Gå til innhold

Kamptråd: Liverpool - Man Utd


banansplitt™

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oh please, den var svak fra mannen som alene har sørget for at forumets innleggsteller gikk amok på grunn av dommerklaging. ;) Vi vil alle ha en så rettferdig og god dommer som overhodet mulig. I kampens hete sier vel ingen nei til en gratis straffe, men det er likevel synd at slike kamper avgjøres på den måten, slik den ble forrige gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen særlig tvil om hvilket lag du støtter Limbeck. Du må være den mest rød-sveiseblinde og subjektive supporteren på vår moder jord og når du går i vranglåsen, ja, da går du virkelig i vranglåsen. Lurer på hvor lenge du er utholdelig prippen om United taper på søndag jeg. Stakkars kyra!

 

I mine øyne er det et kompliment forresten, jeg setter pris på lidenskap og engasjement, uansett hvilken form den kommer i.

Lenke til kommentar

Hvis du kaller det en 50/50, kaller jeg Zhirkov-situasjonen 80/20.

 

Du mener sikkert at den 80% delen er Chelsea sin så jeg kan vel spare meg håpet. Men la gå. Du kan få mene hva du vil. Det er folk som ikke tror på utviklingsteorien også. Jeg måtte diskutere med scousere som forsvarte Gerrard etter at han taklet en liggende Naysmith etter at han har spilt fra seg ballen også. Med strake ben.

Lenke til kommentar

Det er ingen særlig tvil om hvilket lag du støtter Limbeck. Du må være den mest rød-sveiseblinde og subjektive supporteren på vår moder jord og når du går i vranglåsen, ja, da går du virkelig i vranglåsen. Lurer på hvor lenge du er utholdelig prippen om United taper på søndag jeg. Stakkars kyra!

 

I mine øyne er det et kompliment forresten, jeg setter pris på lidenskap og engasjement, uansett hvilken form den kommer i.

 

Jeg kan være trøtt, lei, rasende, kåt og lettere ruset, men dyra skal aldri lide. Det setter jeg min ære på.

 

Jeg har en følelse av at jeg graver en veldig stor grav til meg selv. Det sies jo at dommerfeil gjevner seg ut over tid og hvis Liverpool får unngjelde for balangseringen etter Chelsea tragedien så er det sikkert en og annen som vil ha et ord med meg. Men kanskje jeg kan gjøre som han Chelsea gutten som postet det bildet i Manchester United tråden da.

 

Men du har helt rett. Jeg er lojal, trossen og langsint. Det har du også fått merke.

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener ikke det, så du kan få håpet. Jeg poengterer hvor mye jeg ristet på hodet av din mening om Berbatov-situasjonen.

 

Supportere har en tendens til å forsvare sine spillere mot det aller, aller meste, og intet bedre eksempel på det enn deg, vel? Jeg tror faktisk aldri jeg har sett deg skrive noe kritiserende mot noen Man Utd-spiller, uansett hva de har gjort, noe du også har fått høre mye av dine egne. Berbatov-situasjonen er jo et godt eksempel.

Lenke til kommentar

Rooney og Anderson fikk høre det temmelig kraftig etter situasjonen som sendte oss ut av FA cupen mot Pompey. De begge gikk etter ballfører noe som ga Baros fritt spillerom i midten.

 

Hvis det er samme Berbatov situasjon du snakker om så synes jeg kritikken mest kom fra abuer. Dere mener sikkert at han filmet. Skal forøvrig ikke være uenig i det med tanke på at han sikkert kunne holdt seg på bena, men sånn har fotballen blitt. Gerrard fikk en straffe en gang uten kontakt med motspiller og det ble ment at det var riktig siden han ble hindret. Berbatov ble veldig klart hindret, det var kontakt. I følge boka er det straffe, men siden det kreves mere for å gi straffe enn frispark så blir det en 50 / 50 for meg.

 

Gi meg en situasjon du mener jeg skal kritisere da. Noe annet en Berbatov selv om du sikkert har mareritt om han enda

Lenke til kommentar

Du kan for eksempel kritisere laget ditt som ble overkjørt av Chelsea i 45 minutter. Spesielt midtbanen.

 

Jeg reagerer ikke sånn på spillemessig motstand. Overkjørt synes jeg heller ikke vi ble. Jeg lider mere med spillerene enn blir sint på dem. Mere som en far som har en sønn som ikke får til matte selv om han sitter i timevis og prøver.

 

Nå er klokka halv 12. Jeg må legge meg. Dere får bygge en borg av argumenter for at Manchester United er en kreftsvulst i fotballen så får jeg se på det i morgen

Lenke til kommentar

Etter det som har skjedd siste 2-3 årene mot akkurat Chelsea... ingenting feil å rette all kritikk mot dommeren (spesielt siden det v ar samme jævla fittedommer på brua i fjor... vanskelig å tro!!!!) og ikke så mye kritikk mot eget lag. Selv om mange her har jo faktisk begynt å kritisere Evra osv osv.

