Gå til innhold

Kamptråd: Liverpool - Man Utd


banansplitt™

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HB? :!:

Tydelig at enkelte har sett altfor lite av Rafael. :!:

 

Like tydelig som det er at du har sett lite av Kelly.

 

Personlig synes jeg det er vanskelig å konkludere med noe, men av det jeg har sett (alt av Kelly og en god del av Rafael). Så står ikke førsnevnte noe tilbake for sistnevnte. Spør du meg så er det kanskje litt lett for mange å blendes av en del av kvalitetene til Rafael. Han er en meget god spiller og et stort talent, men personlig så tror jeg han blir litt "hypet" på grunn av det offensive og den energiske stilen. Dette er absolutt viktige kvaliteter for en HB i moderne fotball, men overall så synes jeg ikke Kelly er noe dårligere. Imo, så er han bedre defensivt, og har også vist at han kan bidra fremover med gode innlegg osv. Utviklen til Kelly denne sesongen har vært helt fantastisk å følge.

 

Når det gjelder HB overall, så synes jeg ikke at Kelly og Johnson står noe tilbake for Rafael og O'Shea heller.

Lenke til kommentar

Dette har vi vel vært igjennom hundrevis av ganger, men what the hell :).

 

Reina vs VDS .. Tja, Liverpool-fansen vil nok mene Reina, og Utd-gutta VDS, helt ok det, og jeg synest de er omtrent like gode, selvom de har forskjellige kvaliteter. Det folk som regel kritiserer Reina på er feltarbeidet, og det var er valid poeng for et par sesonger siden, men jeg vil si han har forbedret seg ganske bra der. Vanskelig å kåre en "vinner" her IMO.

 

Kelly vs Rafael(den som er mest sammenlignbar denne sesongen hvertfall, og mest sannsynligvis sesonger fremover). Helt enig med Termo i at Rafael er litt hypet. Han blir lagt veldig godt merke til med sin energiske spillestil og offansive kvaliteter. Men bakover skurrer det en del, spessielt plasseringsmessig, ofte ute av posisjon. Etter hva jeg har observert. Kelly derimot er bunnsolid bakover, og er står ikke veldig mye tilbake for Rafael når det kommer til det offensive. Legger solide innlegg gang på gang og er veldig villig til å bli med opp. Har vært helt fantastisk å følge ungguttens utvikling.

 

United har et bedre midtforsvar og venstreback. Men det er verdt å nevne at Johnson har vært god og solid på venstrebacken og har i de siste kampene vært bedre enn hva Evra har prestert, legger merke til at Evra som regel blir slakta etter kampene, og at flere er misfornøyde med at han fikk ny kontrakt.

 

Nani er bedre enn alle våre "kant"spillere, men vi har kanskje en bedre sentral midtbane med Gerrard, Meireles og Lucas.

 

Vil også tørre å påstå at United har et bedre angrep med Berba, Rooney og Hernandez. Selv om vi ikke skal glemme at Carroll og Suarez kan bli virkelig store i lag. Men de har mye å bevise. Suarez har heldigvis starta veldig friskt i sin karriere i Liverpool og ser ut til å være et godt kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen så kjedelig det er å toppe listen over skadede spillere i Premier League før kamper som dette. I morgen håper jeg på denne lagoppstillingen:

Edwin van der Sar

 

Rafael - Brown - Smalling - Evra

 

Nani - Fletcher - Carrick - Giggs

 

Berbatov - Rooney

 

Usikker på om Ferguson velger 4-4-2 eller 4-3-3, men sist helg spilte vi 4-4-2 borte mot Chelsea og da regner jeg nesten med at vi gjør det samme i morgen.

 

Evra og Smalling er vel de eneste som er bankers i forsvaret i morgen. O'Shea starter etter all sannsynlighet på høyreback i morgen også, men personlig håper jeg på Rafael, selv om Johnny har gjort sakene sine bra de siste kampene (defensivt så klart).

 

Smalling har spilt utrolig bra og bør få sjansen fra start i denne også. Forhåpentligvis starter han sammen med Ferdinand, men det blir nok sammen med Wesley.

 

Midtbanen kan fort bli den samme som sist helg ettersom at den funket, hvertfall i første omgang, mot Chelsea. Men personlig synes jeg det blir alt for kjedelig med O'Shea og Fletcher på samme side. Vi skal være bedre enn Liverpool og da bør vi starte med to offensive backer eller to offensive kantspillere.

 

Hvis vi starter med to spisser er jeg rimelig sikker på at det blir Berbatov og Rooney. Hernandez gjorde sakene sine greit sist helg, men i morgen vil jeg heller se han komme inn de 20 siste minuttene.

 

Forundrer meg ikke om Ferguson overrasker oss med Gibson fra start..

Lenke til kommentar

Siste nytt fra England er at Gerrard skal være veldig tvilsom, med en lyskeskade. En av kildene som kom med dette først, påstår også at Carroll er klar til å erstatte Steven i startopstillingen.

 

Blir noen veldig spennende timer frem mot avspark nå.

Endret av Termo
Lenke til kommentar

Gøyt om Carroll starter, dog ikke på bekostning av Gerrard.

 

Min pessimistiske/provoserende spådom:

Rooney starter ikke. (Han skal bestille horer til dommeren.)

Om scholes spiller får/burde han få minst et gult kort.

Smalling skårer kampens eneste mål på over overtid.

Lenke til kommentar

Ahhh, gruer meg litt til å stå opp! Pool Utd er alltid fucked up bad. Uff uff uff. Vi må nesten vinne også, det er det sykeste. Grugleder meg helt jævlig nå. Blir vi bortdømt så ødelegger jeg en PS3-kontroller eller noe, sånn helt seriøst.

Lenke til kommentar

Haha, litt frekt av ham. :p

 

Jeg klarer ikke sove, denne kampen er alltid litt ekstra spesiell for meg. Nervøs allerede nå, GRUSOMT når kampen settes i gang.

 

COME ON YOU RED DEVILS! Nå skal jeg se på høydepunkter fra 3-2 kampen tidligere i år. Fuck off Gerrard you camera-kissing cunt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...