Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Enkelte ganger når jeg skriver tekstmeldinger, har ordforslags-greia skrudd seg helt av så jeg får en drøss med skrivefeil og heller ikke store bokstaver der det ville vært naturlig å ha dem (på starten av meldingen). Jeg aner ikke om jeg har kommet borti en knapp eller ikke som deaktiverer denne, men det er ihvertfall utrolig irriterende at det skjer.

 

Hvordan skrur jeg ordforslags-greia på igjen? :p

 

Edit: Hadde en slik situasjon nå. Ordforslag var av når jeg skrev. Trykker på "innstillinger"-knappen ved siden av space, og så at ordforslag var skrudd på. Gikk ut av innstillinger, og da fungerte alt igjen.

 

Er det en hotkey jeg kommer borti som skrur det av eller er mobilen min bare veldig buggy?

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får vel be til den store Samsung-guden om at denne oppdateringen fører til at MMS virker igjen. Skjønt jeg har mine tvil.

 

Nope. Fortsatt ikke mulig å legge ved bilder i meldinger. Da kræsjer nemlig Meldinger-appen.

Endret av larseko
Lenke til kommentar

Får vel be til den store Samsung-guden om at denne oppdateringen fører til at MMS virker igjen. Skjønt jeg har mine tvil.

 

Nope. Fortsatt ikke mulig å legge ved bilder i meldinger. Da kræsjer nemlig Meldinger-appen.

 

Prøvd å Gjenopprette til fabrikkinnstillinger? Jeg har ikke problemer med MMS...

Har du sjekket at MMS-innstillingene er riktige?

Lenke til kommentar

Heisan jeg har leita en del rundt men finner ikke det jeg ønsker og syntes det ble vanskelig og skrive korte søkeord for det som fant noe. Har leita på forumet her også uten hell. Mulig det er noe der ute men har ikke funnet det.

 

Så spør i denn tråden før jeg lager eventuelt EGEN tråd om emne.

 

Har en samsung galaxy s II da og er fornøyd med den, har tanker om og roote den etter vert men ønsker og prøve ordentlig ut hvilke muligheter ikke-rooted har først.

 

Det finnes mange Launcher Apps, Custom home screen apps, custom lockscreen apps og folder apps som da igjen havner på HOME screenen.

 

Det går ann og lage mapper inne på "Programmer Scrennen" der man kan putte appene i for og sortere dem. Det er kjekt og greier men de er veldig lite "Customize" vennelige.

 

Det JEG er ute etter er ingen av overnevnte apper, men en app der jeg kan få bedre kontroll på den orginale "App Screenen" eller en app som bytter den ut med noe som er veldig likt bare med mer muligheter for og "Customize" den. F.eks og ta ting UT av mapper igjen ut og måtte tømme hele mappa og legge inn på nytt, mulighet for og rename mappa etter den er laget. mulighet for og legge ikoner på mappene f.eks.

 

Noen som vet om en slik app for ikke-rooted android?

 

2 Andre ting i samme slengen.

 

Burde jeg oppgradere fra den versjonen av Android som jeg har? GInger noe til ice cream sandwhich? Eller ble ting veldig anderledes og "dårligere" med 4.0 firmwaren?

 

Har hørt begge deler så ønsker flere meninger på dette.

 

3 spørsmålet mitt er om det og roote telefonen GJØR den mer usikker, hvor lett man kan ødelegge telefonen sin og om man gjør det la oss si ved en feil bugger den så til at den blir "bricka" er det mulig og installere en clean versjon av android (eller annet rooted firmware) for og rette det opp igjen?

 

Mister man da eventuelt ting som er lagret i USB og SDCARD minne eller bare intern minne?

 

Mye spørsmål jeg vet, men blir kokko av og leite snart huff :)

Lenke til kommentar

Får vel be til den store Samsung-guden om at denne oppdateringen fører til at MMS virker igjen. Skjønt jeg har mine tvil.

 

Nope. Fortsatt ikke mulig å legge ved bilder i meldinger. Da kræsjer nemlig Meldinger-appen.

 

Prøvd å Gjenopprette til fabrikkinnstillinger? Jeg har ikke problemer med MMS...

Har du sjekket at MMS-innstillingene er riktige?

 

Hvis du med gjenopprette til fabrikkinnstillinger mener det man finner under innstillinger-menyen på telefonen så ja. Jeg har sjekket og dobbeltsjekket MMS-innstillinger, skrevet inn manuelt og fått tilsendt nye fra telenor. Jeg har også prøvd Go SMS Pro, men det fungerer heller ikke der.

