Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Finner ut at problemet med dårlig dekning på 3g må være et problem med mobilnettet og telefonen etter oppdateringen.. av å til har jeg ikke mobildekning engang.. å når jeg søker etter nettverk tar det veldig lang tid.. rart ingen andre fikk dette problemet etter oppdateringen.. kan det være at sim kortet mitt ikke støtte den nye oppdateringen eller nå sånn?

 

OM jeg restarter mobilen finner den ikke automatisk nettverk, og jeg må velge nettverkmodus GSM for å i hele tatt få nettverk.. noen som vet hva feilen kan være?

Endret av kathom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne sikkerhetskopifunksjonen som dukket opp etter Android 4.0; Tar den sikkerhetskopi av alt på telefonen, eller bare enkelte ting? (kontakter, bokmerker, kalender)

 

Hvis vi sammenlikner det med å ta sikkerhetskopi av iPhone i iTunes (mange av dere har sikkert vært borti det). Når du tar en sikkerhetskopi i iTunes, sletter alt på mobilen for så å gjenopprette telefonen igjen er alt som før (bilder, meldinger, apper). Vil dette være tilfellet av en sikkerhetskopi med S2 også?

Lenke til kommentar

Denne sikkerhetskopifunksjonen som dukket opp etter Android 4.0; Tar den sikkerhetskopi av alt på telefonen, eller bare enkelte ting? (kontakter, bokmerker, kalender)

 

Hvis vi sammenlikner det med å ta sikkerhetskopi av iPhone i iTunes (mange av dere har sikkert vært borti det). Når du tar en sikkerhetskopi i iTunes, sletter alt på mobilen for så å gjenopprette telefonen igjen er alt som før (bilder, meldinger, apper). Vil dette være tilfellet av en sikkerhetskopi med S2 også?

 

Nei.

 

Den tar "sikkerhetskopi" av hvilke apper som er installert. Disse blir etter nullstilling lagt inn igjen fra Market. Kontaktene dine er nok syncet med google-konto. Bilder ligger normalt på minnekort som ikke blir slettet.

 

Det du mister er meldinger (bruk sms backup program fra market), anropslogg og programdata (plasseringer på hjemmeskjerm, savegames etc)

Lenke til kommentar

Denne sikkerhetskopifunksjonen som dukket opp etter Android 4.0; Tar den sikkerhetskopi av alt på telefonen, eller bare enkelte ting? (kontakter, bokmerker, kalender)

 

Hvis vi sammenlikner det med å ta sikkerhetskopi av iPhone i iTunes (mange av dere har sikkert vært borti det). Når du tar en sikkerhetskopi i iTunes, sletter alt på mobilen for så å gjenopprette telefonen igjen er alt som før (bilder, meldinger, apper). Vil dette være tilfellet av en sikkerhetskopi med S2 også?

 

Nei.

 

Den tar "sikkerhetskopi" av hvilke apper som er installert. Disse blir etter nullstilling lagt inn igjen fra Market. Kontaktene dine er nok syncet med google-konto. Bilder ligger normalt på minnekort som ikke blir slettet.

 

Det du mister er meldinger (bruk sms backup program fra market), anropslogg og programdata (plasseringer på hjemmeskjerm, savegames etc)

Skjønner. Finnes det et sted jeg kan sikkerhetskopiere hele telefonen min? Et program til PC/MAC?

Lenke til kommentar

Det blir jo som å ta med seg all dritten ut, for så å flytte den inn igjen og regne med at alt blir bedre?

 

Svaret er nei, ikke uten root. Av sikkerhetshensyn så har ikke programmer tilgang til programdata fra andre programmer.

 

At Apple har jernkontroll på alle apps, OS og hardware får være dems sak.

Lenke til kommentar

Det blir jo som å ta med seg all dritten ut, for så å flytte den inn igjen og regne med at alt blir bedre?

 

Svaret er nei, ikke uten root. Av sikkerhetshensyn så har ikke programmer tilgang til programdata fra andre programmer.

 

At Apple har jernkontroll på alle apps, OS og hardware får være dems sak.

Litt teit at du risikerer å miste alt du har på programdata fordi du bytter telefon eller skal ha den på rep da. Da foretrekker jeg Apple på det området :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Sikkert spurt om før, men er det mulig å fjerne "dra over skjermen for å låse opp"?

 

Last ned GO Locker. Lar deg erstatte låseskjermen med alt mulig rart via themes

Lenke til kommentar

Noen som har tips til gode steder å få tak i ringetoner? Skulle gjerne fått tak i den gamle Nokia tune.

 

Jeg klarer såvidt å høre når det kommer SMS til telefonen. Tidligere mobiltelefoner fra Nokia hadde en mye høyere meldingstone (to høy pitch pip).

Ingen av de installerte ringetonene er gode nok for en alarmklokke.

 

Vet ikke om dette er ringetonene sin feil eller om det bare er mobiltelefonen som ikke klarer å skrike høyt nok. Høyeste ringetone for innkommende samtaler er alle fall høyt nok.

 

 

 

Det har også vært mye snakk om sikkerhetsprogrammer/antivirus som er rene svindel. Husker jeg leste for en tid siden en liten test hvor Kaspersky sin app kom best ut. Noen som har testet denne? Eller andre som noen mener er minst like god?

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp lagt inn ics, men syns at touchwiz er litt kjipt. Hvis jeg root'r telefonen, vil jeg da få muligheten til å ha stock ics?

 

Ja, det er etter min mening største fordel med å roote. Du kan jo prøve Cyanogenmod, eller MIUI som er to populære AOSP-baserte ROMS :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...