene, har jeg bare kunnet taste inn de første nr eller bokstaver i navnet og fått opp alle kontakter som passer, men ikke på denne. Er det en innstilling eller noe som kan løse dette?

Endret av Eriond
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...