Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke det samme.

Du påsto at Samsung hadde deaktivert knappen.

 

Selvsagt skjer feil.

 

Det var vel mer en "figure-of-speach" å si at Samsung hadde deaktivert knappen.

Budskapet mitt er stadig det samme: at knappen ikke fungerte etter Samsungs oppdatering, kall det gjerne deaktivert - den er ikke lenger aktiv - synes jeg er for dårlig. Ja, sånt skjer. Produkter i alle kategorier feiler fra tid til annen. Det er fortsatt for dårlig etter min mening.

 

Anbefaler forøvirg alle å ta en titt på dokumentaren "the lightbulb conspiracy", som omhandler hvorivdt ulike produsenter av ulike ting bevisst designer sine produkter til å feile etter en viss tid.. så kan vi kanskje snakke om bevisst deaktivering allikevel..? ;)

Lenke til kommentar

Hei nå har jeg bladd en del sider tilbake uten å finne svar på det jeg lurer på, så da drister jeg til å stille et spørsmål som sikkert har vært stilt før, om igjen. Bør jeg oppgradere til Ice cream sandwich? Hørte en del personer slet med batteritid o.l. Er dette fikset opp i nå?

 

Takker for svar =)

Lenke til kommentar

Hei, jeg sitter her og vil veldig gjerne ha mine pdf-filer på homescreen, eller bare en mappe ifra filbehandleren min med de pdf-filene i. Er det noen som vet om noe program eller en måte å få dette til på? Jeg har 4.0, og fant i hvert fall ikke noen måte å gjøre det på med 2.3.

Jeg ser at akkurat denne biten var litt tungvint å gjøre i AnyCut. Den enkleste måten å lage snarveier til dokumenter eller kataloger er f.eks å bruke ES File Explorer, finne frem filen eller katalogen og velge snarvei fra menyen som popper opp.

 

Tusen takk, det var akkurat det jeg leitet etter!

Forøvrig praktisk greie uansett xD To pluss til deg :-)

Lenke til kommentar

Anbefaler forøvirg alle å ta en titt på dokumentaren "the lightbulb conspiracy", som omhandler hvorivdt ulike produsenter av ulike ting bevisst designer sine produkter til å feile etter en viss tid.. så kan vi kanskje snakke om bevisst deaktivering allikevel..? ;)

 

Haha, det der blir for søkt...

 

Hva da? Dokumentaren? Hvorvidt alt som omtales der medfører riktighet er ikke jeg kvalifisert til å svare på, men ei heller har jeg innsikt nok til å kunne avfeie det hele som "søkt". At en debatt om dokumentaren er søkt i denne tråden er jeg derimot enig i. Det var kun ment som en en kuriositet og uten direkte sammenlikning til mitt telefonproblem.

Lenke til kommentar

Hei nå har jeg bladd en del sider tilbake uten å finne svar på det jeg lurer på, så da drister jeg til å stille et spørsmål som sikkert har vært stilt før, om igjen. Bør jeg oppgradere til Ice cream sandwich? Hørte en del personer slet med batteritid o.l. Er dette fikset opp i nå?

 

Takker for svar =)

 

Min er oppgradert til ICS og jeg bruker mobilen akkurat passe mye. Batteritiden er ca. 1 dag og 14 timer i gjennomsnitt. I standby med strømsparing osv varer den lenger.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva som ligger i den nye oppdateringen?

 

Som nevnt tidligere i tråden, er det bare noen Exchange-synk greier som er fixet.

I hvertfall det de sier på Samsung Norge's side på FB.

 

 

Scrolling går mye "smooth'ere" etter siste oppdatering - iallfall på min tlf.

Endret av poffer
Lenke til kommentar

Det har skjedd noe rart med telefonen til min samboer, den er flashet tilbake fra 4.0.3 til 3.5 men den vil ikke ta inn MMS eller Norsk språk på tastatur utenom å holde knappen inne for å skifte bokstav. Vi har prøvd det meste, resatt tlf tilbake til fabrikkinstillinger og renset det som kan renses.

 

MMS innstillinger og alt er lagt inn, har prøvd manuelt og auto-oppsett uten noen direkte form for hell.

