Gå til innhold

Petter Northug - Konge eller knekt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Northug er fantastisk. Er delte meninger om han, og jeg skjønner godt at svenskene blir forbanna og at mange nordmenn blir flaue over han. Men han er en helt rå skiløper, verdens beste, og at han tråkker janteloven litt i stykker og tar seg friheten til å showe litt med hvor god han er, syns jeg bare er gøy. Han er med på å øke interessen for idretten, og det må da være utelukkende positivt? Kjedelig om alle skulle være så forbanna politisk korrekte hele tida. Det skal da være litt gøy, og det er nettopp det det er med Northug. Han er konge.

Lenke til kommentar

og at han tråkker janteloven litt i stykker og tar seg friheten til å showe litt med hvor god han er, syns jeg bare er gøy.

Han bryter da ikke janteloven på noen måte. "Loven" lyder bl.a.;

 

# Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss. - Han innbiller seg ikke, han bare vet han er best.

# Du skal ikke tro at du duger til noe. - Han tror ikke, han vet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Northug er best, til tross for alle som prøver å dra han ned i dritten, står han i mot gang på gang.

Angrep kommer fra alle kanter. Esten o Sæter, Gunde Svan, you name it.

Han blir utsatt for en nær sagt internasjonal kampanje, et ensrettet kjør i negativ forstand.

 

Det vitner om enorm personlig styrke at han likevel klarer å prestere!

Lenke til kommentar

Jeg synes svenskene driter seg ut med den sutringen. De høres bare ut som noen drittunger når dem kommer med oppkast som "Han er en gris" etc.

 

Bjørn Dæhlie gikk også baklengs over målstreken så vidt jeg kan huske, og kan ikke helt erindre at dette fikk noen etterspill...?

 

Kan nok hende Northug er litt arrogant, men det synes jeg han skal få lov til å være, så lenge han vinner Gull. Han er tross alt verdens beste skiløper og da har man lov til å være litt "kjepphøy" synes jeg.

 

Forutsettningen er jo at han selv tåler samme medisin den dagen HAN taper. Som man reder ligger man, og arrogansen kan fort slå tilbake på han selv. Men jeg regner nå med at han er såpass at han takler dette.

 

Konklusjonen er at jeg synes det bare er show at han gjør som han gjør.

Lenke til kommentar

Nja, Petter har da vist at motgang er ikke det han er flinkest til. Han var jo ganske sutrete til tider når det gikk dårlig i starten av OL i fjor og når russeren slo han i oppløpet.

 

Men det visst sånn han er. Og da må man vel kanskje bare ta hele pakken.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hva mener dere om Petter Northugs oppførsel? Svenske aviser skriver om at det er usportslig, kvalmt osv.

 

 

Det jeg tenker er at Petter må få lov til å herje litt når han har så mye energi igjen etter løpet! Spesielt siden Svenske medier og Svenskene har fyrt opp et slags "Nollhug-hat". De har til å med tillat seg å døpe den ene bakken i Kollen "Hellnerbacken", da må jo Petter få vise at det på ingen måte er Hellner som bestemmer.

 

SUPERT NORTHUG!

 

 

En narr, skulle jeg ville si!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...