Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Men jeg har lyst til å prøve ut F1 GalaxyNexus og se hvordan det yter i forhold til stock ICS. I tillegg vil jeg bli kvitt de mange ubrukelige Samsung-programmene som kjører i bakgrunnen. Den lenken du gav har ikke den nyeste firmwaren til ICS som jeg kjører nå, bare GB.

 

Jeg har nå lastet ned siste build og Google Apps herfra. Det står "multilanguage support", men vet noen om norsk er med? Hva annet trenger jeg for installasjonen? Det står noe om Titanium Backup og Clockworkmod Recovery. Hva skal installeres på PCen og hva på mobilen? :wee:

 

EDIT: Har nå rootet telefonen på denne måten.

Endret av Genius-Boy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg har lyst til å prøve ut F1 GalaxyNexus og se hvordan det yter i forhold til stock ICS. I tillegg vil jeg bli kvitt de mange ubrukelige Samsung-programmene som kjører i bakgrunnen. Den lenken du gav har ikke den nyeste firmwaren til ICS som jeg kjører nå, bare GB.

 

Jeg har nå lastet ned siste build og Google Apps herfra. Det står "multilanguage support", men vet noen om norsk er med? Hva annet trenger jeg for installasjonen? Det står noe om Titanium Backup og Clockworkmod Recovery. Hva skal installeres på PCen og hva på mobilen? :wee:

 

EDIT: Har nå rootet telefonen på denne måten.

 

Da bør du laste ned titanium backup på mobilen. Da kan du ta backup av alle applikasjonene dine med data. Hvis du vil ta backup av sms osv søker du bare på sms backup, call log backup osv. I CWM kan du ta backup av hele systemet slik du har d nå (tar noen gigabyte) og så ta restore av det hvis du ikke er fornøyd.

 

Usikker på om metoden din gir clockworkmod recovery (CWM), hvis ikke må du flashe det gjennom et program på pc-en som heter odin.

 

Rommet du laster ned må du flashe gjennom CWM.

 

Vil heller anbefale en AOKP rom som ser helt lik ut, men har flere innstillinger og muligheter.

Lenke til kommentar

Genious Boy: slå av mobilen. Hold inne volume opp, powerknappen og home for se om du har fått installert CWM. (Samsung logo vises to ganger og et DOS aktig meny dukker opp)

 

 

Vil anbefale å bruke noen kroner på Titanium Pro fra Play store siden en kan benytte seg av såkalt batch backup. Slik at du kan backup av system data (innstillinger etc) og app + data med noen få tastetrykk enn å måtte velge en og en slik som i gratis versjonen.

Endret av Ali I Hagen
Lenke til kommentar

Men jeg har lyst til å prøve ut F1 GalaxyNexus og se hvordan det yter i forhold til stock ICS. I tillegg vil jeg bli kvitt de mange ubrukelige Samsung-programmene som kjører i bakgrunnen. Den lenken du gav har ikke den nyeste firmwaren til ICS som jeg kjører nå, bare GB.

 

Jeg har nå lastet ned siste build og Google Apps herfra. Det står "multilanguage support", men vet noen om norsk er med? Hva annet trenger jeg for installasjonen? Det står noe om Titanium Backup og Clockworkmod Recovery. Hva skal installeres på PCen og hva på mobilen? :wee:

 

EDIT: Har nå rootet telefonen på denne måten.

 

Da bør du laste ned titanium backup på mobilen. Da kan du ta backup av alle applikasjonene dine med data. Hvis du vil ta backup av sms osv søker du bare på sms backup, call log backup osv. I CWM kan du ta backup av hele systemet slik du har d nå (tar noen gigabyte) og så ta restore av det hvis du ikke er fornøyd.

 

Usikker på om metoden din gir clockworkmod recovery (CWM), hvis ikke må du flashe det gjennom et program på pc-en som heter odin.

 

Rommet du laster ned må du flashe gjennom CWM.

 

Vil heller anbefale en AOKP rom som ser helt lik ut, men har flere innstillinger og muligheter.

