Gå til innhold

Petter Northug - Konge eller knekt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er veldig morsomt med kommentarene og showet Northug skaper, men det var ganske latterlig å stoppe foran mållinja idag. Det virket bare som han var bitter for at han dreit seg ut et par ganger i dette mesterskapet.

To gull og to sølv på fire løp, på hvilken måte har han dritet seg ut?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Synes det er veldig morsomt med kommentarene og showet Northug skaper, men det var ganske latterlig å stoppe foran mållinja idag. Det virket bare som han var bitter for at han dreit seg ut et par ganger i dette mesterskapet.

To gull og to sølv på fire løp, på hvilken måte har han dritet seg ut?

Han dreit seg ut i "Hellnerbakken" 2 ganger. Og det er tydelig at han er svært lite fornøyd med det (han har til og med sagt det selv).

Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/video/sure_svenske_kommentatorer_blir_bare_dobbeltseier/B4DA2827A435F66F/emne/fokus%20Northug/

 

Haha, han sier at Hellner feier på en ski så han må ha lov til det.

 

Men uten tvil, den beste kommentaren.

Hvis svenskene blir sur er det jo dobbelt seier.

 

I tried to do a Dæhlie, -a 360, but I didn't have enough time, so it was just a 90.. So that I'm a little disappointed over, but maybe next time we will do a 360, or a 720, or 1080

 

:D

 

Looove eeet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Svenskene oppførte seg slik etter spriten. Døpte en bakke etc. nå har ikke Northug parkert Hellner bare 1 gang, han har gjort det 2 ganger.

Så synes de får tilbake og jeg må si jeg digger Petter når han gjør slik. Fult fortjent.

Som de sa, så gjorde Dæhli det og Petter har et nivå som gir han lov til å gjøre det!

 

Enig i det du sier. Etter sprinten var svenskene i fyr og flamme, døpte om en bakke til Hellnerbakken og begynte å kalle Northug for Nollthug osv. Elsker at Northug gjør det slik han gjør det, fantastisk!

 

Men å dra sammenligningen med Dæhlie blir ikke helt lik, da han aldri gjorde det så close til konkurrentene. Han gjorde det jo når motstanderne var langt unna. Hadde Northug leda med 30-40sek i dag tror jeg folk ville gitt blaffen i om han så tok salto over mållinja (bør blir den nye, imo).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en tynn grense mellom morsom-arrogant og Zlatan-arrogant, og i dag endte Petter opp på feil side. Han prøver litt for hardt å leve opp til myten han har skapt rundt seg selv, og kommentarer som "Carl Gustav, can you hear me?" var direkte flaut å se på. Men men, han får oppmerksomhet og sponsorpenger, så det er nok helt bevisst.

 

Sammenligningen med Dæhlie er også litt smålig. Alle vet at Northug stoppet for å håne/leke med Hellner, og det kan ikke sammenlignes med at Dæhlie tok en piruett over mål når han ledet med 40sek.

Endret av bögfisk
  • Liker 4
Lenke til kommentar

At Northug tar en spansk en på mållinja må jo være lov, i tillegg til å være stolt over prestasjonen. Å vinne på hjemmebane mot "söta bror" kan ikke være annet enn en deilig følelse. Northug har sin stil, og mange syns det er kult at han har en utradisjonell tilnærming til skisporten.

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at Northug er en god skiløper, og med prestasjoner som gjør det gøy å være norsk under arrangementer som Ski-VM.

 

Jeg synes imidlertid at det han gjorde i dag var smakløst, og noe en skiløper med ferdigheter som hans burde holde seg for god til. Det er helt greit at man viser glede og engasjement når man vinner eller gjør det bra, men det Northug gjorde var i mine øyne bare arroganse, noe som også gjenspeiles av måten han oppfører seg og uttaler seg i etterkant. Når noen med norsk flagg "på brystet" gjør slikt i all offentlighet blir jeg rett og slett flau. Det er ingenting galt med å stikke seg frem litt og "showe", men da må det i mine øyne være litt mer klasse over det enn å hysje på publikum og skrense over målstreken. Da Bjørgen gikk parade med det norske flagget på sisteetappen i damestafetten, f.eks., var en mye mer elegant og fin måte å gjøre det på.

 

Synes for øvrig at måten svenskene reagerte på nesten var verre enn det Northug gjorde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Interessen for kvinnestaffetten er etter min mening ikke sammenlignbar med det rivaleriet og engasjement som det er for herrene. Herrelandslaget har vært kritisert i hele år for å være for dårlige, Northug har blitt kritisert for å ikke være i samme form - han ble kalt Nollthug etter sprinten, bakken kalte de så fint for "Hellner bakken" osv osv.

Det at han shower når han regelrett gruser verdenseliten på siste etappe foran et fullstappa kollen i VM på hjemmebane ser jeg på som "normalt", og jeg vil tro at Hellner hadde gjort noe lignende hadde det vært i Falun og han hadde utklasset alle. Nei, det er måten han avslutter på og alt det andre som ligger bak den litt vel arrogante avslutningen mener nå jeg. Hadde Northug leda med 25+ sek som Bjørgen, tror jeg ikke han hadde gjort det samme ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...