Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei nå har jeg bladd en del sider tilbake uten å finne svar på det jeg lurer på, så da drister jeg til å stille et spørsmål som sikkert har vært stilt før, om igjen. Bør jeg oppgradere til Ice cream sandwich? Hørte en del personer slet med batteritid o.l. Er dette fikset opp i nå?

 

Takker for svar =)

 

Min er oppgradert til ICS og jeg bruker mobilen akkurat passe mye. Batteritiden er ca. 1 dag og 14 timer i gjennomsnitt. I standby med strømsparing osv varer den lenger.

 

Synes det er rart du klarer deg så lenge på stock rom.. du kan da ikke bruke telefonen spesielt mye ??

 

Jeg kjører på med stort sett det meste og fikk ny rekord nå på 36 timer.

 

Det synes jeg er ganske imponerende med tanke på at jeg har skravla nesten 3 timer i telefonen...

 

Screenshot_2012-05-30-19-02-12.pngScreenshot_2012-05-30-19-01-36.png

 

Jeg bruker Lite'ning ROM med Speedmod K3-19 kernel..

Lenke til kommentar

Er det lurt å kjøpe brukt SII? Vil gjerne bytte ut min Desire HD, mest fordi eg har fått bud på 1000kr på den. (den er ganske herpa)

Brukt SG SII burde ikke være noe problem. Selv har jeg oppgradert min til ICS, uten å ha sett noe problem overhode, av de noen nevner her.

Men, jeg er lite nerd og har derfor "plukket" lite på den da. Kun vanlig lite bruk.

 

Jeg skal selv selge min 2-3 mnd gamle om noen uker, da kamera/video, er veldig prioritert for meg.

Derfor vurderer jeg nå SG SIII, når jeg får høre mer brukeromtaler om den. Om den i det hele tatt har noen kameraforbedring.

Eller jeg dessverre forlater android og kjøper Nokia 808 Pure view, når også den kommer nå i Juni.

Rett og slett på grunn av kameraet.

Lenke til kommentar

Er det lurt å kjøpe brukt SII? Vil gjerne bytte ut min Desire HD, mest fordi eg har fått bud på 1000kr på den. (den er ganske herpa)

 

Om telefonen ser helt grei ut så ville jeg ikke vært redd for det ..

Jeg er alltid skeptisk til å kjøpe brukte mobiler. Selv om de ser "greie" ut, vet du ikke hvordan telefonen er blitt brukt. Er den f.eks. brukt en gang i regnvær, er det veldig stor sjanse for at det har kommet fukt inn i telefonen, men som ikke oppdages for lenge etterpå.

Lenke til kommentar

Det utsagnet passet litt for godt til nicket ditt til at jeg ikke kunne kommentere det ^^

 

Men jeg er helt enig, jeg er ekstremt forsiktig med fukt og mine telefoner, men ønsker fortsatt ikke selge de i tilfelle det skulle bli en sak i ettertid.

Lenke til kommentar

Jeg er kjempefornøyd med CyanogenMod, men etter nightly 25.05 gikk de over til en ny WiFi driver som har gitt meg litt bugs når telefonen skal våkne med WiFi står på.

 

Har brukt CM daglig i godt over et halvt år nå med minimalt av problemer.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har et problem med å oppdatere min SII til ISC og håper jeg spør på riktig sted nå.

Hvis jeg prøver å oppdatere på telefonen får jeg beskjed om at det ikke gikk og at jeg må oppdatere via Kies. Når jeg kobler mobilen til PC-en via usb-kabel og åpner Kies skjer dette:

 

post-257452-0-17680100-1338458053_thumb.png

 

post-257452-0-86736600-1338458057_thumb.png

Dette pop-up vinduet kommer aldri opp på telefon eller PC

 

post-257452-0-68811400-1338458063_thumb.png

 

 

Håper noen har noen svar som kan hjelpe meg, skulle så gjerne oppdatert telefonen min.

Lenke til kommentar

Har du administrator-rettigheter på PCen du prøver å oppdatere med? Det skal du vel normalt ha på en PC med bare én bruker, men en vet jo aldri...

Akkurat nå er jeg på jobbpc-en min, men jeg har fulle administrator rettigheter. Men sånn som jeg forstår feilmeldingen er at programmet ikke får konktakt med administrator på telefonen, eller er det helt feil?

Forresten er jeg også på nett på en PC som er del av Oppland Fylkeskommune sitt nett, kan restriksjoner gjøre slik at det kan være grunnen til at jeg ikke får oppdatert?

Lenke til kommentar

@SuperChrilo

Du får koblet mobilen til PC? Dvs at PC ser mobilen? Hvilke innstillinger har du på mobilen for å koble den opp i mot PC?

 

Et utdrag her fra http://www.knowyourmobile.com/samsung/galaxysII/galaxysiiuserguides/1281300/how_to_update_your_samsung_galaxy_s2_to_android_ice_cream_sandwich_via_kies.html

 

Launch the Samsung Kies program on your computer.

Plug you Samsung Galaxy S2 handset into your computer via the supplied Micro USB to USB cable.

You should now get a pop-up message on your computer screen about the new software version - click on the ‘Update' button to begin the update process. Note that if you don't get a pop-up there should be an option within Kies which reads ‘Firmware upgrade' - click this instead.

Read the instructions if you wish, then check the ‘I have read all of the above information' box.

Click ‘Start upgrade'.

You'll have an option to backup your phone data at this point if you wish. You can either skip this step or check what data you want to backup then press ‘Continue'. If you choose to go through with a backup it will take a moment to do this, when complete press ‘Complete'.

Now Kies will download the full update which may take some time - your phone will go into download mode during the process. Whatever you do, do not disconnect the handset!

When the update is complete a screen will show up saying ‘Firmware upgrade complete' and you can press OK to finish.

Your phone should reboot itself and when it comes back on you'll have Ice Cream Sandwich.

 

Ellers hjelper denne deg?

 

Jeg får ikke sett / lastet ned denne videoen, pga for tregt nettverk på jobben.

 

 

Ellers så sjekk denne:

http://lmgtfy.com/?q=update+samsung+galaxy+s2+to+ics+with+kies

Lenke til kommentar

Hvis du høyreklikker på Kies-ikonet og velger "Kjør som administrator", så skal du slippe å få opp det UAC-vinduet. Mulig det hjelper.

Hei.

Prøvde nettopp dette og det fungerte heller ikke.

Har du sjekket om det er definert noen administratorer på mobilen din?

 

Innstillinger -> Sikkerhet -> Enhetsadministratorer

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...