Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Satte inn ekstern minnebrikke - overførte alle "mulige" apper fra intern til eksternt minne. Sgs2 lever nå sitt eget liv, fryser så til og med jeg klaprer tenner, restarter i hytt og pine, samt endel små feilmeldinger angående manglende dekninger osv.

 

Forslag, før jeg formaterer hele greia? Og i så fall - hvilken type formatering vil dere anbefale?

 

:)

Lenke til kommentar

Oppdaterte til ny versjon på min s2 som kom i nylig. Android-versjonsnunmmer er nå 4.0.3.

 

Funker fint, MEN et stort minus.. Home-knappen funker ikke lenger! Dvs. jeg blir ikke lenger tatt til home-screen når jeg trykker på den, og det fungerer ikke å holde knappen inne for å hoppe mellom programmer, så multitasking er i praksis umulig. Dette er helt begredelig! Men det er et visst liv i knappen, for når skjermen er slukket og jeg trykker på knappen så våkner skjermen igjen.. hmm..

 

Har aldri rootet, lagt inn launcher eller noe som helst annet enn vanlige apps fra Play. Aldri hatt noen problemer med telefonen heller.. Helt håpløst at Samsungs egen oppdatering sendt OTA herper telefonen.

 

Noen som har opplevd dette og/eller har en idé til løsning?

Lenke til kommentar

Oppdaterte til ny versjon på min s2 som kom i nylig. Android-versjonsnunmmer er nå 4.0.3.

 

Funker fint, MEN et stort minus.. Home-knappen funker ikke lenger! Dvs. jeg blir ikke lenger tatt til home-screen når jeg trykker på den, og det fungerer ikke å holde knappen inne for å hoppe mellom programmer, så multitasking er i praksis umulig. Dette er helt begredelig! Men det er et visst liv i knappen, for når skjermen er slukket og jeg trykker på knappen så våkner skjermen igjen.. hmm..

 

Har aldri rootet, lagt inn launcher eller noe som helst annet enn vanlige apps fra Play. Aldri hatt noen problemer med telefonen heller.. Helt håpløst at Samsungs egen oppdatering sendt OTA herper telefonen.

 

Noen som har opplevd dette og/eller har en idé til løsning?

 

Factory reset?

Lenke til kommentar

Er det mulig å spore opp telefonen via Google Maps?? Ble frastjelt min GS2 forrige helg og vil veldig gjerne ha den tilbake :)

 

Ser at jeg har fått en mail fra Google hvor det står følgende: "To protect your privacy we would like you to know that Google Mobile Maps is running on your mobile device and reporting your location."

 

Lurer da bare på om det går an å finne ut hvor telefonen min befinner seg..

Lenke til kommentar

Er det mulig å spore opp telefonen via Google Maps?? Ble frastjelt min GS2 forrige helg og vil veldig gjerne ha den tilbake :)

 

Ser at jeg har fått en mail fra Google hvor det står følgende: "To protect your privacy we would like you to know that Google Mobile Maps is running on your mobile device and reporting your location."

 

Lurer da bare på om det går an å finne ut hvor telefonen min befinner seg..

Samsung Dive. Veit ikke om det går an å aktivere det programmet i etterkant da... Jeg kan spore telefonen min på nett.

Lenke til kommentar

Er det mulig å spore opp telefonen via Google Maps?? Ble frastjelt min GS2 forrige helg og vil veldig gjerne ha den tilbake :)

 

Ser at jeg har fått en mail fra Google hvor det står følgende: "To protect your privacy we would like you to know that Google Mobile Maps is running on your mobile device and reporting your location."

 

Lurer da bare på om det går an å finne ut hvor telefonen min befinner seg..

Prøv latitude.google.com og se om det dukker opp der. Kanskje må du velge posisjonslogg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung Dive. Veit ikke om det går an å aktivere det programmet i etterkant da... Jeg kan spore telefonen min på nett.

Har ikke installert noe program som kan spore opp telefonen så tviler på at det går :)

 

Prøv latitude.google.com og se om det dukker opp der. Kanskje må du velge posisjonslogg.

Fant ikke noe på Location history, men det kan vel være fordi det ikke var "enabled". Trykket på "enable" nå, men det står at det kan ta 1-2 uker før den klarer å spore opp telefonen, hvis den finner noe i det hele tatt.

 

Men er det mulig å spore den opp hvis noen har logget seg på med en annen google-konto da? Eller går dette på selve telefonen?

Lenke til kommentar

Hei, jeg sitter her og vil veldig gjerne ha mine pdf-filer på homescreen, eller bare en mappe ifra filbehandleren min med de pdf-filene i. Er det noen som vet om noe program eller en måte å få dette til på? Jeg har 4.0, og fant i hvert fall ikke noen måte å gjøre det på med 2.3.

 

Har irritert meg over at noe slikt egentlig burde være relativt enkelt, men jeg finner ikke noen måte å gjøre det på..

Lenke til kommentar

Fant ikke noe på Location history, men det kan vel være fordi det ikke var "enabled". Trykket på "enable" nå, men det står at det kan ta 1-2 uker før den klarer å spore opp telefonen, hvis den finner noe i det hele tatt.

