Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Hadde planer om å oppdatere til ICS - men tilkobling til pc via usb fungerer ikke.

 

Når jeg kobler til skjer èn av følgende tre ting:

- "Kjenner ikke igjen USB-enhet"

- "Enheten ble ikke riktig installert"

- Ingenting.

 

Har prøvd med to ulike pcer med samme utfall. Slettet og reinstallerte Kees, hvor jeg også feilsøkte tilkobling og fikk oppdatert driverne før jeg koblet til - men med samme utfall når jeg koblet til telefonen..

 

Har også forsøkt å tilbakestille til fabrikkinstillinger, men samme utfall også da.

 

(Og nei, det går ikke å oppdatere OTA)

 

Noen som har opplevd lignende, eller har tips?

 

Har samme problem som deg, skal levere mobilen til reparasjon..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Hadde planer om å oppdatere til ICS - men tilkobling til pc via usb fungerer ikke.

 

Når jeg kobler til skjer èn av følgende tre ting:

- "Kjenner ikke igjen USB-enhet"

- "Enheten ble ikke riktig installert"

- Ingenting.

 

Har prøvd med to ulike pcer med samme utfall. Slettet og reinstallerte Kees, hvor jeg også feilsøkte tilkobling og fikk oppdatert driverne før jeg koblet til - men med samme utfall når jeg koblet til telefonen..

 

Har også forsøkt å tilbakestille til fabrikkinstillinger, men samme utfall også da.

 

(Og nei, det går ikke å oppdatere OTA)

 

Noen som har opplevd lignende, eller har tips?

 

Hadde samme problem selv. Forsøkte på 5 pcer, uten hell. Fant tilslutt ut at det var USB-kontakten på telefonen som var problemet. Dersom du ser inn i kontakten, så er det en liten tapp i midten. Denne måtte jeg presse litt opp, og voila, den koblet seg til Kies igjen,

 

Takk !!! Det funket! :w00t:

Lenke til kommentar

Hvor mye fukt tåler egentlig disse telefonene? Er det nokk at den ligger i bilen mens det regner ute så er den ødelagt? Virker nesten sånn.

Min er er med overalt, og er ut og inn av lommer, men lar den ikke ligge på bordet ute om det regner.

Går som ei klokke.

Lenke til kommentar

Er bundet til Telenor, men heldigvis er den ikke operatørlåst.

 

Det er da bare de operarørlåste man ikke får oppgradert ennå?

Telefonen din kan jo ikke lukte at du er bundet til Telenor og nekte deg å oppgradere bare pga. av det.

 

Hadde et simkort fra utlandet liggende her hjemme, så jeg prøvde med den, og det funker. Telefonen er ikke operatørlåst, men Kies og OTA sier at den har det nyeste software når jeg søker etter oppdateringer. Så det er tydeligvis ikke bare operatørlåste telefoner som ikke kan oppdateres. Er en del greier fra Telenor/Djuice som er installert på telefonen. Kanskje det har noe med det å gjøre?

Lenke til kommentar

Er en del greier fra Telenor/Djuice som er installert på telefonen. Kanskje det har noe med det å gjøre?

 

Japp.

Du har en Telenor-branda telefon. Derfor du ikke fikk oppdateringen automatisk.

Jeg har også Telenor, men en un-branda telefon. Denne fikk jeg oppdatert uten problemer.

Lenke til kommentar

Hvor mye fukt tåler egentlig disse telefonene? Er det nokk at den ligger i bilen mens det regner ute så er den ødelagt? Virker nesten sånn.

 

Min låg faktisk 2 sekunder fullstendig under vatn (mistet en i ein pytt, og merka det ikkje med ein gang). Tok en frå kvarandre, og la den til tørking. Har fungert heilt perfekt i 3 månader etter det :)

Lenke til kommentar

Er det mulig å få den un-brandet? Syns dette er litt irriterende. :hrm:

 

Ja, last ned offisiell non-banded firmware fra XDA (tror link ligger i første post), og flash med odin.

 

Det ser kanskje litt stygt ut, men er samme program som Samsung-teknikere bruker til å oppdatere telefoner så er ingen fare. Bare husk at Kies ikke kan kjøre i bakgrunnen.

 

Du mister garanti, men beholder reklamasjonsrett så det spiller liten rolle for deg. Eneste unntaket er om du gjør noe feil under oppdateringen som fucker opp ting.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få den un-brandet? Syns dette er litt irriterende. :hrm:

 

Ja, last ned offisiell non-banded firmware fra XDA (tror link ligger i første post), og flash med odin.

 

Det ser kanskje litt stygt ut, men er samme program som Samsung-teknikere bruker til å oppdatere telefoner så er ingen fare. Bare husk at Kies ikke kan kjøre i bakgrunnen.

 

Du mister garanti, men beholder reklamasjonsrett så det spiller liten rolle for deg. Eneste unntaket er om du gjør noe feil under oppdateringen som fucker opp ting.

 

Blir jeg kvitt alt det greiene fra Telenor da?

Lenke til kommentar

Det er mulig det bare er meg igjen, men....

Jeg er ny, både på android og har helt nylig fått Sams.gal.sII.

Har i tillegg akkurat nå lastet ned siste verson 4... av android.

2-3 konkrete spørsmål:

Noen som har prøvd vekkeklokka etter oppgraderingen?

Den varsler når den skal. Men de 2 knappene. (stopp og slumre) virker ikke når jeg trykker på de?

Får altså ikke slått av noe.

Og...

Når telefonen ligger uvirksom...(Skjermen er helt mørk)

Hvordan ser man at det er kommet en melding, eller har vært et ubesvart anrop?

Og...

Er det noen mulighet for å få klokken til å stå "stand by", når tlf er i hvilemodus. f eks om natten?...

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Hvis ikke det kommer en ny oppdatering fra Samsung for å fikse bug.er jeg ganske sikker på at jeg år tilbake tiL HTC.

 

Fortsatt til dels heng i telefonen....og to hard reset...men likevel så går det ikke så raskt etterhvert.

ser ut som man må daglig restarte telefoneen for å friske den opp.

dette begynner å bli veeeeldig irriterende.

Lenke til kommentar

Ladet telefonen tidligere på dagen, lørdag altså, og har lastet ned en app siden det, og det er eneste jeg har gjort med telefonen. Ikke brukt den til noe som helst, og nå er batteri nesten tomt.

 

Er det virkelig så dårlig batteri på SII?? Er nesten sjokkerende dårlig.

Lenke til kommentar

Ladet telefonen tidligere på dagen, lørdag altså, og har lastet ned en app siden det, og det er eneste jeg har gjort med telefonen. Ikke brukt den til noe som helst, og nå er batteri nesten tomt.

 

Er det virkelig så dårlig batteri på SII?? Er nesten sjokkerende dårlig.

Høres ikke riktig ut. Min varer i 2-3 dager med lite bruk.

 

Da er det snakk om jeg bare ringer litt, og tar den på litt for å se klokken også videre.... Med mye bruk, varer den 1 dag. Så hvis du kun har lastet ned en app etter lading, så høres ikke det riktig ut. Har du på noe WiFi, mobildata eller bluetooth? For de kan til tider sluke strøm.

 

Hvis jeg tar min fulladet ut av laderen før jeg ligger meg, så har jeg rundt 80-85% med Wifi tilkoblet, dagen etter. Hvis jeg slår WiFi av, har jeg 96%!

Endret av 1i1i1i1i1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...