 

Operatøren er NetCom men synes denne telefonen lever sitt eget liv for tiden, når vi la inn 4.0.3 så kuttet den ut samtaler og virket rett og slett treg. Det eneste som ikke er gjort nå er å formattere internminne, skal bare ta en backup av dette først og se om det blir bedringer.

 

Er det noe annet man kan prøve på for å få dette tilbake på stell?

Lenke til kommentar

Noen som vet hva som ligger i den nye oppdateringen?

 

Som nevnt tidligere i tråden, er det bare noen Exchange-synk greier som er fixet.

I hvertfall det de sier på Samsung Norge's side på FB.

 

 

Scrolling går mye "smooth'ere" etter siste oppdatering - iallfall på min tlf.

Det var det første jeg også la merke til etter oppgraderingen og synes at det er rart at ikke flere har lagt merke til det.

Lenke til kommentar

Har fått støv i kameralinsen, noe som resulterer i svært dårlige bilder.

 

Bildene er matte i fargene, i dårligere fokus, og har i tillegg fått en stor svart flekk midt på bildet. (Men det er mer støv på linsen enn kun denne svarte flekken.)

 

 

Noen som kjenner igjen situasjonen, og vet om greie løsninger? Er det kurant å åpne kameraet selv, eller er dette evt. en reklamasjonssak?

Lenke til kommentar

Mobilen min har slutta å lade, virker det som.

Det står at den lades, men batteriet tappes fortere enn den rekker å lade det opp.

Dette skjer når jeg lader via USB og når jeg bruker standardladeren i en vanlig kontakt.

 

Vil dette tilsi at jeg må sende den inn på reparasjon hvor de tar og resetter fabrikkinnstillingene og ikke gjør noe annet?

Lenke til kommentar

Meh, jeg har ikke gjort det. For mye pes å sette tilbake innstillingene til slik som jeg hadde de, siden jeg må ta screenshots av hver lille ting.

Selv om oddsen for at en av de små tingene er grunnen til at det fucker seg ...

 

Hva mister jeg egentlig ved å gjenopprette innstillingene?

Lenke til kommentar

For en som meg, som ikke er så veldig mobilnerd og bevandret i alskens tekniske finurligheter.

Om jeg ønsker å selge min SG sII og ønsker å være sikker på at jeg har slettet alle personlige ting.

Hva gjør jeg?

"Factory reset" har vært nevnt, flere ganger her?

 

Eventuelt, er det noen som kan gi meg en steg for steg (må ha det inn med teskje) bruksanvisning for dette.

Slik at ny eier, kan motta en "ren" telefon?

Lenke til kommentar

For en som meg, som ikke er så veldig mobilnerd og bevandret i alskens tekniske finurligheter.

Om jeg ønsker å selge min SG sII og ønsker å være sikker på at jeg har slettet alle personlige ting.

Hva gjør jeg?

"Factory reset" har vært nevnt, flere ganger her?

 

Eventuelt, er det noen som kan gi meg en steg for steg (må ha det inn med teskje) bruksanvisning for dette.

Slik at ny eier, kan motta en "ren" telefon?

 

Factory reset eller tilbakestill til fabrikkinnstillinger skal være greit. Men du må formatere minnekortet event. ta dette ut før du selger telefonen.

Lenke til kommentar

For en som meg, som ikke er så veldig mobilnerd og bevandret i alskens tekniske finurligheter.

Om jeg ønsker å selge min SG sII og ønsker å være sikker på at jeg har slettet alle personlige ting.

Hva gjør jeg?

"Factory reset" har vært nevnt, flere ganger her?

 

Eventuelt, er det noen som kan gi meg en steg for steg (må ha det inn med teskje) bruksanvisning for dette.

Slik at ny eier, kan motta en "ren" telefon?

 

Factory reset eller tilbakestill til fabrikkinnstillinger skal være greit. Men du må formatere minnekortet event. ta dette ut før du selger telefonen.

 

Ikke minnekort.

Men hvordan gjør jeg en "factory reset"? (steg for steg, som jeg nevner over)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...