Gå til innhold

Hva slags mat nekter du å spise?


uranus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiser det meste, men holder meg unna sterk mat siden det ødelegger smaken.

 

Ting jeg ikke spiser:

- Sopp

- Sauehode (Smalahovu?)

- Reker, krabbe, blåskjell og slike ting

- Makrell i tomat

 

Ting jeg ikke vet om andre som spiser:

- Pastarør med peppersaus + stekt kylling

- Nudler, skinke og grønnsaker

Endret av viranth
Lenke til kommentar

Sopp, brokkoli (og asparges og liknende), lever, rogn, erter og oster med "sterkere" smak (f.eks. Brie).

 

Apropos ost: Skulle en gang kjøpe meg noe godt å spise i friminuttet på skolen, og kom over sånn cottage cheese med syltetøy (i sånn duo-aktig pakkning)... ÆÆÆSJ! Smakte råttent og grusomt! Det så ut som noe riskrem som hadde ligget ute i 5 år eller noe sånt (en i klassen min så ikke at det var cottage cheese, og sa: "Ka faen?! Du må jo gå å bytte det der! Æsj!") :yucky:

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Denne tråden bør gjenopptas!

 

:-)

 

Mye god underhldning her.

 

Jeg spiser alt jeg har fått servert så langt i livet. Jeg er slettes ikke noen stor tilhenger av lutefisk, men siden det er tradisjon i familien å spise dette i jula, så spiser jeg pliktskyldigst en porsjon hver jul. Jeg dør ikke, men har det rimelig kjipt i en liten time der jeg slurper i meg en halv torsk i geleformat... :p

 

Ellers så slet jeg litt for en stund siden når jeg skulle smake på Stilton-ost. Fikk fakta faen brekninger av lukta. :( Men jeg fikk det i meg og klarte å svelge...

 

Lenge leve Extra med eucalyptussmak!

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Skjell (unntatt kamskjell)

Krabbe

Hummer

Reker

Sjøpølse (urk)

Surkål

Pølser (Lager det en gang i måneden til Indoor fotballen blir kvalm bare jeg lukter det)

Lenke til kommentar

Vel, synes selv jeg ikke er så altfor kresen når det gjelder mat, men enkelte ting takler jeg ikke...

 

- Jeg liker fisk generelt (foretrekker stekt/grillet eller som grateng), men takler ikke annen sjømat (krabbe, hummer, reker, østers o.l)

- Ananas (spesielt tvilsom til folk som legger det på pizza, kan ikke se for meg en verre kombinasjon...)

- Suppe, jeg kaller det ikke en gang for mat. Vanskelig å få i seg og blir ikke mett av det.

- Det meste som begynner på Blod, heldigvis har ikke familien min ellers så mye til overs for sånne retter.

- Har helt glemt navnet nå, men sånn gryte med kål og lammekoteletter som kokes... Får frysninger bare av lukta.

 

 

Er vel egentlig det meste jeg kommer på nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...