Gå til innhold

Kamptråd: Liverpool - Man Utd


banansplitt™

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei herregud, det at en fotballspiller går gråtende til dommeren er noen av det mest ynkelige jeg noen gang har sett på en fotballbane. Klart taklingen var stygg, men i alle dager, hvem gråter til dommeren? For og deretter legge seg ned som et lite barn og errr vet egentlig ikke helt hva han driver med? Keane må virkelig riste på hodet av dagens jåledukker. Jeg hadde gremmet meg så vanvittig viss det skjedde med en arsenal spiller og jeg hadde ikke brydd meg om så foten hadde ramlet av. Føler faktisk jeg skjems litt på deres vegne.

 

Enten er han bare så ynkelig og gråter og bare oppførte seg rart fordi han plutselig blei ei "jente", ellers så utnyttet han situasjonen max for å legge seg ned å "filme. Jeg vet ikke hva som er verst, men det er nitrist uansett. Beklager viss dette er støtende, men for meg blir det nani sin egen feil, selv om fokuset burde vært på carragher - stygt å si det men oppførselen til nani gir bare ikke rom for sympati samme hvor stygg taklingen er og fokuset skifter. Og det har ingenting å si at det er en manu spiller, gjør det selfølgelig festlig men like patetisk nonetheless.

 

Nani er en toppspiller, samtidig et menneske, men en så profilert, sterk og ikkje minst en premier league spiller, skal aldri, og da mener jeg aldri gråte til dommeren no matter what. For så deretter legge seg ned og lage et helvetes sirkus. I det store å det hele er det en liten fille skade, stygt men vi snakke ikkje brukne lemmer eller fot i feil vinkel.

 

Det skjedde forresten en liknende takling mot slutten av kampen av en eller annen manu spiller. Utrolig hvor lite oppstyr det blir når uhellet ikke er ute, eller når man ikke overdriver. Taklingen er jo like stygg selv om foten knekker eller ei, det går på tilfeldigheter.

Endret av Nycoplus
Lenke til kommentar

Kan si meg enig i den siste setningen, jeg. Sett at Lucas ikke hadde hoppet på Rafael sin takling, hadde det vært et annet scenario. Vi så alle at han kom inn i stor fart og frustrasjon og ville takle. Litt sånn Rooney, i grunn. Kunne fort blitt veeldig stygt om Lucas hadde stått planta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er festlig at Uniteds hovering over tynn stall i LFC, latterliggjøring av Kuyt & co, klaging på dommeren etc blir gjort så kraftig til skamme som i går. United var nest best i alt, Liverpool var suverene.

 

Greit nok, Carra burde fått det røde. Problemet med røde kort i slike kamper er at de ødelegger for underholdningen. Derfor synes jeg Dowd hånderte situasjonen meget bra etter at han først valgte å ikke vise ut Carra. Angående situasjonen med Maxi vil jeg bare si

<- DET er rødt kort.

 

Jeg synes det er bra at dommerne har forståelse for et utrolig høyt tenningsnivå i disse kampene. Liverpool - United og Liverpool - Everton er trolig de mest følelsesfylte kampene i England pga sine historier, og det florerer ofte med røde kort. Da er det fint at dommeren klarer å vise forståelse for det og la kampen fortsette å leve med 22 mann på banen. Dessuten kan da Nani umulig ha vært noe særlig til tap for United, hvem vet hvor mange målgivende han ville forært LFC om han fikk fortsette? :)

 

I dag så vi hele laget slik som det skal og bør være, til og med Aurelio leverte sitt etterhvert faste bidrag: Bli skadd. Klarer laget å ta med seg denne stemningen og positiviteten inn i innspurten nå kan det blir rett så artig å være helrød, selv om det ikke blir 4. plass, for den må til og med jeg si er tapt nå etter West Ham-kampen. Det eneste laget kan gjøre nå er å yte maks for å vinne alle sine resterende kamper, hente hjem EL og legge et skikkelig godt grunnlag for neste år. Da skal vi vinne serien!!!!

 

(Synes forøvrig Carragher viser hvilken person han er når han står utenfor garderoben til United for å unnskylde seg til Nani. Ferguson viser at han ikke når Carra til knærne som person ved å nekte å snakke til pressen.)

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så dommaren viser forståelse ved å ikkje vise ut spelarar som i følgje regelboka skulle hatt raudt kort? Dersom ein aksepterer grisetaklingar i toppkampar, kvar skal då grensa gå for toppkampar? Vil det ikkje vere mangel på "likhet for lova" dersom spelarar på United og Liverpool kan gjere kva dei vil i innbyrdes oppgjer, medan spelarar i Wolves og Wigan blir utvist for "snillare" taklingar?

