Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Er det mulig, hvem er det som reparerer disse mobilene da de blir sendt på reperasjon?!

Har vært uten min i litt over 1 måned, og den har blitt sendt inn to ganger, først fordi den ikke funket. Fikk den så tilbake, funket ikke dag heller, og når har jeg fått den tilbake igjen, og den funker faen meg fortsatt ikke! Jeg blir gal!!

 

 

Fra dinside.no:

 

Merk deg at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen.

Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet. Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi.

Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %.

Hvis mangelen ikke er uvesentlig, kan du i stedet for prisavslag kreve å heve kjøpet. Du må da levere varen tilbake til selgeren mens selgeren må betale tilbake kjøpesummen pluss forsinkelsesrente fra det tidspunktet du reklamerte på feilen.

Dersom du har lidd et økonomisk tap, kan du i tillegg i en del tilfeller kreve erstatning fra selgeren. Merk deg at du plikter å begrense tapet, og at du ikke får erstattet tap i næringsvirksomhet.

Endret av Magnetar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel mobi eller Deltaservice som fikser mobiler her til lands.

Tidenes mest ubrukelige selskap.

Deltaservice er ikke helt gode de heller, de klarer for eksempel ikke å skifte glass eller bezel på en htc Desire. Bruker feil dobbeltsidig teip, så glasset stikker ut av bezelen. Gadd ikke klage flere ganger etter gang nummer to, så det var da jeg kjøpte S II i stedet. :p

 

red: Godt tips om heving. forresten. Hev alltid når du har muligheten, og gi deg aldri. Ikke bare får du penger som tilsvarer en ny og bedre telefon, du får også nye fem års reklmasjonstid.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Mener jeg har lest noe om dette her før, uten nå å ha funnet det men…

Mitt problem er:

Jeg har stengt for databruk, men har WI-FI tilkobling påslått.

Når jeg da får en MMS, så kommer den opp som en melding og knapp med "last ned".

Trykker på den.

Så meldingen "laster ned", men ingen ting blir lastet og jeg får ikke frem meldingen (bildet).

Jeg får lite slike meldinger, men mener jeg fikk den siste frem, først etter å ha slått av og på telefonen. Muligens også åpnet for mobildatabruk (dette husker jeg ikke helt)

Noen som har tips om hva jeg gjør galt, eller har feil i innst.

Har siste ver ICS.

Lenke til kommentar

Samsung har (igjen) oppdatert Android 4.0.3 "ICS" til SGS2.

 

http://www.diskusjon...post&p=19341763

 

Da har det blitt på tide å vekke denne tråden litt igjen, Samsung publiserte nylig ny ICS Android 4.0.3 firmware til Galaxy S2 (I9100):

 

PDA: I9100XWLPG

Phone: I9100XXLPX

CSC: I9100NEELP4

Build: 24. mai 17:50 KST.

(Sjekk egen FW-versjon: *#1234#).

 

Tilgjengelig for KIES og FOTA oppdatering siden 30. mai.

 

Jeg utførte oppdatering til min SGS2 fredag 1. juni via KIES. Har ikke hatt driftsavbrudd etter dette. Forrige oppdatering for NEE (Nordic countries) som kom tidlig i mai og den opprinnelige som kom i mars har vært en belastning hvor jeg nesten har vurdert å gå tilbake til Gingerbread Android 2.3.5.

 

Med firmware I9100XWLPG ser det ut til at Samsung har løst noen viktige nøtter som har gjort at SGS2 på ICS har låst seg til svart skjerm og restartet utilsiktet med ujevne mellomrom.

 

(Foreløpig siste utgave av KIES, 2.3.2.12054_19, gir dessuten ikke admin-feilvarsel på Win7 Pro 64 bit som forhindret oppdatering slik det var på versjonen som gjaldt i mars).

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kies ble oppdatert i går, og nå virker ikke telefonen i det hele tatt, har re-startet den flere ganger

 

Mac - pc? Brukte kies i går formiddag, og alt var ok. (mac)

Lenke til kommentar

Jeg går snart på veggen! Hver gang jeg logger innpå Spotify fra mobilen så logger den seg ut igjen (er ikke pålogget på noen andre steder) etter et par sekunder.

 

Fant flere som slet med dette : http://community.spotify.com/t5/Mobile-Android/Forced-offline-syncing-problems-Spotify-erases-my-offline-music/td-p/31475

 

Hva kan gjøres? Poenget er å få synkronisert over spillelistene slik at jeg kan være i offline modus. Det fungerer helt fint å gå inn på Spotify appen uten å være tilkoblet til WIFI, men da har jeg jo ikke noe musikk der å høre på :/

 

På forhånd takk

/El-JoniZ

Lenke til kommentar

Kies ble oppdatert i går, og nå virker ikke telefonen i det hele tatt, har re-startet den flere ganger

 

Mac - pc? Brukte kies i går formiddag, og alt var ok. (mac)

 

på mobilen, jeg re-setter den til fabrikk nå, selv om det tar en evighet

Et dumt spørsmål, hvor lang tid venter du på at mobilen reagere etter ny innstallasjon av oppdateringen?

Det kan gå lang tid før den starter opp igjen, så bare la den stå lang stund.

 

Eller går den ikke på i det hele tatt, når du skrur på av/på bryteren? Ikke noe som vises på displayet?

 

Uansett trykk lenge på "på knappen"(til du ser sikker på at den har gått på) og vent en god stund. Greit å prøve ihvertfall....

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Jeg trenger litt hjelp med en ting. Nettleseren på mobilen krasjer hele tiden (10+ ganger daglig), og det er stort sett når jeg går inn på facebook, og et par andre sider med mye innhold. Dette er så utrolig irriterende, og jeg aner ikke hva jeg kan gjøre for å fikse det. Har prøvd å tilbakestille nettleserinnstillingene, men det hjalp ikke. Telefonen ellers fungerer knirkefritt, så det frister lite med en hard reset, selv om det kanskje er det som må til?

Noen tips?

Lenke til kommentar

Har fått problemer med nett tilgangen på mobilen etter oppdatering, data trafikk virker ikke selv om data trafikk symbolet med piler opp og ned lyser. Får ikke sync mail, nettleser virker ikke eller med alle programmer som trenger nett tilgang, men mobilen kan levert nett tilgang via WI-FI hotspot til min tab.... noen som kan tenke seg hva feil til dette kan være?

 

Ola

Lenke til kommentar

Jeg trenger litt hjelp med en ting. Nettleseren på mobilen krasjer hele tiden (10+ ganger daglig), og det er stort sett når jeg går inn på facebook, og et par andre sider med mye innhold. Dette er så utrolig irriterende, og jeg aner ikke hva jeg kan gjøre for å fikse det. Har prøvd å tilbakestille nettleserinnstillingene, men det hjalp ikke. Telefonen ellers fungerer knirkefritt, så det frister lite med en hard reset, selv om det kanskje er det som må til?

Noen tips?

 

Har du prøvde å slette dataen til appen? Hjelper ofte og gjøres under innstillinger.

Lenke til kommentar

Hei, jeg skal på fjelltur, og jeg skal filme (mye) med min GS2. Jeg har 2 stk batterier, og jeg skal prøve å yte mest mulig av batteriene. Er den noen som har tips til et batterivennlig ROM jeg kan installere? Om det er Android 1.0 eller 4.0 er totalt likegyldig bare jeg får filmet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...