 

Okay, jeg tok først backup av hele systemet med CWM recovery og deretter med Titanium backup. SMSer og kontakter er synkronisert mot Gmail. Har du noen spesifikk AOKP som du vil anbefale? Er den like stabil og "ren" som F1 GalaxyNexus? Hva med språk?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Genious Boy: slå av mobilen. Hold inne volume opp, powerknappen og home for se om du har fått installert CWM. (Samsung logo vises to ganger og et DOS aktig meny dukker opp)

 

 

Vil anbefale å bruke noen kroner på Titanium Pro fra Play store siden en kan benytte seg av såkalt batch backup. Slik at du kan backup av system data (innstillinger etc) og app + data med noen få tastetrykk enn å måtte velge en og en slik som i gratis versjonen.

 

Jepp, CWM er installert og jeg fikk opp den menyen med flere valg, deriblant Backup/restore. Jeg valgte å ta backup på den tungvinte metoden, synes det gikk greit siden jeg ikke har så mange viktige apps installert. :)

 

En ting til: Vil jeg få opp den gule varseltrekanten under boot når jeg har custom ROM?

Lenke til kommentar

Hei jeg lurer på noe. jeg tenker på og kjøpe SG3. Det jeg lurer på er om jeg for mobilen mye tidligere av og bestille på nett eller vente til elkjop eller noen andre for den inn i butikken. og hvilken nettbutikk ambefaller folk og bruke men tanke på rask levering?

Lenke til kommentar

Genious Boy: slå av mobilen. Hold inne volume opp, powerknappen og home for se om du har fått installert CWM. (Samsung logo vises to ganger og et DOS aktig meny dukker opp)

 

 

Vil anbefale å bruke noen kroner på Titanium Pro fra Play store siden en kan benytte seg av såkalt batch backup. Slik at du kan backup av system data (innstillinger etc) og app + data med noen få tastetrykk enn å måtte velge en og en slik som i gratis versjonen.

 

Jepp, CWM er installert og jeg fikk opp den menyen med flere valg, deriblant Backup/restore. Jeg valgte å ta backup på den tungvinte metoden, synes det gikk greit siden jeg ikke har så mange viktige apps installert. :)

 

En ting til: Vil jeg få opp den gule varseltrekanten under boot når jeg har custom ROM?

 

Ja du vil få trekanten, men den kan lett fjernes med en app fra xda, husker ikke hva den heter nå.

Angående AOPK rom bruker jeg nå ressuerection remix rom, men den har et slags theme så hvis du vil ha helt "ren" kan jeg anbefale denne

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen Nilsido. Jeg rootet på en slik måte at trekanten ikke dukker opp allikevel. :)

 

Jeg har installert F1 GalaxyNexus, synes den fungerer veldig smooth så langt. Jeg skal prøve denne en stund før jeg evt. går over til andre custom ROM. Men jeg har veldig lyst på værwidgeten som fulgte med Samsung Galaxy S2. Jeg likte den veldig godt, men er det mulig å få den tilbake på noe vis? Accuweather fra Play er ikke helt det samme føler jeg. :D

Lenke til kommentar

Ja du vil få trekanten, men den kan lett fjernes med en app fra xda, husker ikke hva den heter nå.

TriangleAway.

Den resetter flash count også. (ikke skyt meg om jeg husker feil, trianglen som kommer opp er jo ditt bevis på at du har rootet den, det er en medalje. :p )

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Genius-Boy:

Vil anbefale Resurrection Remix, den største AOKP-ROM'en (har flest aktive på xda-forumet, og derfor trolig flest brukere).

Bruker den sammen med Siyah kernel (den kommer sammen med ROM'en, men jeg har brukt den i lang tid sammen med div ROM, gir en smooth telefon med bra ytelse og god batteritid)

Viss du vil sammenligne forskjellige ROM har denne kernel'en muligheten for dual booting, så du kan raskt skifte mellom to ROM for å sammenligne.

