Gå til innhold

Petter Northug - Konge eller knekt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kva er forskjellen på når Dæhlie går baklengs over streken og Petter går sidelengs?

 

http://www.youtube.com/watch?v=BLtOI57_cTY

 

Langrenn har aldri vore så mykje i media som etter Petter havna i rampelyset, på godt og vondt. Han er den beste skiløparen Norge har hatt på mange år. Likevel presterer folk og media å henge seg opp i enkelte primadonnanykker og showinga han driv med. Det er for lite show innan vintersporten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes det er kult at han gjør litt ablegøyer i en ellers ganske streit idrettsgren. Det sier vel litt om langrenn når det blir så mye oppstyr fordi en løper hysjer til publikum og går sidelengs over målstreken. Lite rom for sprell og fanteri det gitt!

Lenke til kommentar

Zeph: Nå såg jeg ikke hele filmen, men både når han gikk baklengs og tok 360'en på hjemmebane kom han inn helt alene :) På hjemmebane gikk han sent hele oppløpet og jubla med publikum, da hadde det ikke vært noe håning/erting av motstanderne om han så tok av seg skina å gikk over streken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er klippet for de som vil oppleve dette fantastiske øyeblikket igjen og igjen og igjen!

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=fPU4PPgq-c0

 

Må si jeg lo godt og koste meg når jeg så pressekonferansen og hans svar "hvis svenske kommentatore bli sur så er det dobbelseier"

http://www.vgtv.no/#id=37957

 

 

Uansett, han er verdens beste i det han gjør. Da må han få lov til og feire på akkurat den måten han selv ønsker. Hva ville du gjort hvis du var verdens beste i noe?

 

Jeg koste meg, og stor smilte når han rykket fra de andre og koste seg over målstreken :D

Endret av kans
Lenke til kommentar

Smilet mitt var så stort at det gikk rundt når Northug gikk over mållinja!!!

 

Hva svenskene (og eventuelt andre trangsynte jantelovelskende fjols) synes DRITER jeg totalt i.

Men du ble sur når Harwey "hysjet". Hykler.

 

Petter har jo sagt at han gjorde det fordi Harvey gjorde det.

Dermed er det en vesentlig forskjell.

Harvey hysjet på kollenpublikumet. Petter hysjet på Harvey.

 

Du har kanskje ikke levd lenge nok til å forstå at det er en markant forskjell der, så da må man vel nesten tilgi deg for at du holder på slik du gjør, men det er faktisk en markant forskjell på de to tingene.

Lenke til kommentar

Når ble det umodenhet å:

a) si det man mener

b) ikke forandre mening bare fordi noen andre er uenig

 

Personlig ser jeg ikke helt det dilemmaet der. Jeg har ikke tenkt å forandre mening om noe som helst på basis av hva noen andre sier i denne diskusjonen.

 

Dersom man lever i den villfarelse at andre folk kommer til å forandre mening om noe bare fordi du sier noe annet enn de, ja da har man misforstått hele konseptet når det gjelder diskusjon i sosiale sammenhenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brukeren har vært registrert her siden 2001 da, så til tross for den umodenheten han viser - så er han nok ikke ung av alder.

 

Enten har han/hun fått kontoen av far sin eller så var han/hun maks 6 år når han/hun aktiverte kontoen på diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Her er det masse surmaga kommentarer om denne Northug og en diskusjon det stinker jantelov av. Kjenner denne eimen helt hit, hehe. Sofaslitere som kritiserer Northug, uansett hva han presterer og gjør. Northug er en fyr som setter farge på tilværelsen og lager liv. Uten denne Northug, ville skisporten vært kjedelig. Jo mere kritikk Petter Northug får fra mediene, idrettslederne og konkurrentene, desto mer blir han trigget til å lage mere liv i skisporet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...