 

Problemet arter seg slik at når jeg prøver å sende bilder fra kamera/galleri, så starter det greit med at meldinger-appen komprimerer/forminsker bildet, eller prøver å gjøre det, før det ender med feilmelding om at Meldinger har stoppet. Hvis jeg mottar MMS, får jeg en vanlig tekstmelding med spørsmål om jeg skal laste ned bilde. Når jeg så trykker på Download, blir den bare stående der uten at noe skjer. Jeg kan også se at det ikke er snev av datatrafikk.

 

Hvis jeg prøver på sending fra GO SMS Pro, skjer ingenting etter at jeg har trykket på send. Meldingen legges ikke engang i loggen, og jeg får ingen feilmelding. Samme resultat som over ved mottak.

 

Jeg har også prøvd å wipe cache fra download-menyen, og prøvd å slette cache fra messages-appen (det så ikke ut til at det var noen, da), men dette virker jo ikke som det har noe med appene å gjøre, siden det også gjelder for GO.

 

Jeg har slått på både bakgrunnstrafikk og hele kostebinderiet, og har ingen problemer med andre tjenester som syncer og bruker mobildata.

 

Neste trinn blir vel å legge inn gammel Telenor-ROM, og oppgradere til ny Telenor-ICS (jeg flashet til NEE-ROM fordi jeg ikke klarte å vente på Telenor).

Lenke til kommentar

SII-en har blitt min multimedie fjernkontroll i stua, og kjører derfor hard wifi policy som drar strøm, ønsker derfor en deskstand som lader, og om den skal bli brukt så er det viktig for meg at det er enktelt og ta telefonen inn/ut av dockingen.

 

Så om noen har noen erfaringer/anbefalinger rundt deskstand til SII så takker og bukker jeg for det.

Lenke til kommentar

Egentlig bare at jeg har nappa ut sim-kortet, og sluttet og ta den med ut døra :)

 

Og at jeg har stort sett nullstilt, fjerne lockscreen og annet unødvendig, for å så installer diverse remote control apps til enehetene jeg bruker den på (f.eks xbmx,spotify,osv..) og kjører den da også med wifi konstant tilkoblet for å ikke få en unødvendig forsinkelse når jeg tar plukker den opp.

 

Men savner et sted og sette den fra meg hvor den også lades, og det må være enkelt, ellers kan jeg bare beholde den orginale laderen.. SIII med trådløs lading hadde vært perfekt, men den får ta over til neste år.

Lenke til kommentar

Egentlig bare at jeg har nappa ut sim-kortet, og sluttet og ta den med ut døra :)

 

Og at jeg har stort sett nullstilt, fjerne lockscreen og annet unødvendig, for å så installer diverse remote control apps til enehetene jeg bruker den på (f.eks xbmx,spotify,osv..) og kjører den da også med wifi konstant tilkoblet for å ikke få en unødvendig forsinkelse når jeg tar plukker den opp.

 

Men savner et sted og sette den fra meg hvor den også lades, og det må være enkelt, ellers kan jeg bare beholde den orginale laderen.. SIII med trådløs lading hadde vært perfekt, men den får ta over til neste år.

 

Jeg synes denne er fin: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=742509

Lenke til kommentar

SII-en har blitt min multimedie fjernkontroll i stua, og kjører derfor hard wifi policy som drar strøm, ønsker derfor en deskstand som lader, og om den skal bli brukt så er det viktig for meg at det er enktelt og ta telefonen inn/ut av dockingen.

 

Så om noen har noen erfaringer/anbefalinger rundt deskstand til SII så takker og bukker jeg for det.

 

Leste om en ganske enkel mod som gav trådløs lading på sgs2. Prøv Google... :-)

Lenke til kommentar

SII-en har blitt min multimedie fjernkontroll i stua, og kjører derfor hard wifi policy som drar strøm, ønsker derfor en deskstand som lader, og om den skal bli brukt så er det viktig for meg at det er enktelt og ta telefonen inn/ut av dockingen.

 

Så om noen har noen erfaringer/anbefalinger rundt deskstand til SII så takker og bukker jeg for det.

 

Leste om en ganske enkel mod som gav trådløs lading på sgs2. Prøv Google... :-)

 

Det er vel denne du sikter til tror jeg....

 

Ser litt low tech ut foreløpig, men det kommer kanskje noen kinesere på banen ganske snart :)

 

 

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...