 

Men er det mulig å spore den opp hvis noen har logget seg på med en annen google-konto da? Eller går dette på selve telefonen?

Latitude er avhengig av at det er din google-konto som brukes på mobiltelefonen. Men det er jo litt rart at den ikke har vært aktivert siden du fikk den mailen du referer til lenger oppe fra google.

 

Leifen18:

Prøv appen AnyCut

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appdroid.anycut#?t=W251bGwsMSwxLDIxMiwiY29tLmFwcGRyb2lkLmFueWN1dCJd

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Latitude er avhengig av at det er din google-konto som brukes på mobiltelefonen. Men det er jo litt rart at den ikke har vært aktivert siden du fikk den mailen du referer til lenger oppe fra google.

Jo det er jo litt rart da.

Men fant en app som heter Plan B. Den kan man installere til telefonen fra PCen og så sender den posisjonen til meg på mail. Men telefonen må vel fremdeles være pålogget med min konto regner jeg med.

Har prøvd å installere, men ikke fått noe svar ennå i hvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har laget meg en egen voice assistant til SII-en. Her er en video fra før helga da Nelly (navnet på voice assistanten) møtte Siri på en kompis sin telefon

 

http://www.youtube.com/watch?v=TmBlI27w1-8

 

 

EDIT: Når det gjelder Samsung Dive så er det noe du må registrere deg på og aktivere på telefonen før den blir borte. Jeg har det på min, men synes den er litt begrensa, så har også laget en egen en som spiller av en voice beskjed fra meg på full volum, tar opp et svar fra vedkommende som har "funnet" den, tar 3-4 bilder av hva det enn er som ser på mobilen mens dette forgår, samt lagrer hvor telefonen befinner seg, og sender så alt dette tl meg via Dropbox. Aktiveres med SMS.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Oppdaterte til ny versjon på min s2 som kom i nylig. Android-versjonsnunmmer er nå 4.0.3.

 

Funker fint, MEN et stort minus.. Home-knappen funker ikke lenger! Dvs. jeg blir ikke lenger tatt til home-screen når jeg trykker på den, og det fungerer ikke å holde knappen inne for å hoppe mellom programmer, så multitasking er i praksis umulig. Dette er helt begredelig! Men det er et visst liv i knappen, for når skjermen er slukket og jeg trykker på knappen så våkner skjermen igjen.. hmm..

 

Har aldri rootet, lagt inn launcher eller noe som helst annet enn vanlige apps fra Play. Aldri hatt noen problemer med telefonen heller.. Helt håpløst at Samsungs egen oppdatering sendt OTA herper telefonen.

 

Noen som har opplevd dette og/eller har en idé til løsning?

 

Factory reset?

 

Hadde håpet det ikke måtte komme til det, men i mangel på andre forslag her prøvde jeg, og det hjalp :) Allikevel på trynet av Samsung å deaktivere knappen med sin egen update. Funker rett før, funket ikke rett etter, så må jo være updaten. Vel, vel, all is good now.

Lenke til kommentar

Hei, jeg sitter her og vil veldig gjerne ha mine pdf-filer på homescreen, eller bare en mappe ifra filbehandleren min med de pdf-filene i. Er det noen som vet om noe program eller en måte å få dette til på? Jeg har 4.0, og fant i hvert fall ikke noen måte å gjøre det på med 2.3.

Jeg ser at akkurat denne biten var litt tungvint å gjøre i AnyCut. Den enkleste måten å lage snarveier til dokumenter eller kataloger er f.eks å bruke ES File Explorer, finne frem filen eller katalogen og velge snarvei fra menyen som popper opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde håpet det ikke måtte komme til det, men i mangel på andre forslag her prøvde jeg, og det hjalp :) Allikevel på trynet av Samsung å deaktivere knappen med sin egen update. Funker rett før, funket ikke rett etter, så må jo være updaten. Vel, vel, all is good now.

 

Nei, Samsung har IKKE deaktivert knappen. Da ville alle vi andre som også har nyest FW heller ikke kunnet bruke knappen, noe vi jo selvsagt kan.

 

Har nok skjedd noe spesielt med din telefon.

Lenke til kommentar

 

Nei, Samsung har IKKE deaktivert knappen. Da ville alle vi andre som også har nyest FW heller ikke kunnet bruke knappen, noe vi jo selvsagt kan.

 

Har nok skjedd noe spesielt med din telefon.

 

Vel, at mange andre ikke har opplevd problemer, hvilket forøvrig er bra, er da ingen garanti for at ikke produsenten har gjort noe feil i sin programvare. Faktum er at knappen sluttet å fungere direkte etter updaten og den fungerte rett før, så -et eller annet- har Samsungs oppdatering gjort. All den tid jeg ikke har rootet eller brukt telefonen på noen annen måte enn produsentens intensjon (lagt inn vanlige apps), synes jeg det er for dårlig at deres egen oppdatering, som de dytter ut OTA og oppfordrer meg til å installere, får en slik konsekvens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...