 

Raudt kort er raudt kort, uansett om det er United - Liverpool eller ein norsk 7. divisjonskamp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@ Tosha0007: Jada, men vi har sett det alt for ofte at om dommerne viser manglende forståelse og kjører en knallhard linje i slike kamper blir det bare verre. Altså: Det er ikke tvil om at Carra og Rafael burde vært utvist, men når Dowd først dømmer som han gjør mot Carra, synes jeg det er flott at han ikke viser ut Rafael. Jeg kan ikke svare for Dowd, men jeg mistenker at han ikke registrerte situasjonen helt, og lot tvilen komme Carra tilgode fordi Nani er en skuespiller i verdensklasse.

 

Jeg synes at alle lag i PL som har slike spillere burde sende dem på et kurs hvor de lærer hvordan man oppfører seg på banen i England. Det gjelder Nani, Suarez og mange flere. Det er en uting som jeg vil ha vekk fra fotballen, for når toppspillerne oppfører seg slik er de et skrekkelig dårlig eksempel for neste generasjon. Og når dommeren dømmer i deres favør viser det seg at det lønner seg å være uærlig. Er det noe som kan ødelegge fro Suarez i Liverpool kan det være nettopp tendensen til å slenge seg med én gang det er kroppskontakt.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor enkelte her inne skjemmes på Manu's vegne. Er det noe nytt at alle spillere faller for fordel. Det som er så irriterende med fotball, er det at man alltid skal lure seg til fordel for noe. Og detter man, så står man aldri opp igjen før etter at dommeren har gitt klare signaler på at det var ingenting.

 

Det er sååå lols når man egentlig følger med på det. Og ja, Nani faller fort. Det gjør også Suarez. Egentlig to store barn, etter min mening...

Lenke til kommentar

Synes det er festlig at Uniteds hovering over tynn stall i LFC, latterliggjøring av Kuyt & co, klaging på dommeren etc blir gjort så kraftig til skamme som i går. United var nest best i alt, Liverpool var suverene.

At dere var best i går tar da vitterlig ikke bort det faktum at stallen deres er middelmådig, og vår er flere hakk bedre. Kuyt er også en svært begrenset spiller, som var heldig og fikk betalt for de løpene han gjorde i går.

 

Også helt utrolig at du (som virker som en oppegående fyr) til en viss grad forsvarer dommeravgjørelsen i Carra/Nani-situasjonen. Det er blodrødt, og skal man få luka bort sånne taklinger må de tas hver eneste gang. Man kan absolutt ikke la tvilen komme dem til gode.

Lenke til kommentar

Synes det er festlig at Uniteds hovering over tynn stall i LFC, latterliggjøring av Kuyt & co, klaging på dommeren etc blir gjort så kraftig til skamme som i går. United var nest best i alt, Liverpool var suverene.

At dere var best i går tar da vitterlig ikke bort det faktum at stallen deres er middelmådig, og vår er flere hakk bedre. Kuyt er også en svært begrenset spiller, som var heldig og fikk betalt for de løpene han gjorde i går.

 

Også helt utrolig at du (som virker som en oppegående fyr) til en viss grad forsvarer dommeravgjørelsen i Carra/Nani-situasjonen. Det er blodrødt, og skal man få luka bort sånne taklinger må de tas hver eneste gang. Man kan absolutt ikke la tvilen komme dem til gode.

 

"Altså: Det er ikke tvil om at Carra og Rafael burde vært utvist, men når Dowd først dømmer som han gjør mot Carra, synes jeg det er flott at han ikke viser ut Rafael."

 

 

Om Dowd kunne dømt der igjen er jeg ganske sikker på at han ville gitt rødt på Carra, og det er det det burde vært. Derfor synes jeg det var bra at han beholdt roen og ikke sendte av noen andre (hverken Liverpool- eller United-spillere) i sluttminuttene av omgangen. Da hadde han mistet styringen totalt i kampen, Unitedspillerne ville gjort opprør om Rafael ble sendt i dusjen og ikke Carra og det kunne fort blitt et "blodbad" i 2. omgang. Sånn sett forsvarer jeg Dowd, fordi han berget kampen fra å bli en massakre etter den grove feilen.

 

Begge lags managere skal også ha ros for å ha roet gemyttene i garderoben, for det var ikke en stygg kamp bortsett fra de fem minuttene før pause, og det hadde vært synd om det hadde eskalert i 2. omg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...