Lenke til kommentar

@Akasha: Takk for lenkene. Jeg skal gi Beautiful Widgets en sjanse. Ser i hvert fall fint ut. ;)

 

@MrMastodon: Jeg skal teste diverse funksjoner og batteri med denne rommen i noen dager først, så skal jeg flashe inn Ressurection Remix for å sammenligne tenker jeg. Jeg er så forelsket i den originale ICS-looken, en fryd for øyet. :)

 

Noen som vet hva forskjellen på AOKP og AOSP egentlig er? Jeg ser at AOKP har flere aktive brukere...

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen Nilsido. Jeg rootet på en slik måte at trekanten ikke dukker opp allikevel. :)

 

Jeg har installert F1 GalaxyNexus, synes den fungerer veldig smooth så langt. Jeg skal prøve denne en stund før jeg evt. går over til andre custom ROM. Men jeg har veldig lyst på værwidgeten som fulgte med Samsung Galaxy S2. Jeg likte den veldig godt, men er det mulig å få den tilbake på noe vis? Accuweather fra Play er ikke helt det samme føler jeg. :D

 

Se her

Lenke til kommentar

@Akasha: Takk for lenkene. Jeg skal gi Beautiful Widgets en sjanse. Ser i hvert fall fint ut. ;)

 

@MrMastodon: Jeg skal teste diverse funksjoner og batteri med denne rommen i noen dager først, så skal jeg flashe inn Ressurection Remix for å sammenligne tenker jeg. Jeg er så forelsket i den originale ICS-looken, en fryd for øyet. :)

 

Noen som vet hva forskjellen på AOKP og AOSP egentlig er? Jeg ser at AOKP har flere aktive brukere...

 

AOKP er nesten akkurat det samme, men har flere muligheter i blant annet powermenynen, statusbaren osv.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg kjøpte meg et SD kort på 4 GB til mobilen, siden jeg begynte å få opp en melding om at "Internt telefonlager begynner å bli fult". Jeg satte inn kortet, og kopierte over alle mulige apps som det gikk ann å installere på SD kortet. Beskjeden om at det interne minnet er fult, forsvant dog ikke..Hvordan fikser jeg dette? Prøvde å slette apper også, men beskjeden er der fortsatt..Det vises forresten en liten "cd" med utropstegn øverst i venstre hjørne på skjermen.

 

Håper jeg skriver på riktig sted, er nemlig ny her. Hvis ikke, beklager jeg dette.

 

Håper på noen tips fra dere.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Noen som vet hva forskjellen på AOKP og AOSP egentlig er? Jeg ser at AOKP har flere aktive brukere...

 

AOKP er nesten akkurat det samme, men har flere muligheter i blant annet powermenynen, statusbaren osv.

 

EDIT: fant ut av det,,,,

 

AOSP = Android Open Source Project.

 

Dvs. en fullstendig ribbet utgave, hvor alt samsung etc. er fjernet..

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Bruker F1 GALAXYNEXUS på min. Gjorde alt på tlf uten bruk av pc. (Root, CWM, flashe rom'en og Siyahkernel).

 

Er VELDIG fornøyd med hvordan alt bare fungerer. Telefonen er lynrask, har lagt inn et par mods(batteri %, ny logo i lockscreen og et litt annet utseende på "recent app".

Er også veldig forøyd med batteritiden!

Screenshot_2012-05-20-19-37-16.png

Screenshot_2012-05-20-19-37-25.png

Endret av MAG8
Lenke til kommentar

Noen som vet hva forskjellen på AOKP og AOSP egentlig er? Jeg ser at AOKP har flere aktive brukere...

 

AOKP er nesten akkurat det samme, men har flere muligheter i blant annet powermenynen, statusbaren osv.

 

EDIT: fant ut av det,,,,

 

AOSP = Android Open Source Project.

 

Dvs. en fullstendig ribbet utgave, hvor alt samsung etc. er fjernet..

 

Hvilket rom er det du bruker? AOPK er på en måte som Cyanogenmod. Det er en egen type rom med ekstra muligheter osv basert på AOSP.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...