 

Dette blir bra ja.. men gleder meg ikke for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Gerrard fikk en straffe en gang uten kontakt med motspiller og det ble ment at det var riktig siden han ble hindret.

Jeg vet ikke hvilken situasjon du tenker på, så kan ikke si så mye om det. Hvis det var den mot Sheffield United for noen år siden, hvor han ble "taklet" uten kontakt og prøvde å avslutte i ubalanse, så kan det hvert fall ikke kalles filming siden Gerrard faktisk prøver å gå videre og sendte avgårde en lompeavslutning på grunn av ubalansen. Om det skal dømmes på er en annen ting, men bildene viste at han fikk taklingen mellom beina og derfor kommer han i ubalanse av det. En vanskelig situasjon.

 

Vi supportere har selvsagt "enklere" for å se at en straffe i vår favør er klarere enn en tilnærmet lik situasjon som går mot oss, men likevel, jeg vil på generelt grunnlag si at de aller fleste greier å både se og innrømme når en gitt straffe er veldig billig. Jeg føler ikke Liverpool-supportere er verre enn andre der, men som supporter blir man litt blendet, det er det ingen tvil om. Men jeg har ikke problemer med å innrømme at en av våre spillere filmer, det er ikke noe jeg kunne gjort med det og det er nesten litt barnehage å ikke kunne innrømme sånt når det skjer. Så ser jeg en situasjon hvor en Liverpool-spiller åpenbart filmer, innrømmer jeg også det. Men filming/ekstrem tilhjelping skjer egentlig veldig mye på banen, det er jo først og fremst de situasjonene som blir avgjørende som blir heftig debattert.

 

Berbatov ble veldig klart hindret, det var kontakt. I følge boka er det straffe, men siden det kreves mere for å gi straffe enn frispark så blir det en 50 / 50 for meg.

Da var da kontakt med Zhirkov også, så da sier du at det også er en grei straffe ifølge boka? Der er hvert fall jeg uenig, det skal ikke nødvendigvis bare kontakt til for å være straffe. Det er mulig Agger for eksempel var så vidt borti læret på skoen til Berbatov, men det er ikke i nærheten av noen grunn til å kaste seg eller at det skal bli sett på som hindrende kontakt.

 

Gi meg en situasjon du mener jeg skal kritisere da. Noe annet en Berbatov selv om du sikkert har mareritt om han enda

Jeg bryr meg ikke så mye om hva du mener eller ei, så det er ikke så viktig. Men jeg har ikke lest hva du har ment om den berømte Rooney-albuen?

Lenke til kommentar

United er en bitter rival både på og utenfor banen. Hatet mellom klubbene våre ligger i bunn og grunn i det sportslige opp gjennom historien. Ekte kreftsvulster ser man derimot i Chelsea og City. Der ligger hatet mer på falskhet, sjelløshet osv.

 

Selv om jeg hater United kommer jeg alltid til å ha en så mye høyere respekt for de enn jeg noensinne kunne begynt å tenke på med City og Chelsea, selv om de skulle vinne ligaen annenhver gang de neste 200 årene.

 

Bare for å nevne den kreftsvulsten til Limbeck. :p

 

Edit: Jævla trøtt, så skriver som en full sjømann, men tror da poenget synes.

Endret av ErlendRU
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er enig. Jeg kan si mye stygt om United, faktisk ekstremt mye stygt. Men de skal ha credit for det de har oppnådd opp gjennom årene og at de har gjort det på skikkelig vis, slik en fotballklubb skal gjøre det. Rivaleriet og hatskapen mot Man Utd har jo først og fremst oppstått på grunn av at begge klubbene er storheter, den korte avstanden mellom byene og også "kampen" mellom byene, og ikke minst "hatet" (ja, jeg skriver det i gåsetegn) til supporterne. Det er først og fremst supporterne som hater hverandre og som kjemper bittert, og mye av det som har gjort Man Utd usmakelig for meg er supporterne. Men det er sånn det blir. Med City og Chelsea, er jeg mer oppgitt og likegyldig, fordi det de har oppnådd har ingenting i fotballen å gjøre og har ingenting med storhet, ære eller historie å gjøre. De er faktisk kreftsvulster, begge to.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

God morgen folkens

 

Dette med kreftavulst sa jeg mest på spøk, men er enig i at pengedoping absolutt kan nevnes i den sammenhengen

 

Om Rooney albuen er det klart rødt kort. Eneste formildene omstendighet der er at det var første bubu og veldig tidlig i kampen. Det kreves ofte litt ekstra for å bli utvist så tidlig og dommeren lar ting gå med et kraftig gult kort og kanskje noen ord med kapteinen. Men den albuen er rødt kort. Vi var heldige med dommeren der

 

Forskjellen mellom Zhirkov og Berbatov er at Zhirkov oppsøker kontakten. Mere sånn som Rooney gjorde mot Sol Cambell i en situasjon Arsenal folket fremdeles snakker mye om. Den gangen vi stoppet en lang rekke kamper uten tap for Arsenal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...